Harkos Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 (edited) Om maar direct met de deur in huis te vallen: de Lord_Super stainless Classic is voor mij een super mesje. Krijgt dan ook de kwalificatie: zeer goed, Goed mesje, Koopwaardig. Werkt bij mij in elke gebruikte krabber. Wel is het zo, dat hij het makkelijker doet in de wat mildere krabber, maar als je oplet is het in de agressievere zeker prima scheren. Hoekgevoeligheid is minimaal. Standtijd voor mij meer dan voldoende bij 10 scheerbeurten, zie onder. Een toppertje. Mesje van het soort uitpakken gebruiken en doorgaan, tot hij op is. Geen speciale zaken om rekening mee te houden (hoek , druk, etc.). Als je je krabber kent is dit mesje doeltreffend. 1-Deze Lord voor het eerst ingezet. Meteen het goede gevoel. In de Slant presteert deze zo goed en close, dat ik zowaar een schaafplekje in mijn hals kreeg, die toch even stevig met aluin gedicht moest worden. Gezien de scherpte van het mesje en de stand in de Slant een pijnloze operatie, die opvalt doordat het bloed, maar verder niets. 2-Mesje doet het weer goed. Iets meer dan dat, klein sneetje, die wel wat extra zorg vroeg. Even niet opletten he. In de Fatboy op 6 een prima en vlotte beurt. 3-Weer goed resultaat met deze Lord. In de Fatip geeft het een zeer strakke scheerbeurt. Zacht en soepel. Zonder dat het een gevoel geeft van oppassen voor sneetjes. Gisteren ging dat wel minder. 4-Ofschoon ik een goede scheerbeurt had, vraag ik me af of er morgen nog een 5e x in zit. In de Slim adjustable moest de laatste pass op 7 om goed glad te kunnen scheren. Toen werd het dan ook wel glad, maar wel met enig bijwerken. 5-Vroeg ik me gisteren af of het mesje mijn 5 norm haalt, welnu met vlag en wimpel. In de 38C een perfecte beurt. In 3 x BBS zonder nodige bij werken. Mooi glad en zonder ook maar een spoor van irritatie. Morgen mag het mesje dus nog een keer. Kijken of in een agressievere krabber het effect nog zo blijft. 6-Ook deze keer leverde de Lord weer een prima scheerbeurt. In de Pearl OC TTO in 3x spekglad. Dit zonder enige schade. 7-De Lord haalt langzaam de rangen van een bijzonder goed mesje. Zit zeker nog een scheerbeurt in en dit was dus al de zevende. In de Black Beauty op 6 ging het als een tierelier. Uitermate glad en zacht. 8-Mesje is bezig naar de superklasse op te stijgen. In de L6 vandaag een beurt alsof het een nieuw mesje betreft in 3x perfect geschoren. 9-In mijn ranking van inmiddels 47 soorten mesjes is deze naar plaats 8 gestegen. In de Pearl TTO vanmorgen weer een prima prestatie. In 3x glad en prettig geschoren. 10-Inmiddels staat de Lord op een gedeelde 6e plaats. Vandaag 2x (WTG en XTG) in de R41, dat voelde behoorlijk agressief en mij te trekkerig, ofschoon hij nog wel goed sneed. Vervolgens in de 38c gestopt voor de laatste ATG. Totaal ander mesje liep weer als een zonnetje en de ATG had het bedoelde effect. Weer een stevig voorbeeld van de invloed van de krabber op het gedrag van het mesje. Naar index Harkos Edited September 25, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Mooi uitgebreid verhaal Harkos. Ik leerde de Classic pas kennen jaren nadat ik met de Lord SS Super (blauw/witte verpakking) prima resultaten behaalde en daar vergelijk ik ze dan ook altijd mee. Voor mij is de Classic ook een soort allemansvriend, zowel door het vriendelijke karakter als door het feit dat hij inderdaad in verschillende krabbers prima presteert. Voor mij is hij wel (ietsie) minder scherp en schonend dan de Super maar daar staat tegenover dat ik er 5-6 mee kan scheren, tegen 3-4 keer met de Supers. En 5-6 keer scheren is bij mij gewoon erg goed want de meeste mesjes komen echt niet verder dan 3 en vaak maar 2. Van al de Super Stainless variëteiten van Lord is de Classic denk ik het vriendelijkst; scherper dan de Cool, tikkie liever dan de Super. De Extra heeft misschien nog wel de mooiste combinatie van eigenschappen; net iets zachter dan de Super maar wel scherper dan de Classic en met bijna dezelfde levensverwachting (5 keer scheren voor mij) maar helaas nauwelijks aan te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Over dit mesje heb ik ook al is geschreven.Voor mij is dit het beste mesje van Lord Familie. Werkt vooral goed in mn Lord L6, EJ en Gillette Slim adjustable. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoebidoe Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Heel erg comfortabel mesje! Is één van mijn favorieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
martijn kruis Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Gebruik deze nu ook. Ik kies iedergeval niet meer voor astra, en voskhod. Scheren met Lord is één genot en een aanrader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoebidoe Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Ik heb er onlangs ook een 30-tal besteld en ze bevallen me ook heel erg goed in mijn Merkur 37C! Lekker scherp mesje dat toch vrij vergevingsgezind is. Een blijvertje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan83 Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 Waar zijn deze mesjes nog te koop? Ik zie op verschillende sites dat ze niet op voorraad zijn. Of worden deze soms niet meer gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HejaRi Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Ik heb deze mesjes en de lord extra onlangs nog besteld bij razorbladesclub. Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
peto Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Ik heb deze mesjes en de lord extra onlangs nog besteld bij razorbladesclub. Dit lijkt me een goed alternatief voor Try a Blade, zeker gezien de levertijden. Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoebidoe Posted August 25, 2017 Share Posted August 25, 2017 Ik heb er me enkele dagen geleden nog 200 besteld via ebay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazuya17 Posted January 7, 2018 Share Posted January 7, 2018 Na het lezen heb ik er ook maar 100 besteld. Ik heb nog steeds geen absoluut favoriet mesjes gevonden. Hopelijk word het deze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodface Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 Bij Connaught Shaving zijn ze ook in voorraad. Denk dat ik er ook een 37C bij bestel, maar die moet er dan wel zijn voor mn verjaardag Iemand enig idee hoe lang het verzenden vanuit de UK duurt??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pern Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Bij Connaught Shaving zijn ze ook in voorraad. Denk dat ik er ook een 37C bij bestel, maar die moet er dan wel zijn voor mn verjaardag[emoji3] Iemand enig idee hoe lang het verzenden vanuit de UK duurt???De laatste keer dat ik iets uit de UK heb besteld was het binnen een week binnen Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 10, 2018 Author Share Posted January 10, 2018 Connaught is snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodface Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 Thnx voor de reactie. Gaat lukken vor mn verjaardag. 37C in combi met de mesjes onderweg. Erg benieuwd naar beide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted June 18, 2020 Share Posted June 18, 2020 Vorige week 2 doosjes Lord Classic mogen ontvangen van @Woodface, waarvoor nogmaals dank. Deze week maar eens grondig aan de tand gevoeld, en nog steeds! Maandag begonnen in mijn Merkur 37c. Eerste dag beetje twijfelachtig gevoel (heb ik wel met meer mesjes), maar de dagen daarna alleen maar goed gevoel aan over gehouden. Zelfs zo goed, dat hij er nu - na 4x gebruik - nog in zit. Ik vermoed wel dat het morgen, na gebruik, einde oefening is, maar dan nog. Een prima score. Scheert in deze krabber dus prima, gemakkelijk en comfortabel. Weinig na-effecten bij het gebruik van aluin en ASL. Kortom, deze hoeven bij mij niet te vertrekken. Volgende week zal ik ze zeker ook eens testen in de Fatip Piccolo, eens kijken of ze daarin ook kunnen overtuigen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil406 Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Ik gebruik deze ook naar volle tevredenheid, al jarenlang. Echter haal ik er max 5 scheerbeurten uit per mesje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts