Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Voor diegene die een keertje willen kijken hier is een linkjevoor het excel document:

https://www.dropbox.com/s/tvzk5zg75s70fmn/Shave%20Base%20Deekay.xlsm?dl=0

Voor diegene die zelf nog wat willen toevoegen of aanpassen ga je gang.

PS dit is voor forumgebruikers only.

EDIT: Link is aangepast naar de nieuwste versie. Meeste foutjes zijn eruit gehaald.

Het uniek selecteren zit er nog niet in.helaas nog geen oplossing voor kunnen vinden

Edited by Guest
Posted

@Daniel leuke sheet, ga vanavond mijn gegevens is invoeren en kijken hoe het werkt.

Posted

Als er nog foutjes inzitten hoor ik het graag, dan kan ik ze wellicht aanpassen. Ook moet voor de SOTD de range nog aangepast worden. Hopelijk in de loop van de dag.

Posted

Even snel gekeken, ziet er goed uit Daniel.

Zag alleen zo snel bij het "handmatig selecteren"; STOD ipv SOTD. En is er een reden waarom de datum daar niet automatisch wordt ingevuld (evt. met een mogelijkheid te overschrijven)?

Edit: ik heb de mods gevraagd de posts over je scheerbase te splitsen naar een eigen onderwerp. Beetje zonde als dit ondersneeuwt in de Slowchat ;)

Posted
Even snel gekeken, ziet er goed uit Daniel.

Zag alleen zo snel bij het "handmatig selecteren"; STOD ipv SOTD. En is er een reden waarom de datum daar niet automatisch wordt ingevuld (evt. met een mogelijkheid te overschrijven)?

Edit: ik heb de mods gevraagd de posts over je scheerbase te splitsen naar een eigen onderwerp. Beetje zonde als dit ondersneeuwt in de Slowchat ;)

Ik zal de type foutjes eruit halen. Wat betreft de datum. Dat zou automatisch moeten. Hij verliest regelmatig die waarde. Moet :Vandaag() zijn

Posted
Ziet er top uit. alleen als je messen toevoegd komt deze niet in je sotd

Klopt was nog een puntje. Heb ik net opgelost met een extra regel vba code.

Nieuwe versie zal ik zo opnieuw beschikbaar stellen

Posted

tevens valt op als je meerdere aftershave invult er niet echt gewisseld word. maar echt vind dit aardig knap.

Posted
tevens valt op als je meerdere aftershave invult er niet echt gewisseld word. maar echt vind dit aardig knap.

Is hetzelfde probleem. Nu heb ik gebaseerd op een een aantal cellen. Ik heb de code nu geschreven dat de complete tabel gebruikt word. Op het moment dat er een lege cel geselecteerd wordt door de randomizer wordt de selectie opnieuw gedaan totdat een gevuld veld geselecteerd wordt.

nog even geduld. Wellicht is het makkelijk als een admin dit wil verplaatsen naar een apart topic. Dan zal ik daar ook de nieuwe excel toevoegen.

Posted

Top Marzman, dank.

Wat betreft de datum. Dat zou automatisch moeten. Hij verliest regelmatig die waarde. Moet :Vandaag() zijn

Vermoed dat dit fout gaat zodra het een keer overschreven is en daarna opgeslagen. Dan is de formule foetsie. De gebruiker zal er dus voor moeten kiezen om de formule te gebruiken (is altijd vandaag of een relatieve dag ten opzichte van vandaag) of handmatig invoeren.

Posted (edited)
Top Marzman, dank.

Wat betreft de datum. Dat zou automatisch moeten. Hij verliest regelmatig die waarde. Moet :Vandaag() zijn

Vermoed dat dit fout gaat zodra het een keer overschreven is en daarna opgeslagen. Dan is de formule foetsie. De gebruiker zal er dus voor moeten kiezen om de formule te gebruiken (is altijd vandaag of een relatieve dag ten opzichte van vandaag) of handmatig invoeren.

Ik zie het nu ook ja, ik kan nog een aanpassing doen zodra de knop ingedrukt is en alles gekopieerd dat ie van dat veld weer de formule maakt =VANDAAG()

EDIT: Is gebeurd. Ik heb deze wijziging doorgevoerd en nu staat alles wel goed na het gebruik van de knoppen.

Edited by Guest
Posted
Bij deze de berichten opgesplitst. Daniel kan zelf het onderwerp veranderen.

Dank je wel! Titel is prima, laat ik zo :D

Posted

kleine update, ik ben vergeten om de aangepaste versie naar mezelf te mailen. Deze staat nog op mijn werk pc. Zal dus morgenvroeg worden.

Posted

Ziet er erg leuk en handig uit.

Helaas heb ik geen kennis van VBA en kan dat dus niet eenvoudig doorgronden, maar op zich is het een leuke manier om de scheerbeurten vast te leggen. Wel jammer dat je geen optie hebt om unieke combinaties te kiezen. Dat zou ik mooi vinden. Nu moet ik dat in mijn scheerbase ook zelf opzoeken met behulp van een draaitabel, die alle reeds gebruikte combinaties van zeep, kwast en krabber toont. Had gehoopt, dat je daar iets voor had bedacht :mrgreen:

Blijf het met interesse volgen.

Posted
Ziet er erg leuk en handig uit.

Helaas heb ik geen kennis van VBA en kan dat dus niet eenvoudig doorgronden, maar op zich is het een leuke manier om de scheerbeurten vast te leggen. Wel jammer dat je geen optie hebt om unieke combinaties te kiezen. Dat zou ik mooi vinden. Nu moet ik dat in mijn scheerbase ook zelf opzoeken met behulp van een draaitabel, die alle reeds gebruikte combinaties van zeep, kwast en krabber toont. Had gehoopt, dat je daar iets voor had bedacht :mrgreen:

Blijf het met interesse volgen.

Dit zou ik graag voor je maken. Volgens mij moet het wel kunnen, maar zover reikt mijn kennis niet.

Het makkelijkst zou zijn dat bij elke random selectie, deze wordt vergeleken met de geschiedenis. Als de combinatie dan al voorkomt om dan de selectie opnieuw te doen net zolang totdat er een unieke combi tussen zit. Ik zal nog wat extra tijd spenderen om te kijken of ik iets in die richting kan vinden. Wellicht dat andere hier nog iets over weten.

Posted
kleine update, ik ben vergeten om de aangepaste versie naar mezelf te mailen. Deze staat nog op mijn werk pc. Zal dus morgenvroeg worden.

Nou. Die kan ook zoeken naar een andere baan.

Posted

Nou. Die kan ook zoeken naar een andere baan.

Hoezo snap em ff niet? :?:

Posted

Dat je je spreadsheetje op je werkpc hebt staan impliceert dat je in de baas zn tijd hebt zitten klussen :-)

Posted

Ow zo haha. Ik denk dat ik meer in mijn tijd voor de baas zit te klussen dan andersom haha. Maar goed de meeste programmeertips kwamen van mijn baas. Is nogal een fan van excel en formules.

Posted

Het zou erg leuk zijn, indien de random keus inderdaad vergeleken zou worden met de historie, zodat je een keus krijgt, die nog niet voor is gekomen! Echter gaat dat boven mijn petje en maak ik die keus dus nu via dat draaitabelletjes.