Beun Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 Hallo allen, Ik vroeg mij af of het niet een idee is om een aparte sectie voor ruiltransacties te maken? Zo kunnen wij met z'n allen nog meer uitproberen en ik denk persoonlijk dat het aardig kan gaan lopen. Over de verzendkosten en dergelijke kan je dan onderling het één en ander bespreken en daarnaast houden we het verkoop-gedeelte schoon voor de 'normale' transacties. Mocht het niks zijn dan hoor ik dat graag, en sorry als dit helemaal op de verkeerde plek staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 Goed plan Wesley! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 Vind ik ook wel een goed idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom! Topic verplaatst naar het Feedbackforum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 Mooi initiatief! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beun Posted January 8, 2015 Author Share Posted January 8, 2015 Goed om te zien dat er toch animo voor is. Hopelijk kan dit idee dan ook verwezenlijkt worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Persoonlijk zou ik niet zo snel ruilen, maar ik kan me voorstellen dat er een behoefte aan is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Kunnen we beter tags gebruiken in De Markt [TK] & [TR] of [KOOP] & [RUIL] bijvoorbeeld, te veel sub fora komt niet ten goede van de overzichtelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Kunnen we beter tags gebruiken in De Markt [TK] & [TR] of [KOOP] & [RUIL] bijvoorbeeld, te veel sub fora komt niet ten goede van de overzichtelijkheid. Eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Kunnen we beter tags gebruiken in De Markt [TK] & [TR] of [KOOP] & [RUIL] bijvoorbeeld, te veel sub fora komt niet ten goede van de overzichtelijkheid. Ook mee eens. Beter taggen dan een separaat sub forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Kunnen we beter tags gebruiken in De Markt [TK] & [TR] of [KOOP] & [RUIL] bijvoorbeeld, te veel sub fora komt niet ten goede van de overzichtelijkheid. Hoewel ik er weinig gebruik van zal maken kan ik me wel voorstellen dat er een behoefte is aan een ruil forum. Ik ben dus voor. Voor wat betreft de tags ben ik het dan weer niet eens met het voorstel omdat het gebruik van tags weer vraagt om het lezen van een handleiding met als gevolg dat hele volksstammen dat niet zullen doen en sommige mensen de tags dus ook weer niet zullen gebruiken. Doe het anders. Laat de rubriek "Vraag en Aanbod" ongemoeid, verander het subforum "De Markt" in "Te koop aangeboden" en maak een nieuw subforum "Te ruil/te geef aangeboden". Dat is in ieder geval voor iedereen in een oogopslag zonder het lezen van een handleiding over het gebruik van tags duidelijk en ook voor de Mods wel handig omdat ze bij een eventuele foutieve plaatsing van een artikel datzelfde artikel met een druk op de knop kunnen verplaatsen naar het goede sub-forum zonder dat ze dan een tag moeten toevoegen o.i.d. Gemak dient de mens en maak het niet onnodig ingewikkeld waar dat niet nodig is . Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Lijkt mij een ideaal plan voor mensen die mesjes willen uitproberen zonder er met 99 in hun maag te blijven zitten als de eerste al niet bevalt! Wellicht ook voor andere producten geschikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Lijkt mij een ideaal plan voor mensen die mesjes willen uitproberen zonder er met 99 in hun maag te blijven zitten als de eerste al niet bevalt! Wellicht ook voor andere producten geschikt Er zijn voldoende mogelijkheden om mesjes uit te proberen zonder er direct 100 te bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Was ook maar een voorbeeld. En daarom is het voorstel niet minder goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Kunnen we beter tags gebruiken in De Markt [TK] & [TR] of [KOOP] & [RUIL] bijvoorbeeld, te veel sub fora komt niet ten goede van de overzichtelijkheid. Ook eens, is zowat standaard op alle forums Link to comment Share on other sites More sharing options...
FairArie Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Tags zijn een voorbeeld, maar eerlijk gezegd, en op basis van ervaringen op meerdere fora, betwijfel ik of er discipline is om deze te gebruiken. Topic titels zijn sowieso al een uitdaging voor velen. Maar ook zonder de tags ben ik geen voorstander van een nieuwe subforum. Tenzij het weggegeven wordt, en er door de aanbieder dus niets ontvangen wordt als tegenprestatie, is er namelijk altijd sprake van ruil. Een verkoop is in feite ook ruil; niet tegen goederen maar tegen geld. Voorbeeld; ik bied een krabber aan en vraag daar een bedrag voor. Later besef ik dat ik hem misschien wel wil ruilen tegen een andere krabber. Met een apart subforum zou ik dan twee topics aan moeten maken, en ook bijhouden. Nog een stapje verder; ik sta open voor een ruil tegen een goed met bijbetaling, ongeacht van welke kant. In welk topic / subforum kan ik dit kwijt? Ik stel voor de bestaande status te handhaven maar wel het gebruik van duidelijke titels aan te moedigen. Tags kunnen daar een hulpmiddel bij zijn. Aanmoedigen kan je forceren door nieuwe topics eerst goed te laten keuren door de mods / beheerders. Maar of die daarop zitten te wachten Edit: net nog even gekeken op De Markt, maar de discipline in titels is hier al van goed niveau. Er worden geen tags gebruikt maar doorgaans is wel duidelijk of er aangeboden of gezocht wordt. Sporadisch wordt zelfs de titel van de openingspost aangepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Daar spreken we mekaar gewoon op aan. Zijn we goed in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Kunnen we beter tags gebruiken in De Markt [TK] & [TR] of [KOOP] & [RUIL] bijvoorbeeld, te veel sub fora komt niet ten goede van de overzichtelijkheid. Hoewel ik er weinig gebruik van zal maken kan ik me wel voorstellen dat er een behoefte is aan een ruil forum. Ik ben dus voor. Voor wat betreft de tags ben ik het dan weer niet eens met het voorstel omdat het gebruik van tags weer vraagt om het lezen van een handleiding met als gevolg dat hele volksstammen dat niet zullen doen en sommige mensen de tags dus ook weer niet zullen gebruiken. Doe het anders. Laat de rubriek "Vraag en Aanbod" ongemoeid, verander het subforum "De Markt" in "Te koop aangeboden" en maak een nieuw subforum "Te ruil/te geef aangeboden". Dat is in ieder geval voor iedereen in een oogopslag zonder het lezen van een handleiding over het gebruik van tags duidelijk en ook voor de Mods wel handig omdat ze bij een eventuele foutieve plaatsing van een artikel datzelfde artikel met een druk op de knop kunnen verplaatsen naar het goede sub-forum zonder dat ze dan een tag moeten toevoegen o.i.d. Gemak dient de mens en maak het niet onnodig ingewikkeld waar dat niet nodig is . Het is niet ingewikkeld, er zou ook niet verplicht worden om [TK] te gebruiken, koop: of te koop: is ook prima, en dat word nu al gebruikt samen met "gezocht:" lijkt me geen aanpassing in denkwijze of handeling om "te ruil:" te typen. Ik ben tegen een apart ruil forum, en veel mensen vinden tags prima en zien de logica erachter dus ik gooi hier even mijn veto in dat het gewoon een tag gaat worden in het begin van je onderwerp titel zoals nu al op 85% van de topic gedaan word. Of iedereen [TR], [Ruil] of Te ruil: gaat gebruiken is allemaal prima (je kan hier namelijk oneindig op door gaan, vandaar dat ik mijn veto even in de strijd gooi, het is een kwestie van handigheid / wens en er is geen definitief goede manier mogelijk, aangezien iedereen hier zijn eigen (terechte) mening over heeft) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 dus ik gooi hier even mijn veto in ???????..., nou ja . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 10, 2015 Share Posted January 10, 2015 Veto of niet: ik ben het sowieso met je eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 10, 2015 Share Posted January 10, 2015 Veto of niet: ik ben het sowieso met je eens Nou, nou Slijmbal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beun Posted January 10, 2015 Author Share Posted January 10, 2015 Maar zo te lezen kan dit idee dus richting de vuilnisbak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 10, 2015 Share Posted January 10, 2015 Ja. Gewoon in de markt, en tags gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Paranoid! Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 slotje <3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts