Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Zo net in de brievenbus dus de C. V. Heljestrand Mark 10 aangetroffen. De staat waarin hij verkeerd overtreft mijn verwachtingen: vrijwel nieuwstaat, mogelijk een enkele keer gebruikt vanwege de aanwezigheid van enkele zeer fijne krassen bij de snede middels een microscoop te zien, mogelijk van een strop. Geen krasje op het blad te vinden, wel bij de pin vanwege het openen en sluiten, slechts licht opgepoetst tbv de nu volgende fotosessie:

2zhnq6v.jpg

2h3r0g5.jpg

ddg9ko.jpg

5ffdbq.jpg

29kx21c.jpg

Edited by Guest
Posted

Jaaaaaa maak me maar jaloers :-)

Goeie vangst Tony! Van harte. We verwachten een uitgebreid (vermoedelijk jubelend) scheerverslag van je.

Posted

Ja ja en over zijn eigen vangst zwijgt hij natuurlijk hé Richard :lol:

Tony dat is inderdaad een prachtmes!

Posted

Ja ja en over zijn eigen vangst zwijgt hij natuurlijk hé Richard :lol:

Ik heb nog niet van die mooie foto's gemaakt Ron :-)

Posted

Ik heb net de vorige eigenaar bedankt voor de snelle afhandeling en gemeld hoe blij ik was. Hij was vergeten om het mes op gereserveerd te zetten en heeft dus nog een aantal vrij hoge biedingen ontvangen. Hij vatte het gelukkig sportief op.

Posted

Het mes is inmiddels geslepen middels een progressie van 2K tot en met 20k. Het viel me op hoe weinig metaal weggeslepen is, geen noemenswaardige zwarting, hard metaal dus.

Morgen Proof of the pudding.

Posted

Wat een uniek mooi mes Tony. Er van uitgaande dat je fotografische virtuositeit de werkelijkheid geen geweld aandoet, heb je hier iets in handen dat het waard is tot aan het eind van de rit te koesteren. En dan door te schuiven naar een volgende generatie.

J

Posted

Joost, Photoshop heb ik niet, dit mes is In een softbox gefotografeerd, dan zie je elk krasje en stofje. Elke keer dat ik hem in mijn handen heb gehad heb ik mijn vingerafdrukken moeten verwijderen, dat zal wel overgaan hoop ik.

Posted

Inmiddels heb ik me er al twee keer mee geschoren. Het mes kan een zeer scherpe snede aan, Iets te scherp naar mijn zin dus iets meer "smoothnes" bewerkstelligd voor de tweede scheerbeurt vanochtend. Als ik ooit met slechts een mes verder zou moeten zou dit mes een mogelijk kandidaat zijn. Absoluut top.