cutthroat Posted January 10, 2015 Share Posted January 10, 2015 Beste mede-frutselaars, Zoals de meesten inmiddels wel weten heeft edelholzverkauf.de hele mooie soorten hout en een ontzettend goede service. Deze service strekt zelfs zo ver dat ze je bellen en in het Nederlands vragen hoe je het bestelde hout gezaagd wilde hebben. Nu was ik vandaag bij een houtdraaier op bezoek. Een hoop kijken, leren en kletsen. Kletsen over hout natuurlijk en ook waar je goed hout kunt kopen. Hij kwam met de tip van hobbyholz.de. Volgens hem een hele goede zaak, met dito service. Ze schijnen veel soorten erg mooi hout te hebben die vaak nog aantrekkelijk geprijsd zijn ook. Ik heb voor dit laatste even gekeken naar een paar soorten hout, en dan komen ze goed uit de bus. Als voorbeeld een balkje cocobolo van 50x50x300 kost bij edelholzverkauf €36,10 en bij hobbyholz €12,65. Ik heb nog geen ervaring met dit bedrijf, maar ga het zeker eens uitproberen en wilde deze tip graag met jullie delen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted January 10, 2015 Share Posted January 10, 2015 Zeker interessant! Ga morgen ook eens 'n kijkje nemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 10, 2015 Author Share Posted January 10, 2015 Ik kreeg trouwens vandaag mijn fineer binnen. Dit had ik besteld bij Masave Hout uit Zwolle. Dit bedrijf heeft nog geen eigen website, maar zijn op verschillende plekken op het internet te vinden, onder andere op het houtbewerkings forum. Ik geloof dat het ontstaan is door een paar liefhebbers als hobby. Of er is iets misgegaan in de communicatie, of ze hebben er "iets" extra bij gedaan. Ik had gezegd "doe maar voor €25" en verwachtte een velletje of 25-30. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 Ga je je keukenkastjes bekleden Ramon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 Misschien wel wat voor een groepsaankoop bij Hobbyholz, in de toekomst.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 11, 2015 Author Share Posted January 11, 2015 Zoals ik al zei, ik verwachtte een paar vellen, niet deze hoeveelheid . Nou ja, kan ik voorlopig voort en heb ik genoeg liggen om lekker te klooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 25, 2015 Share Posted April 25, 2015 Weet iemand in buurt van Utrecht nog een goed adres voor exotisch hout? Ik weet dat er 1 in Arnhem en Amsterdam zit maar het is toch handig als ik er even vlot heen kan. Ik ga die link van Ramon ook even doorspitten. Thnx! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 Ik heb één poging gedaan, maar ik kreeg het geheel niet compact genoeg. Gevolg was dat het hout er door het schuren niet mooi glad uitkwam. Daarna heb ik er geen tijd meer aan besteed. Gebrek aan tijd en aandacht. Maar ik ga het nog wel eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts