cutthroat Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 - Koraat 8/8 schorkopf - Jerusalem silvertip - TFS Italian fern - Aluin - Pinaud Clubman special reserve - TFS tabacco verde forte asb/shea butter Zoals altijd was de Koraat ook vandaag weer stil en vlijmscherp. In drie gangen een VLS. Aluin gaf twee prikjes, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de tabacco verde asb met een likje shea butter voor wat extra voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Lord L6 Rapira Platinum Lux (10) Omega 10019 Arko maximum comfort Nivea sensitive ASB Weer een prima resultaat tijdens de 10e scheerbeurt met dit mesje. Ben erg benieuwd wat de maximale levensduur zal worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger, La Toja, Lord_L6, Lord_Super Chrome 3e x Pinaud-Clubman_Osage Rub, Arko C, Kwast en zeep: De Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger met de La Toja nodigt uit tot op de bakkes opschuimen. Bouw van de kwast is er prima voor en de stick is er uiteindelijk voor gemaakt. Eerste schuimbeurt leverde voldoende voor 2x. Voor de ATG nog eens wat zeep opgezet en opnieuw schuimen en klaar. Mesje en krabber: De Lord_Super Chrome voor de 3e x gebruikt. Mesje deed weer perfect zijn werk. Geen afname van de snit vast te stellen. In de L6 voelde het mesje goed op zijn plek. Mijn goedkoopste krabbertje met zeer goede scheereigenschappen. Blijf hem echter wel wat te ligt vinden, zeker t.o.v. mijn andere krabbers. Resultaat BBS, Osage Rub voor de frisheid en een erwtje Arko C voor de verzorging maakten het geheel weer compleet. Lekker beurtje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Gillette rocket HD Gillette silver blue Kent Bk8 Mitchell's Wool Fat Aqua Velva Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 EJ89 met Dorco Proraso rood (tube) Ebay syntheet TSAR asb Heerlijk maandagmorgen scheerbeurt. Mesje nu voor de 5e keer gebruikt. Geen enkele keer problemen maar moet wel harder werken voor een glad resultaat. Dat is sowieso een indruk die ik had van het mesje; ik vind het mesje het prettigst scheren met een "meer-dagen baard". Maar mijn baardgroei is zodanig dat ik gerust af en toe een dagje over kan slaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 13, 2015 Author Share Posted January 13, 2015 - Vincent 6/8 near wedge - L'Occitane Plisson - BdF raffinato - Aluin - Pinaud Clubman bay rum - Cien asb/shea butter In stilte in drie gangen een VLS. Deze Vincent is toch wel een lekker mes hoor. Je hebt tenminste het gevoel dat je een brok (je) staal in handen hebt. Aluin gaf twee prikjes op de hals, de bay rum iets meer. Afgemaakt met de Cien asb met een likje shea butter voor de verzorging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Lord L6 Rapira Platinum Lux (11) Omega 10019 Arko maximum comfort Nivea sensitive ASB Ook de 11e scheerbeurt met dit mesje verliep probleemloos en heeft een lekker glad resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Turkse varkenshaar (Lider 1), Tabac, Pearl TTO, Lord_Super Chrome 4e x Pinaud Clubman Bay Rum, The Shave Doctor_Aftershave Cooling Gel, Kwast en zeep: De Turkse varkenshaar (Lider 1) met de Tabac goed geladen. Even goed kloppen in de scutlle en een prima schuim. Op zich is de Tabac een aardige zeep, maar erg bijzonder lekker vind ik het nou ook weer niet. Voor mij een op = op gevalletje. Mesje en krabber: De Lord_Super Chrome voor de 4e x gebruikt. Mesje blijft constant van scherpte en geeft een goede scheerbeurt. In de Pearl zingt het er over. Wel even een beetje op de hoek letten, want even de aandacht verslapt en twee sneetjes in de hals. Gelukkig is het mesje zo scherp, dat je het alleen aan het verkleuren van de schuim merkt. Resultaat BBS, Afgewerkt met de Bay Rum en The Shave Docter weer klaar voor deze dag. Vandaag ruik ik de Bay Rum door de ASG. En blijft de geur aardig hangen. Ook de citronella geur in de ASG lijkt me minder te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TonW Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Mühle R89 Astra SP (3) Semogue 1305 TOBS Sandalwood zeep Aluin DVH ASB Eens in de zoveel scheerbeurten gebeurt het me. Resultaat BBS maar voelt een beetje rauw aan Vandaag was zo'n dag helaas. Ligt vrijwel zeker aan de techniek en de concentratie. Klein sneetje op de kin en, hoewel niet zichtbaar, een branderig gevoel. Aluin en ASB gaven dus prik. Morgen dus weer beter opletten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Lord L6Rapira Platinum Lux (11) Omega 10019 Arko maximum comfort Nivea sensitive ASB Ook de 11e scheerbeurt met dit mesje verliep probleemloos en heeft een lekker glad resultaat. Schuimt deze Arko ook zo goed op als de scheerstick? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LookOut Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Plisson L'Occitane kwast Lord L6 Dorco ST300 (1) Nivea Mild scheercrème aluin Nivea Sensitive asb Eerste scheerbeurt met het Dorco-mesje was nogal eigenaardig. Naar mijn gevoel trok het mesje langs alle kanten, maar als ik er dan met de aluin over ging kreeg ik geen enkele feedback, maw geen irritatie. Het was dan ook een scheerbeurt van 3 passages ipv de gebruikelijke 4 en ik ben voor de zekerheid geen ATG gedaan in de hals, maar toch. Volgende keer wordt worden het 4 passages met wél een ATG in de hals! Eens kijken hoe hij dan presteert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Simpson Douglas 2 band TFS Crazy Sandalwood Gillette Aristocrat #21 Gillette Bleue Extra NOS Proraso groen ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Edwin Jagger DE3D14bl Merkur mesje Edwin Jager Best Badger XL kwast Prosaso Wit Zeep Proraso Wit ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Henk's Scheerkraam custom scheerkwast Scheerzeep Savon du Barbier Fatip grande i.c.m. feather Osaga Rub Prep asb Vanmorgen even geen zin het open mes even een snelle 2 passen scheerbeurt met de fatip en alles weer glad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Kleine Fatip met vers Derby mesje Ebay syntheet TOOBS Roses DVH asb Gewoon een lekker scheerbeurt, geen problemen. Keertje extra ingezeept omdat de rozen zo lekker roken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Merkur 47c Gillette silver blue Plisson ToOBS Coconut Baume.be asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Tom geschoren en echt lekker maar begint ook wel een beetje eentonig te worden Kunnen we niet weer een keer op een zondag gezellig bij mij komen scheren / zitten / leuteren over kwasten en zeepie ?? { ruiken /proeven /voelen !!!] Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Tom geschoren en echt lekker maar begint ook wel een beetje eentonig te worden Je wilt ook andere mannen scheren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Lijkt me heel gezellig Syl!! Maar ik neem wel mijn sensei Ron mee voor de krav maga verdediging Stelletje pestkoppen, ik heb gewoon een bodyguard nodig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Tom geschoren en echt lekker maar begint ook wel een beetje eentonig te worden Je wilt ook andere mannen scheren? Ja ja ja ja jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Laat me binnenkort wel weer een keer in je stoel vallen Sil. Maar jij doet alleen scheren op dinsdag en zaterdag, en alleen op afspraak. Toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Tom geschoren en echt lekker maar begint ook wel een beetje eentonig te worden Je wilt ook andere mannen scheren? Ja ja ja ja jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!! Ik laat gelijk mijn baard 5 dagen staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Roedter 1909 Titan Crystal Super Platinum (deze komen in mijn top 3!) Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood) Golddachs Spezial Rassierseife Aluin Musgo Real Classic ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Laat me binnenkort wel weer een keer in je stoel vallen Sil. Maar jij doet alleen scheren op dinsdag en zaterdag, en alleen op afspraak. Toch? Nee hoor op dinsdag/ woensdag /donderdag en zaterdag [ vrijdag ben ik in huize Avondrood ] en ja wel op afspraak. Op die flyer staat dinsdag omdat dat toen een rustige dag was en ik die wel wilde opvullen met scheren en zaterdag was Rolf vaak bij mij maar die is druk dus ik scheer nu meestal zelf dus laat maar horen wanneer je wil ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Mongoose (met edwin jagger handvat) Kai Captain mild L'Occitane Plisson Proraso pre-shave groen Toobs Sandelwood scheercreme Floid Amber Dit was de eerste keer dat ik met een Mongoose scheerkop scheerde.In principe was de scheerbeurt in drie passes BBS maar wel met een rode en geirriteerde hals.Misschien moet mn hals er nog aan wennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts