Jump to content

Goed adres gevraagd voor losse knot.

skippy

Recommended Posts

Ik ben op termijn (binnen enkele maanden) op zoek naar een goed adres voor een losse knot om zelf een kwast te maken.

Ik wil zelf een handvat maken ( draaibank en nog veel meer gereedschap op het werk) en daar dan een lekkere grote zachte en wat minder springerige knot in zetten. Liefst een Silvertip, maar wat minder springerig als de Muhle silvertip fibre. Knot ongeveer 26 a 28 mm. Het liefst moeten de haren ook lekker omwijd staan, dus niet zo'n korte massieve knot, maar een lekkere fluffy kwast maar wel met goede eigenschappen in gebruik met harde zepen.

Voor de youtubers onder ons; een beetje zoals de chrome kwast van Geofatboy in verscheidene van zijn filmpjes.

Dan zou ik ergens een 3 band silvertip op de kop tikken. Mühle? Kan je erg goed persoonlijk zaken mee doen. Persoonlijk ben ik wel erg gecharmeerd van hun grote fibres, maar ja die bloemen niet. Heb wel een mailadres voor je.

Je kunt ook een mailtje sturen naar shavemac die hebben ook van alles.

Ik ben bang dat die een beetje veel geld vragen voor een knotje. Vragen staat natuurlijk vrij,maar ik sla hem even over, denk ik.

Iemand bekend met de spullen en service van de verkoper Virginiasheng op ebay?

€ 22,50 voor een 28mm silvertip knot is niet heel veel geld, maar wel zonde van al het werk als het troep is.

Wel ervaring met Virginiasheng, niet met het kopen van een losse knot.

Heb deze kwast gekocht bij Virginiasheng: http://www.ebay.com/itm/cheap-Best-Badger-Shave-Brush-Natural-wood-handle-/161429175702?pt=US_Shaving_Hair_Removal&hash=item2595edbd96

Na bestelling in eerste instantie geen kwast ontvangen/aangekomen. Na reclameren (en vlotte reactie) hebben ze een nieuw exemplaar opgestuurd. Ontvangst na 2 weken. Deze kwast bevalt me bijzonder goed. Een 9 1/2 voor prijs-kwaliteitverhouding.

Zijn er mensen hier die een uitspraak kunnen doen over de verhouding tussen een Muhle silvertip fibre en een normale silvertip kwast (hoeft niet van Muhle)?

Ik heb de Muhle nu een aantal keer gebruikt, maar ik kan het niet worden met de kwast.

De kwast heeft voor mij veel te veel backbone. Om de kwast lekker omwijd te krijgen op je gezicht moet je redelijk veel kracht zetten. Er zijn misschien mensen die dit wel op prijs stellen, maar ik wil liever een wat zachtere kwast.

Ik zit er ook aan te denken om de Muhle in de verkoop te gooien, maar dan wil ik wel zeker weten dat een andere kwast voor mij beter presteert. Mijn TOBS fijndas voelt wel lekker tijdens het opschuimen maar is een beetje klein (20mm), en heeft mede daardoor nog moeite om (half)harde zepen te laden. Voor cremes in de kom is hij wel weer goed.

'N dasje en 'n synthetische kwast kan je volgens mij niet echt met elkaar vergelijken.

Je moet ze beide ervaren ofwel gebruiken...

Ze hebben allebei 'n bepaalde opschuim methode.

Dat begrijp ik, maar als Muhle de kwast een Silvertip Fibre noemt, dan zou je verwachten dat het in de buurt moet komen.

Ik vind de Muhle kwast alleen veel te springerig en te stug. De haren voelen wel lekker zacht maar de kwast heeft moeite om "open te gaan", zeg maar. Je moet heel hard drukken tijdens het opschuimen om de kwast omwijd te krijgen, en dat heb je toch nodig om lekker te schuimen. maar zoals met alles UEKAZ.

Zo als ik al in eerdere reactie aangaf, fibres bloemen niet. Heb een plisson, Mühle Black fibre, kleine Mühle silvertip fibre en een grote Mühle silvertip knot in een eigen handvat. Al deze kwasten blijven mooi recht met veel backbone. Je moet ze niet vergelijken en hopen, dat de fibre zich als een haren kwast gaat gedragen. Technisch gezien presteren ze perfect. Echter een echte das of varken reageren totaal anders. Als je die inweekt, worden ze zacht en meegaand, maar nemen ze ook sneller af in kwaliteit en stabiliteit. Allebei hebben ze hun eigen karakter. Persoonlijk vind ik het onderscheid juist prettig en bepaalt de combi zeep kwast, wat het best is.

De fibres kloppen van alles schuim, terwijl sommige dassen beter met crème kunnen en andere met harde zeep. Maar ja, Jij moet het lekker vinden.

Heb wel al wat snelle alternatieven gevonden waaronder de Semogue owners club badger, en de Semogue limited edition 2013 silvertip. Welke zou de voorkeur genieten als geld niet meespeelt? De knot van de Silvertip lijkt iets korter, en daarmee weer iets stugger.

Zijn er mensen hier die een uitspraak kunnen doen over de verhouding tussen een Muhle silvertip fibre en een normale silvertip kwast (hoeft niet van Muhle)?

Ik heb de Muhle nu een aantal keer gebruikt, maar ik kan het niet worden met de kwast.

De kwast heeft voor mij veel te veel backbone. Om de kwast lekker omwijd te krijgen op je gezicht moet je redelijk veel kracht zetten. Er zijn misschien mensen die dit wel op prijs stellen, maar ik wil liever een wat zachtere kwast.

Ik zit er ook aan te denken om de Muhle in de verkoop te gooien, maar dan wil ik wel zeker weten dat een andere kwast voor mij beter presteert. Mijn TOBS fijndas voelt wel lekker tijdens het opschuimen maar is een beetje klein (20mm), en heeft mede daardoor nog moeite om (half)harde zepen te laden. Voor cremes in de kom is hij wel weer goed.

Je beschrijft hier het verschil tussen mijn Muhle Sophist Silvertip Badger en mijn Il Ceppo Sivertip Fibre Reiskwast,