Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Mannen! (Vrouwen ook)

Vorig jaar ergens een Ever-Ready SE tegen het lijf gelopen en de afgelopen week dankzij de mesjes van Talibeard eindelijk eens mee geschoren.

Het ding kwam in een verfomfaaid doosje:

DSC01110.JPG

Opengeschoven is het niet minder verfomfaaid. Naast de krabber (waar een GEM-mesje inzit op het moment van fotograferen) ruimte voor een paar mesjes:

DSC01111.JPG

Of het afgebeelde SE-mesje ook een Radio Blade is weet ik niet, maar wel van Ever-Ready. Deze heb ik maar niet gebruikt:

DSC01112.JPG

Het hendeltje zit aan de klep en je duwt tegen de onderkant om de klep te openen:

DSC01113.JPG

Zijkant voor de compleet:

DSC01114.JPG

Patent Applied For. Geen idee welk jaar want dat staat nergens. De nokken aan de zijkanten schuift het mesje onderdoor:

DSC01115.JPG

En dan nog van onderen:

DSC01116.JPG

Het greepje kan erafgeschroefd, en het geheel lijkt verchroomd messing.

Zo iemand weet welk specifiek model Ever-Ready dit is dan hoor ik dat graag.

Mijn drie scheerervaringen met deze krabber tot nu toe:

Éen, twee, drie.

De krabber ligt op Shellac - Dude Incredible

edit: lp-identificatie toegevoegd

Edited by Guest
Posted

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het een Shovel-head is, ook wel bekend staand onder de aanduiding "1924".

Posted
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het een Shovel-head is, ook wel bekend staand onder de aanduiding "1924".

Inderdaad, dat is wel een van de agressievere SE's, veel mensen komen er niet mee weg.

Guide

Review