Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Hoi Allemaal, Het kan zijn dat jullie wat spam mails ontvangen e.d., we zijn bezig met het testen op een nieuwe omgeving waar er wel eens wat mails uitgestuurd worden wanneer we iemand omzetten van "net geregistreerd" naar "member" etc, deze mails kunnen jullie negeren. Het is puur nu om te zien hoe de conversie zou gaan naar een nieuwe (en verbeterde) forum software en hoster. Zijn jullie benieuwd hoe en wat? Kijk eens op: http://shavingsociety.ipbhost.com/, dit is de onwikkel omgeving en draait absoluut niet stabiel, usernames missen e.d. Dus neem vooral een kijkje, rond spelen kan ook, maar ga het niet als vervanging gebruiken want alles zal verwijderd worden en weg zijn op een gegeven moment. Als (en dat is een grote als) we over gaan dan zullen beide forums op slot gaan zodat er geen data verloren gaat, en zullen we goed overschakelen. Feedback over hoe het eruit ziet, functies, alles, graag hierop antwoorden. Of dat het OK is qua design e.d. natuurlijk. Mocht iedereen het bagger vinden dan gaan we uiteraard niet over Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Ziet er mooi uit! Het leest makkelijker, vind ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Zal wel aan mijn leeftijd liggen maar ik vind het maar zo zo qua uitzicht, vind juist het huidige forum veel mooier ogen en lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Zal wel aan mijn leeftijd liggen maar ik vind het maar zo zo qua uitzicht, vind juist het huidige forum veel mooier ogen en lezen. Wat vind je minder prettig ogen en lezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Ik mis de knoppen nieuwe berichten en bekijk actieve onderwerpen. ik vindt zelf dit forum ook wel prettig lezen, dat nieuwe zal wel weer wennen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Wat vind je minder prettig ogen en lezen? Onprettige achtergrond en kleur, icoontjes vind ik erg groot evenals de tekst waardoor alles erg ver uit elkaar staat en je heel wat moet scrollen om alles op de pagina te lezen. Zou zeker geen forum zijn waar ik vaak met plezier zou gaan lezen maar dat is alleen mijn persoonlijke mening dus niks van aantrekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Vind het lettertype te groot en daardoor schreeuwend overkomen. De styling van het huidige forum oogt rustiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Vind het lettertype te groot en daardoor schreeuwend overkomen. De styling van het huidige forum oogt rustiger. +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carloz Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Met FairArie. Huidige forum leest prettiger en ziet er fraaier en authentieker uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Feedback over hoe het eruit ziet, functies, alles, graag hierop antwoorden. Of dat het OK is qua design e.d. natuurlijk. Ik denk dat onze, of misschien wel mijn mening er weinig toe zal doen. De nieuwe omgeving zal er toch wel doorheen gedrukt worden. Dus laat ik wijselijk voor me houden wat ik er van vind, verspilde moeite wat uiteindelijk uitdraait op een veto en een snel laf slotje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Feedback over hoe het eruit ziet, functies, alles, graag hierop antwoorden. Of dat het OK is qua design e.d. natuurlijk. Ik denk dat onze, of misschien wel mijn mening er weinig toe zal doen. De nieuwe omgeving zal er toch wel doorheen gedrukt worden. Dus laat ik wijselijk voor me houden wat ik er van vind, verspilde moeite wat uiteindelijk uitdraait op een veto en een snel laf slotje. Als je een probleem met mij hebt kun je mij daar zelf op aanspreken als een volwassen kerel. Bovenstaand refereert neem ik aan naar de ruil sectie waar meerdere mensen het liever op de manier die ik aankaartte zagen dan de manier waar jij o.a. voorstander van was. Beetje vreemde reactie van je, en bovendien kinderachtig. @de rest: Thanks voor de feedback, ik ga even kijken naar alles en wat andere dingen aanpassen. Nogmaals; dit staat zeer in zijn kinderschoentjes en zou nog niet een publiekelijk moeten zijn, maar omdat er mails uit zijn gegaan toch maar publiekelijk gegooid. Ik ben maandelijks bezig met nieuwe forum software e.d. alleen dan op de achtergrond. Bij de grootste vorige poging hebben we meerdere actieve leden uitgenodigd om te beta testen en feedback te leveren net zoals jullie nu doen, en uiteindelijk is die gewoon afgeblazen omdat die niet aan de eisen / wensen van leden voldeed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Kan het zijn dat de header in de forum overzichten niet compleet is? Er staat niet benoemd wat de info in de kolommen is. Bij reacties en hits is duidelijk wat het is, maar de laatste kolom? Is dat de laatste reactie? In de eerste kolom vind ik jammer dat je niet kan zien wie het topic gestart is en wanneer. En ... het is waarschijnlijk veel werk ... kan het forum in het Nederlands? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Kan het zijn dat de header in de forum overzichten niet compleet is? Er staat niet benoemd wat de info in de kolommen is. Bij reacties en hits is duidelijk wat het is, maar de laatste kolom? Is dat de laatste reactie?In de eerste kolom vind ik jammer dat je niet kan zien wie het topic gestart is en wanneer. En ... het is waarschijnlijk veel werk ... kan het forum in het Nederlands? Klopt, goed opgevallen ik ben nu even met het skinnen bezig en met dit soort dingetjes. Nederlandse vertaling was ik al mee gestart (zie log uit, en start nieuw onderwerp) maar is nog niet compleet (zie members en notifications bijvoorbeeld). Zal uiteraard wel moeten als het live gaat, we blijven een Nederlands forum maar het is idd veel werk (nog rond de 5000 teksten te vertalen). Dit is ook niet iets wat voor volgende week moet oid ik wil alleen naar stabielere software toe met meer opties (blogs / galleries / donateurs functies met benefits etc). Of dit in een week of in een jaar is maakt niet uit, zolang het maar naar wens van iedereen en stabiel gaat. Huidig forum is niet normaal te doen qua achtergrond werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paljas Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Voor mijn telefoon vind ik het erg prettig dat de nieuwe omgeving direct een mobiele interface bied. Dat maakt het stukken handelbaarder op een klein scherm. Straks de desktop omgeving maar eens bekijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Voor mijn telefoon vind ik het erg prettig dat de nieuwe omgeving direct een mobiele interface bied. Dat maakt het stukken handelbaarder op een klein scherm. Straks de desktop omgeving maar eens bekijken Een van de verbeteringen idd in de nieuwe software. Ik ga eens kijken naar simpelere GUI, uit de feedback hier begrijp ik vooral; het mag simpel en duidelijk en ik hoef niet met al die moderne trends met grote tekst etc. mee te gaan (ik zal me wat inhouden dus ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Geen kritiek, maar gewoon eerlijke en oprechte vragen; Hoeveel achtergrond werk zit er aan dit forum? Mijn ervaring met phpBB is dat het redelijk stabiel is, upgrades zijn relatief makkelijk uit te voeren, mits je niet veel maatwerk aanpassing hebt gedaan. En dat valt hier op het oog wel mee. Ik zie weinig uitzonderlijke BBcodes of groepen / rangen en standen. Tegelijkertijd weet ik dat niet alles zichtbaar is voor de leden. Een blog en galerijen zijn leuk, maar wie gaat het bijhouden? Zeker een blog zal regelmatig bijgewerkt moeten worden. Een gedateerde blog geeft een hele slechte indruk. Wie gaat dit bijhouden? Waar komt de wens voor de galerijen vandaan? Is dit iets waar vraag naar is op dit forum of iets waar veel gebruik van gemaakt wordt (en veel is dan door veel leden op regelmatige basis) op andere scheerfora? In plaats van galerijen, is het niet makkelijker om op het huidige forum de mogelijkheid te bieden om bijlagen aan een bericht te hangen? Heetste hangijzer daarbij is doorgaans de opslagruimte. Maar met galerijen zal er nog meer ruimte nodig zijn doordat daar ook niet post-gerelateerde afbeeldingen opgeslagen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Geen kritiek, maar gewoon eerlijke en oprechte vragen; Hoeveel achtergrond werk zit er aan dit forum? Mijn ervaring met phpBB is dat het redelijk stabiel is, upgrades zijn relatief makkelijk uit te voeren, mits je niet veel maatwerk aanpassing hebt gedaan. En dat valt hier op het oog wel mee. Ik zie weinig uitzonderlijke BBcodes of groepen / rangen en standen. Tegelijkertijd weet ik dat niet alles zichtbaar is voor de leden. Een blog en galerijen zijn leuk, maar wie gaat het bijhouden? Zeker een blog zal regelmatig bijgewerkt moeten worden. Een gedateerde blog geeft een hele slechte indruk. Wie gaat dit bijhouden? Waar komt de wens voor de galerijen vandaan? Is dit iets waar vraag naar is op dit forum of iets waar veel gebruik van gemaakt wordt (en veel is dan door veel leden op regelmatige basis) op andere scheerfora? In plaats van galerijen, is het niet makkelijker om op het huidige forum de mogelijkheid te bieden om bijlagen aan een bericht te hangen? Heetste hangijzer daarbij is doorgaans de opslagruimte. Maar met galerijen zal er nog meer ruimte nodig zijn doordat daar ook niet post-gerelateerde afbeeldingen opgeslagen worden. Veel achtergrond werk, we hebben best wat custom werk te draaien op de achtergrond (om aantal berichten per pagina te laten zien, wat PM mods, andere tekst editor, tapatalk etc etc etc.) welke alleen niet lekker up te daten zijn in PHPBB, de mod tooling zuigt nogal hard en is extreem instabiel waardoor het hele forum ook om zeep geholpen kan worden als je iets wilt toevoegen of updaten. Als BBcodes en groepen / rangen / standen het enige was wat er customized was zou het een stuk makkelijker zijn inderdaad. Een blog vooral voor leden, denk bijvoorbeeld aan review blogs of aan SOTD blogs (dat donateurs bijvoorbeeld hun eigen blog kunnen krijgen en dus bij kunnen houden), zelfde voor een gallerij. We merken vooral dat nieuwe mensen moeite hebben met afbeeldingen en foto's uploaden en in hun posts verwerken. We kunnen hier bijlagen aan hangen inderdaad om dat op te lossen, het probleem is alleen (bij het nieuwe eventuele en het huidige forum) dat er niet genoeg geld binnen komt om het te kunnen uitbreiden qua opslagruimte etc. De nieuwe forum software heeft mogelijkheden om donateur ranken mee te geven met benefits, als ik daar de mods voor op phpbb wil zetten liggen we binnen de kortste keren plat of extreem onstabiel. Nu hebben we 1 banner waar net genoeg mee binnen komt voor de huidige hosting, waar tegenwoordig 90% van de mensen adblocker draait zullen we dit met onze groei (als de groei wat gestaag mindert maar toch door gaat) het forum niet kunnen betalen en gaat mijn persoonlijke bijdrage omhoog (wat ik zal doen, al eerder gezegd, absoluut geen problemen mee) wat ik wanneer mogelijk probeer te vermijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Ik kan uiteraard ook gewoon een donatie pagina openen en huidige hosting omhoog gooien qua bandbreedte en opslag, dit zal uiteindelijk ook moeten om aan iedereens wensen te voldoen en het voor iedereen makkelijker te maken. Dan maar even wat meer buffelen (sorry buffel) op de achtergrond. Als dit uiteindelijk als gewenste situatie naar voren komt kan dit ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Heb even gekeken en kan er mee leven. Vind de huidige lay out prima, maar de techniek wil ook wat. Wat lettertype betreft kan je in je browser wel e.e.a. regelen. Ik heb nou niet zo iets van wauw dat is veel mooier! Maar nogmaals, als dit voor het gebruik, onderhoud en kosten beter is, gewoon doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Lettertype kan je in de browser wel regelen, maar niet per pagina. Als dat wel kan, hoor ik graag de oplossing. Ik heb nou niet zo iets van wauw dat is veel mooier! Maar nogmaals, als dit voor het gebruik, onderhoud en kosten beter is, gewoon doen. +1. De uiteindelijke beslissing moet vanuit het totaal overzicht genomen worden. In het verleden om vergelijkbare redenen met fora overwogen van phpBB naar vBuletin over te stappen. Als jullie achter de schermen tegen problemen aanlopen en risico's moeten nemen, en dit kunnen verhelpen met een overstapt naar een ander platform; wees mijn gast. Belangrijkste is dat navigatiegemak en leesbaarheid behouden blijven. Daar liggen de krachten van een forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Lettertype kan je in de browser wel regelen, maar niet per pagina. Als dat wel kan, hoor ik graag de oplossing. Ik heb nou niet zo iets van wauw dat is veel mooier! Maar nogmaals, als dit voor het gebruik, onderhoud en kosten beter is, gewoon doen. Belangrijkste is dat navigatiegemak en leesbaarheid behouden blijven. Daar liggen de krachten van een forum. Precies, en het zal ook nooit in huidige vorm live gaan, dit is maar een opzetje. Lettertype etc. zullen allemaal nog veranderd worden er zijn ook genoeg extenties om iedereen een lettertype te laten kiezen wat ze zelf het prettigst vinden in IP Board Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Persoonlijk vind ik de nieuwe opzet, met zijn grote egale vlakken -in haast primair blauw, erg Microsoft overkomen. Als ik beiden met elkaar vergelijkt, lijkt het huidige forum daarom iets rustiger voor de ogen -minder "hard". Buiten dat vind ik de layout erg inefficient, extreem grote iconen en een erg groot lettertype: je verbruikt heel veel scherm voor betrekkelijk weinig informatie. Daarom lijkt ook erg als of het voor de portrait-stand van smartphones geoptimaliseerd is, maar het huidige forum benut ook geen widescreen mogelijkheden, Ik begrijp dat in toekomstige versies te personaliseren is? Verder mis ik de handige snelkoppelingen voor: "Nieuwe berichten" "Actieve Onderwerpen" Bij de recente topics mis ik een link om bijv. de laatste 10 meest recent toegevoegde posts. Vergelijk nu.nl met de laatste 3 nieuwsitems en de link "net binnen", hoewel ik dat niet zo interessant vind, nieuwe berichten en actieve onderwerpen ondervangen dat namelijk al. PS: dit zijn opmerkingen, het is niet zo dat ik jankend en krijsend op de grond lig te spartelen "ik WIL ..." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 Uiterlijk is weer wat veranderd gaat nog vaak gebeuren Tx voor de feedback Quantum, altijd waardevol, zo kunnen we met z'n allen proberen tot een acceptabel iets te komen (of gewoon bij het huidige te blijven) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paljas Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 De desktopversie is opzich wel fraai. De platte vormgeving is wel fris. Fonts en whitespaces zijn wat ruim bemeten maar vind ik niet storend. Dan nog wat kleine dingen die me opvielen: - de 'gepost op...' in een topic is in het grijs op een blauwe achtergrond. Dit is slecht zichtbaar. - de mouseovers van de forums worden vreemd over elkaar heen weergegeven. Ik weet ook niet of deze elementen nodig zijn, ik zie de beschrijving liever static. - ik zie geen usernames, avatars en handtekeningen - maw, ik zie niet echt wie wat post . Zal vast er per ongeluk met een latere stijlupdate weggevallen zijn. - De barberpole in de header mag van mij absoluut de rode kleur bevatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 15, 2015 Author Share Posted January 15, 2015 De desktopversie is opzich wel fraai. De platte vormgeving is wel fris. Fonts en whitespaces zijn wat ruim bemeten maar vind ik niet storend. Dan nog wat kleine dingen die me opvielen:- de 'gepost op...' in een topic is in het grijs op een blauwe achtergrond. Dit is slecht zichtbaar. - de mouseovers van de forums worden vreemd over elkaar heen weergegeven. Ik weet ook niet of deze elementen nodig zijn, ik zie de beschrijving liever static. - ik zie geen usernames, avatars en handtekeningen - maw, ik zie niet echt wie wat post . Zal vast er per ongeluk met een latere stijlupdate weggevallen zijn. - De barberpole in de header mag van mij absoluut de rode kleur bevatten Tx mouseover en username dingetjes zijn met de migratie mis gegaan, buggy dus staat een ticket voor open. Rest voeg ik toe aan het lijstje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts