Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lord L6

Rapira platinum Lux (6)

Omega 10019

Arko Maximum Comfort

Nivea sensitive ASB

Het mesje houdt zich goed en presteerde ook in scheerbeurt 6 prima in combinatie met de L6 krabber. Op naar scheerbeurt 7 met deze Rapira Lux.

Posted (edited)

Bartex als preshave

Mühle R89

Shark ss (2)

Semogue 1305

TOBS Sandalwood

Aluin (zonder voetje ;) )

DVH ABS

Prima scheerbeurt; VLS. Shark houdt zich deze keer nog goed. Een derde keer lijkt me wat optimistisch maar wie weet.

Nauwelijks prik van de aluin en na de abs weer glad en zacht de dag beginnen.

Edited by Guest
Posted

Warme Douche

Proraso Groen preshave

Proraso Rood scheerzeep

Muhle R89

Persona Red mesje (voor het eerst)

Aluin (met voetje ;) )

Balea Ahtershave splash Fresh

Eerste keer dat ik met de Persona Red scheer. Het resultaat was een glad bekkie zonder razorburn. Dus dat is goed. Ik moest wel aan het mesje wennen want ik vond het mesje een beetje hakkelen op de huid en achter de haren blijven hangen. Scheert een beetje ongemakkelijk maar verder het eindresultaat is niet mis. Maar of dit mijn favoriet wordt weet ik niet.

Het mesje zal ik nog een aantal malen gebruiken. Wellicht dat het beter wordt.

Volgende op de lijst om te testen is of de Voshkod of de Feather of Lord

Posted

LiJüN silvertip 3 band,

EJ classic soap Sandalwood,

Gillette Slim adjustable,

Dorco_Platinium ST 301 5e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Mesje en krabber:

De Dorco_Platinium ST 301 voor de 5e x gebruikt. In ding kan je over dit mesje zeggen, hij blijft constant. Niet goed, niet slecht, bruikbaar. In de Slim op 6 een bruikbaar resultaat. Morgen nog eens in de 38C, maar dat is het dan ook wel voor deze Dorco. Moet binnenkort maar eens een Derby pakken, kan ik het vergelijken, want dat is ook alweer 195 dagen geleden, sinds ik die voor het laatst heb gebruikt en je moet toch een maatstaf hebben voor de onderkant van het gamma. Resultaat BBS,

Kwast en zeep:

De LiJüN silvertip 3 band en de EJ classic soap Sandalwood stonden weer voor een goed schuim. Had wel iets het gevoel dat dit wat brandde op de huid, maar dat kan ook veroorzaakt zijn door een drupje sandalwood parfum wat ik toevoegde om de geur wat op te peppen. Misschien moet ik die parfum eens in glycerine mengen en dan toevoegen bedenk ik net.

Al met al weer lekker geprutst aan de wastafel, met een goed resultaat, afgezien dus van de snit.

Posted

EJ de89l met Morris inox

L'Occitane Plisson

Nivea scheercrème

Floïd Black

Kruidvat asb

Gisteren nog iets irritatie van de drie dagen daarvoor met de Pearl, maar vandaag helemaal niks meer. Of zou het aan de kwast of zeep gelegen hebben? Ik heb namelijk heel veel gebruik gemaakt van de Herbapharm Omega en TFS tabacco verde. Vandaag een andere combi en niks aan de hand. Nou ja, ik gebruik van de week gewoon weer een keer de Herbapharm en dan kan ik het zo merken.

Die Nivea scheercrème is echt heel fijn spul! Neutrale geur, lekker zacht en verzorgend, schuimt makkelijk en maakt prima beschermend schuim.

Een aanrader!

Posted
Pearl ss02 met Personna

Voor mij is een open kam toch geen succes is maar weer gebleken. Ik had hiervoor al twee andere die mij eigenlijk ook te agressief waren, maar wilde het toch weer eens proberen.

Het scheert erg efficiënt, maar ik loop al drie dagen met scheerbrand.

Heb vandaag zelfs moeten koelen met Proraso en twee verschillende asb's gebruikt en nog voelt het branderig.

Ik zou hem nog proberen met andere mesjes. Met een Feather er in vind ik mijn Pearl OC (heb wel een TTO) ook niet fijn. Met een Captain mesje kan ik er wel heerlijk mee scheren (wel wat verzichtiger als met mijn EJ of L6). Personna mesjes (heb nog wel wat Hema mesjes) heb ik nog niet geprobeerd. Wel een Astra, dat gaat ook goed maar de Captain is scherper.

Zo heb ik ook pas ontdekt dat diezelfde Captain in mijn EJ weer verschrikkelijk scheert. Had ik niet verwacht omdat de scheereigenschappen veel lijken op de Lord L6 waarin een Captain supersmooth aanvoelt.

Posted

- Fatip grande

- Polsilver SI

- L'Occitane Plisson

- TOBS sandalwood cream

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- Shea butter

Het mesje begint wat te trekken, maar het ging nog wel. In twee gangen en wat touch-ups een VLS. De aluin gaf wat prik en de Pinaud deed daar, zoals gebruikelijk, nog een schepje bovenop. Afgemaakt met shea butter.

Bijna weekend!

Posted

Lord L6

Rapira platinum Lux (7)

Omega 10019

Arko Maximum Comfort

Nivea sensitive ASB

Het mesje geeft nog geen krimp, waardoor ook scheerbeurt 7 probleemloos tot een DFS leidt. Op naar scheerbeurt 8 met deze Rapira Lux, waarmee mijn record met een Triton R3 wordt geëvenaard.

Posted

EJ de89l met Morris inox

L'Occitane Plisson

TFS italian vern

Brut Original

Arko C

Fijn spul, dat Arko C.

Om het goed uit te kunnen smeren moet je het wel even vermengen met wat aftershave. Mn huid voelt nu echt op en top verzorgd aan. Ook op mn handen gesmeerd (die zijn altijd ernstig uitgedroogd in de winter) en dat voelt nu ook erg fijn.

Bedankt Milan!

Posted

Mühle R89

Astra SP (2)

BAUME.BE scheercrème

Jan Zoethout black fibre custom

Speick asl

Het was een hele fijne scheerbeurt, de Astra mesjes doen het altijd goed en met de rest van de spullen kan het ook niet zo snel fout gaan. De Speick was meer om te proberen, want ik was benieuwd naar de eigenschappen en niet zo zeer naar de geur. Voor mij hoeft de Speick niet meer, heb er een hele droge huid aan overgehouden.

Na de volgende scheeurbeurt met dit mesje ga ik de Russische mesjes eens allemaal testen. Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden na al de verhalen.

Posted

"Mühle Silvertip Fibre®,

BdF Raffinato,

Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole,

Dorco_Platinium ST 300 6e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Mühle Silvertip Fibre® met de BdF Raffinato leverden me een lekker schuimpje, die weer erg verzorgend aanvoelt. Zo klaar voor de volgende beurt van de Dorco.

Mesje en krabber:

De Dorco_Platinium ST 300 voor de 6e x gebruikt. Mijn 5 norm heeft hij gehaald. Eigenlijk is het helemaal geen verkeerd mesje, want hij blijft verder constant van kwaliteit, maar overall is het ongeveer niveau Derby, zoals reeds eerder gezegd. Vanmorgen de Dorco voor het laatst gebruikt. Weggedaan, omdat het wel voldoende is zo. In de zeer vergevingsgezinde 38C was er nog goed mee te scheren, maar blijft wat trekkerig. Na 3 x en wat bijwerken toch wel weer een DFS. Resultaat BBS, Afwerking Bay Rum AS en ASB.

Deze stormachtige morgen nodigt uit tot lekker met een boek, bakkie en goed humeur weinig te doen. Nou na ik me toch wel redelijk lekker heb geschoren, ga ik me daar dan maar eens aan over geven.

Posted

Semogue Barbear Classico Cerda

Petal Pusher Fancies Black Tea

Merkur Progress

Polsilver Super Iridium

Myrsol Agua Balsamica/444 balm

Posted

Zo, daar zijn we weer! Heel de week ziek geweest dus eigenlijk 0,0 zin gehad om wat te typen, maar nu ben ik er weer :D

Jullie hebben vandaag 3 shaves van mij tegoed!

Laten we maar starten met die van afgelopen zondag. Was in een kaneel-bui en dat is ook wel goed te zien aan de setup. Zeep, aftershave en zelfs de tandpasta....allemaal met kaneel :D Lekker warme setup, tijdens dat smerige weer buiten.

QsNH1qjl.jpg

Setup:

Pearl TP SHD33 met Personna Medical Prep mesje (vers)

Semogue SOC 2 Band Finest Badger

TFS Linea Intenso Arancio Amaro Forte Dure scheerzeep

TFS Linea Intenso Arancio Amaro Forte ASB

En voor degene die het weten willen: Marvis Cinnamon Mint tandpasta

Was overigens een hele fijne scheerbeurt en die kaneelgeur, heerlijk! :D

Goed, gaan we door naar de shave van afgelopen woensdag.

Was in de mood voor iets fris. Beetje geinspireerd door Peter Charkalis z'n nieuwjaarsshave.

prx5qLNl.jpg

Setup:

Pearl TP SHD33 met Personna Medical Prep mesje (1)

Rod Neep Pens & ShavingxShaving Society 2 Band Badger

TFS Linea Intenso Sottozero Forte scheerzeep

Osage Rub

Proraso "Groen" ASB

Pfoe! Dat was een partij frisse shave waar je U tegen zegt!

De Sottozero word iedere pass dat je scheert ietsjes kouder.

En dat lekkere muntgeurtje, heerlijk!

De eerste stap van het afwerken van de aftershave met de Osage Rub was KOUD! Die menthol-klap voel je wel even!

Daarna voor de verzorging de Proraso ASB erachteraan die ook nog eens erg lekker verkoelt.

Erg geslaagde shave!

En dan de shave van vandaag! :D

Die heeft een nieuwigheidje erin zitten, namelijk de Merkur 37c HD Slant. Ik had tot ongeveer een jaar terug een Merkur 39c en die verkocht en best wel spijt van gehad. Dus afgelopen week goedkoop een 37c op de kop weten te tikken. Dus daar gaan we vandaag mee aan de slag!

v8vUcQel.jpg

Setup:

Merkur 37c HD met met Personna Medical Prep mesje (2)

Rod Neep Pens & ShavingxShaving Society 2 Band Badger

TFS Linea Intenso Crazy Sandalwood Forte

Pinaud Clubman Special Reserve Aftershave Cologne

Oeh, wat was deze shave SMOOOOOTTHH!

De zeep was weer heerlijk slick en ruikt zoooooo lekker!

Lekker afgerond met 1 van mijn favoriete aftershave splashes: de Pinaud Clubman Special Reserve!

De Merkur gleed zonder enige moeite overal doorheen, heel erg comfortabel en erg soepeltjes.

Ik had voorheen met de Merkur 39c nog wel eens problemen met heet uitlijnen van het mesje, nu totaal geen last van gehad! :D

Erg tevreden, was weer een waar genot!

Zo, dat was het weer voor vandaag.

Kort maar krachtig!

Zondag weer een nieuwe shave!

Allemaal vast een heel prettig weekend en tot zondag!

Posted

Nette scales geworden Rolf. Dat been ziet er wel hoornig uit, is het zo dun dat het zo transparant is?

Posted

Plisson L'Occitane

Svobodan Appel Créme

Tennis 6/8 Spitzkopf

Tunney

Na de laatste scheerbeurten de Hans Baierkwast te hebben gebruikt is dit wel weer heel zacht hoor. Tjongejonge.

Verder prima scheerbeurt.

Posted

Verzorging:

-Bartex als pre-shave

-TOOBS Advocado Scheercrème

-Aluin

-The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel

-Koud water

Mateiraal:

-WACKER 13/16"

-Mühle Sophist Badger Silvertip

BBS -heerlijk. Had het idee dat ik soms meer haren wegkrabde dan wegsneed, vreemd genoeg kwam die niet naar voren bij het gebruik van het aluin.The Shave Doctor doet zijn werk goed.

Posted

Semogue SOC Badger cherrywood,

Cella,

Pearl OC TTO Black,

Lord_Super Chrome 1e x

Pinaud-Clubman_Citrus Musk Eau de Cologne,

Simpson ASB,

Kwast en zeep:

De Semogue SOC Badger cherrywood met de Cella gebruikt. Klassiek goede schuim. Mooie bak vol dicht vet schuim.

Mesje en krabber:

De Lord_Super Chrome voor de 1e x gebruikt. Na regen schijnt de zon. Was de Dorco de afgelopen dagen bedenkelijk, de Lord gedroeg zich inderdaad als een Lord. Soepel, scherp, probleemloos. In de Pearl OC TTO een erg prettige en makkelijke scheerbeurt. De enige feed back was het zingen van het mesje in de krabber. Geen trekken, happerigheid of wat dan ook. Gaat deze hoge ogen gooien? Resultaat BBS,

Ofschoon de huid absoluut geen gevoeligheid vertoonde, toch even goed afgewerkt met de Pinaud Citrus Musk (die eigenlijk niet bij het onstuimige weer past, maar wel dat opgewekte lente gevoel geeft) en de Simpson ASB.

Posted

f84508ceade4bce3c2794acc027b688a.jpg

Zo vandaag de eerste scheerbeurt met mijn Herder 7/8 spaanse punt, pas geslepen door Joost.

Setup:

Semogue LE 2011

TFS Tabacco Verde

Herder 7/8 Spaanse punt

Pinaud Bay Rum

Prep asb

Een erg lekkere beurt even opletten op de punt en op 1 klein bloedpuntje na een probleemloze 3 gangen scheerbeurt.

Voor iedereen een goed weekend

Posted

Ikon Shavecraft 101

Gillette silver blue

Semogue 620

TFS sottozero forte

Floid blue

Posted

- Warme douche als prep

- Bluebeards Revenge scimitar

- Polsilver SI (1*)

- Muhle silvertip fibre

- BdF Classico

- Aluin

- Proraso AS

- Sheabutter (Sorry, afgekeken van mede-forummers.)

Verdraaid lekker spul, dat sheabutter als je het eenmaal zacht heb gekregen, en super verzachtend en verzorgend. In 2 gangen (passes) een VLS (DFS).

Posted

Is shea boter eigenlijk geur neutraal? Zou anders denk ik een goede vervanging zijn voor de dagelijkse asb.

Zelf vanmorgen:

Alle "software" van The Bluebeards Revenge.

"hardware" :

EJ de89l met Morris inox, 5e keer en daarna er uit.

L'Occitane Plisson.

Fijne mesjes van Morris. Scheren erg lekker in deze krabber.