Jump to content

SOTD 12 januari - 18 januari 2015

cutthroat

Recommended Posts

- Koraat 8/8 schorkopf

- Jerusalem silvertip

- TFS Italian fern

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- TFS tabacco verde forte asb/shea butter

Zoals altijd was de Koraat ook vandaag weer stil en vlijmscherp. In drie gangen een VLS. Aluin gaf twee prikjes, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de tabacco verde asb met een likje shea butter voor wat extra voeding.

Lord L6

Rapira Platinum Lux (10)

Omega 10019

Arko maximum comfort

Nivea sensitive ASB

Weer een prima resultaat tijdens de 10e scheerbeurt met dit mesje. Ben erg benieuwd wat de maximale levensduur zal worden.

Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger,

La Toja,

Lord_L6,

Lord_Super Chrome 3e x

Pinaud-Clubman_Osage Rub,

Arko C,

Kwast en zeep:

De Simpson LE P8 Phyl #195 Best Badger met de La Toja nodigt uit tot op de bakkes opschuimen. Bouw van de kwast is er prima voor en de stick is er uiteindelijk voor gemaakt. Eerste schuimbeurt leverde voldoende voor 2x. Voor de ATG nog eens wat zeep opgezet en opnieuw schuimen en klaar.

Mesje en krabber:

De Lord_Super Chrome voor de 3e x gebruikt. Mesje deed weer perfect zijn werk. Geen afname van de snit vast te stellen. In de L6 voelde het mesje goed op zijn plek. Mijn goedkoopste krabbertje met zeer goede scheereigenschappen. Blijf hem echter wel wat te ligt vinden, zeker t.o.v. mijn andere krabbers. Resultaat BBS,

Osage Rub voor de frisheid en een erwtje Arko C voor de verzorging maakten het geheel weer compleet. Lekker beurtje.

EJ89 met Dorco

Proraso rood (tube)

Ebay syntheet

TSAR asb

Heerlijk maandagmorgen scheerbeurt. Mesje nu voor de 5e keer gebruikt. Geen enkele keer problemen maar moet wel harder werken voor een glad resultaat. Dat is sowieso een indruk die ik had van het mesje; ik vind het mesje het prettigst scheren met een "meer-dagen baard". Maar mijn baardgroei is zodanig dat ik gerust af en toe een dagje over kan slaan.

- Vincent 6/8 near wedge

- L'Occitane Plisson

- BdF raffinato

- Aluin

- Pinaud Clubman bay rum

- Cien asb/shea butter

In stilte in drie gangen een VLS. Deze Vincent is toch wel een lekker mes hoor. Je hebt tenminste het gevoel dat je een brok (je) staal in handen hebt. Aluin gaf twee prikjes op de hals, de bay rum iets meer. Afgemaakt met de Cien asb met een likje shea butter voor de verzorging.

Turkse varkenshaar (Lider 1),

Tabac,

Pearl TTO,

Lord_Super Chrome 4e x

Pinaud Clubman Bay Rum,

The Shave Doctor_Aftershave Cooling Gel,

Kwast en zeep:

De Turkse varkenshaar (Lider 1) met de Tabac goed geladen. Even goed kloppen in de scutlle en een prima schuim. Op zich is de Tabac een aardige zeep, maar erg bijzonder lekker vind ik het nou ook weer niet. Voor mij een op = op gevalletje.

Mesje en krabber:

De Lord_Super Chrome voor de 4e x gebruikt. Mesje blijft constant van scherpte en geeft een goede scheerbeurt. In de Pearl zingt het er over. Wel even een beetje op de hoek letten, want even de aandacht verslapt en twee sneetjes in de hals. Gelukkig is het mesje zo scherp, dat je het alleen aan het verkleuren van de schuim merkt. Resultaat BBS,

Afgewerkt met de Bay Rum en The Shave Docter weer klaar voor deze dag. Vandaag ruik ik de Bay Rum door de ASG. En blijft de geur aardig hangen. Ook de citronella geur in de ASG lijkt me minder te zijn.

Mühle R89

Astra SP (3)

Semogue 1305

TOBS Sandalwood zeep

Aluin

DVH ASB

Eens in de zoveel scheerbeurten gebeurt het me. Resultaat BBS maar voelt een beetje rauw aan :(

Vandaag was zo'n dag helaas. Ligt vrijwel zeker aan de techniek en de concentratie.

Klein sneetje op de kin en, hoewel niet zichtbaar, een branderig gevoel. Aluin en ASB gaven dus prik.

Morgen dus weer beter opletten.

Lord L6

Rapira Platinum Lux (11)

Omega 10019

Arko maximum comfort

Nivea sensitive ASB

Ook de 11e scheerbeurt met dit mesje verliep probleemloos en heeft een lekker glad resultaat. :D

Schuimt deze Arko ook zo goed op als de scheerstick?

Plisson L'Occitane kwast

Lord L6

Dorco ST300 (1)

Nivea Mild scheercrème

aluin

Nivea Sensitive asb

Eerste scheerbeurt met het Dorco-mesje was nogal eigenaardig. Naar mijn gevoel trok het mesje langs alle kanten, maar als ik er dan met de aluin over ging kreeg ik geen enkele feedback, maw geen irritatie. Het was dan ook een scheerbeurt van 3 passages ipv de gebruikelijke 4 en ik ben voor de zekerheid geen ATG gedaan in de hals, maar toch. Volgende keer wordt worden het 4 passages met wél een ATG in de hals! Eens kijken hoe hij dan presteert.

Henk's Scheerkraam custom scheerkwast

Scheerzeep Savon du Barbier

Fatip grande i.c.m. feather

Osaga Rub

Prep asb

Vanmorgen even geen zin het open mes even een snelle 2 passen scheerbeurt met de fatip en alles weer glad.

Laat me binnenkort wel weer een keer in je stoel vallen Sil. Maar jij doet alleen scheren op dinsdag en zaterdag, en alleen op afspraak. Toch?

Nee hoor op dinsdag/ woensdag /donderdag en zaterdag [ vrijdag ben ik in huize Avondrood ] en ja wel op afspraak. Op die flyer staat dinsdag omdat dat toen een rustige dag was en ik die wel wilde opvullen met scheren en zaterdag was Rolf vaak bij mij maar die is druk dus ik scheer nu meestal zelf dus laat maar horen wanneer je wil ?

Mongoose (met edwin jagger handvat)

Kai Captain mild

L'Occitane Plisson

Proraso pre-shave groen

Toobs Sandelwood scheercreme

Floid Amber

Dit was de eerste keer dat ik met een Mongoose scheerkop scheerde.In principe was de scheerbeurt in drie passes BBS maar wel met een rode en geirriteerde hals.Misschien moet mn hals er nog aan wennen.