Kogel Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Ik heb laatst even heel erg onze lieve Heer aangeroepen toen ik blij de douche instapte met mijn Vision. Hij gleed weg en viel op de grond. En daar kunnen Visions niet tegen. Een scheurtje in een van de twee garagedeuren. Dus ik in de mail geklommen naar Merkur (Dovo). Krijg ik vandaag als antwoord dat ze mij een geheel nieuw binnenwerk sturen. Dus met beide garagedeuren. En dat gratis. Erg netjes van ze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Heb jij even geluk, naar ik hoorde worden ze niet langer geproduceerd (weet niet of dat ook echt zo is). Daar heb je wel je handen aan vol aan deze krabber! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted January 5, 2015 Author Share Posted January 5, 2015 Het is een idioot ding. Te groot, te zwaar en te kwetsbaar. Maar wel een uniek ding. En volgens mij worden ze al een behoorlijke tijd niet meer gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Ik vind het een machtige krabber. Heb me er vele jaren met veel plezier mee geschoren. Anderhalf jaar geleden braken bij mij de beide deuren in het midden af. Deze zijn ook zonder problemen en kosteloos door Merkur vervangen. Ben er nu wel zuinig op. Vandaar dat ik me ben gaan scheren met een open mes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Ze hebben vooral een uniek geluid met die klankkast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Vooral als ze breken Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Had je mijn geluid moeten horen toen de krabber in tweeën viel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Toch enkele Vision gebruikers. Ik gebruik de mijne voor de feestdagen: kerstmis, pasen en moederkesdag. Technisch een specialleke, maar voor alledaags gebruik niet echt mijn ding. Ik stel hem in tussen de O en de N: zo mild mogelijk dus. (En meestal met Astra Groen mesjes). Vraagt ook wel de nodige concentratie bij het scheren: een beetje te grof ingesteld en ik ben aardappelen aan het schillen. Maar goed gebruikt betekent het eigenlijk geschoren voor 2 dagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Goede service Kogel. Daar wordt je weer blij van:mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted January 6, 2015 Author Share Posted January 6, 2015 Ik stel hem ook zo mild mogelijk. Anders is het hommeles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem wel eens vergeten ben goed in te stellen na het het schoonmaken. Is wel schrikken bij de eerste haal. Maar dat geld waarschijnlijk voor alle instelbare krabbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted January 6, 2015 Author Share Posted January 6, 2015 Nou een progess (digress/mergress) zijn veel makkelijker Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Bij het bezoek door Forum der Rasur aan Dovo/Merkur afgelopen zaterdag kwam ook de Vision ter sprake. Het is nu eenmaal een krabber de tot de verbeelding spreekt en ik heb al enkele malen naast een exemplaar gegrepen op ieders favoriete doch ook meest gehate veilingsite. De Heer Wiethoff, algemeen directeur, wist te melden dat Merkur toentertijd gestopt is met de productie om twee redenen: de verkoopscijfers waren niet denderend, en er kwamen teveel garantieclaims, die vrijwel allemaal te maken hadden met slecht reinigen. Het binnenwerk blijkt slecht tegen zeepresten te kunnen, dus goed schoonspoelen en soms effe in een sopje weken is belangrijk, vertelde hij ons. Enfin, voor díe garantieclaims die wél hout snijden had Merkur nog een paar exemplaren op voorraad. Met eigen ogen heb ik kunnen zien dat we allemaal nog veel voorzichtiger moeten worden met onze Vision-krabbers: alle 14 bezoekers, ik dus ook, kregen een nagelnieuw exemplaar mee en nu zjn ze echt op. Te vroeg voor een uitgebreid scheerrapport, maar je kunt je als forum niet serieus nemen zonder foto's: 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Ik zal nog zuiniger zijn op mijn Vision! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Het is natuurlijk absoluut een machtige krabber om te zien die door zijn imposante uiterlijk toont dat scheren je hobby is. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted September 24, 2018 Author Share Posted September 24, 2018 Ik heb hem ook. Machtig ding!Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Prachtig om te zien als object maar feitelijk geven ze zelf (Merkur) al toe dat-ie niet echt voor gebruik geschikt is dus. Zou zo als rekwisiet in één van mijn favoriete films, Metropolis, op zijn plaats zijn. Als ik jou was @efsk zou ik hem dan ook niet zozeer inzetten (proberen moet natuurlijk) maar als objet d'art etaleren. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 talibeard schreef 9 minuten geleden: Prachtig om te zien als object maar feitelijk geven ze zelf (Merkur) al toe dat-ie niet echt voor gebruik geschikt is dus. Op het risico af als een Merkurapologeet over te komen ben ik het daar slechts deels mee eens. Ik heb al meerdere Slims en een Fatboy gehad waar het stelmechanisme door de zeepresten zo vast zat dat het niet meer werkte. Dat is precies het euvel bij deze Vision. Zijn die Slims en Fatboys dan ook ongeschikt? Let wel: het is mij niet bekend hoeveel van deze krabbers er last van hadden, alleen dat het door Merkur uitgevoerde schoonmaakwerk niet opwoog tegen de aantallen verkochte exemplaren. Geen idee hoe Gillette vroeger met gelijke klachten omging, welicht zeiden die gewoon fuk jou en lieten het daarbij. Maar wellicht heb je een punt en zit het ding na drie keer slecht uitspoelen potdicht. Nu ja, dat is eenvoudig te verhelpen zo weet ik. Vaak scheren zal ik me er sowieso niet mee. Er liggen nog teveel ongebruikte krabbers te wachten Metropolis is overigens geweldig, althans als we het over Fritz Langs wrk hebben. De anime ken ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 efsk schreef 10 minuten geleden: Zijn die Slims en Fatboys dan ook ongeschikt? In mijn ogen wel (wat durf ik nu weer te zeggen. Zandzakken voor de deur!) . Niet ongeschikt om te scheren maar wel om te gebruiken. Als je bij sommige restauratieprojecten van deze krabbers ziet wat voor giga-gorigheid uit dat mechanisme komt is dat een aspect dat onvoldoende aandacht bij het ontwerpen heeft gehad. Nu waren die Gillettes ook niet bedoelt om zo lang mee te gaan (Gillette een beetje kennende kocht je het jaar erop een 'verbeterd' exemplaar) alleen net te goed gebouwd om zo snel weg te mikken. Bij de prijsklasse van de Vision echter, wel bedoeld voor lang scheerplezier, zou het mechanisme of beter beschermd moeten zijn of makkelijker te reinigen. Edit; natuurlijk hebben we het over 1927 en Fritz Lang. Anime? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted September 25, 2018 Share Posted September 25, 2018 Persoonlijk vind ik de Gillette adjustbles ongeschikt om mee te scheren. Je punt echter kan ik redelijk volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts