Jump to content

Crabtree & Evelyn Moroccan Myrrh

Beun

Recommended Posts

Ik heb een probleem met de bovengenoemde zeep, hij wilt namelijk maar niet fatsoenlijk schuimen. Ik heb vanochtend meerdere testlathers gemaakt (met 3 verschillende kwasten) en elke keer leek het meer op zeepsop dan op scheerschuim.

Wat ik heb geprobeerd;

- kopsopppen, maar terwijl ik de ene kant aan het inzepen was verdween het op de andere kant.

- komsoppen, ik heb veel zeep, weinig zeep en idem voor water en alle mogelijke combinaties geprobeerd.

- op de hand, het leek meer op handzeep dan scheerschuim.

Wie o wie heeft eventueel deze zeep en kan mij op weg helpen? Of heb ik nu net een productiefout (weet niet of dat mogelijk is).

Mijn dank alvast!

Heb je al op Youtube gekeken? (Zoek: Crabtee & Evelyn Lather)

Ik kan alleen in de beschrijvingen zien dat Crabtree & Evelyn gebruikt wordt, ik kan echter niet zelf kijken (beperking werk),

waardoor ik niet weet of het tips geeft om Lather te maken.

Maar wellicht helpt het je op de goede weg.

Wellicht ook op ander fora kijken, ik kwam deze tegen op Badger & Blade:

B&B Crabtree & Evelyn Sandalwood Shave Soap - Problems

En willicht dat dit je helpt?

C&E Review with tips

Ik hoop dat je hiermee verder komt, anders helaas wachten op een ervaringsdeskundige :ugeek:

Ik heb de oude versie van Moroccan Myrrh - Nomad - en deze maakt perfect schuim. Ik zou bijna denken aan een maandagmorgen-zeepje, want C&E moet net zo makkelijk schuimen als andere zeepjes.

Misschien moet je anders toch met een drogere kwast beginnen, want teveel bubbeltjes lijkt toch echt op te veel water of te weinig zeep. Maar een productiefout zou zo maar kunnen. Even contact opnemen met de verkoper dan.

Als je pre-shave olie gebruikt, dan wil de zeep minder opschuimen. Normaal gesproken krijg je een mooie laag lekker geurend schuim. Kwast zou ook vettig kunnen zijn van evt eerder gebruikte olie.

Ik heb de oude versie van Moroccan Myrrh - Nomad - en deze maakt perfect schuim. Ik zou bijna denken aan een maandagmorgen-zeepje, want C&E moet net zo makkelijk schuimen als andere zeepjes

Hier ook de oude versie, de Nomad. Deze zeep reken ik toch echt tot een van de betere zepen die ik hier heb staan. Ik heb hem toevallig vandaag nog gebruikt, niks mis mee en schuimt als de spreekwoordelijke "aachtelukke" zonder vreemde of rare kunstgrepen.

Ik raak zo wel in de verleiding om mijn exemplaar eens uit de verpakking te halen. Overigens zijn er wel nogal wat mixed reviews over de C&E zepen te vinden maar die gaan volgens mij niet zozeer over het vermogen om er goed (ogend) schuim van te maken maar eerder over de scheereigenschappen zelf.

Kan me bijna niet voorstellen dat iemand de eigenschappen niet goed vindt. Deze zeep is fantastisch! Schuimt prima, ruikt lekker, glijdt geweldig, verzorgt prima en beschermt goed. Maar er zullen vast mannen zijn die zich beroepen op UEKAZ....

Heren, bedankt allemaal voor de antwoorden. Morgen ga ik de puck laten weken en met een drogere kwast langer laden. Dan moet het haast wel goed komen. Zoniet, dan vrees ik dat we met een 'maandag-morgen' zeepje te maken hebben.

Ik hoop dat het werkt Wesley!

Anders moet je dat zeepje eens rondsturen naar wat leden ter beoordeling. Wanneer het bij anderen wel goed schuimt, dan komt ie daarna bij jou terug met uitgebreide instructies ;)

Dat is een goed idee, als het morgen niks wordt dan neem ik contact met je op. Jij mag hem dan aan een hevige test onderwerpen.

De verzendkosten zijn voor mijn rekening aangezien jij er je tijd in stopt ;)

Is goed Wesley, maar ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen. Als ik er dan ook niks van kan bakken dan kunnen we altijd nog kijken of ik het naar een ander doorstuur. Als het wel werkt dan gaat ie terug naar de baas ;)

Net de puck laten weken, met een vochtig kwastje flink laden en toen schuim geklopt. Het lijkt nu al veel meer op schuim. Het enige nadeel tot nu toe is dat het niet zo 'romig' is. Ik blijf wat belletjes zien. Moet ik dan nog minder water gebruiken of wat meer toevoegen? Ik had vanochtend geen tijd meer dus ik dacht ik gooi de vraag hier neer ;)

Als dat in 'n kom was, zou ik nog even door blijven draaien.

Volgens mij ben je begonnen met iets te veel water,

Sommige zepen hebben wat langer de tijd nodig voor 'n mooi, dik en romig schuim.

Water toevoegen kan altijd nog tijdens het opschuimen, water er uit halen niet meer...

Wat voor soort kwast gebruik je eigenlijk?

Vanochtend de Edwin Jagger best badger. Maar heb het gister ook met mijn Whipped Dog silvertip en Jan Zoethout Black Fibre geprobeerd. De kwast was vanochtend helemaal niet zo nat. Het lijkt mij niet dat je met een droge kwast kan beginnen?

Niet droog, nee.

De das laten ff 'n minuut of 5 à 10 laten weken, 'n keer of 2 uitschudden want je had de zeep laten weken dus daar ligt 'n beetje water op.

Goed de zeep laden, op 'n gegeven moment begint er tijdens het laden al schuim te ontwikkelen, nog even 10 seconden doorgaan, en dan naar de kom.

Dan zou ik af en toe 'n paar druppels water toevoegen, mocht 't nodig zijn...