Jump to content

SOTD 5 januari - 11 januari 2015

cutthroat

Recommended Posts

De vakantie voorbij, dus weer vroeg eruit.

- Kropp 5/8 ronde teen

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap Texas on Fire

- Aluin

- Pinaud Clubman bay rum

- Cien asb/shea butter

Mijn eerste mes, de Kropp, mocht vandaag weer eens aan de beurt. De Stirling zeep vandaag voor het eerst gekopsopt, en ook dat lukt prima met deze zeep. Wel iets droger beginnen, anders zit de badkamer onder, en wat water toevoegen tijdens het opschuimen. In drie gangen een VLS resultaat.

De aluin gaf twee prikjes, de bay rum deed dit dunnetjes over. Afgesloten met de Cien asb met een likje shea butter.

• I like it 1

Gelukkig, hoef ik zelf geen nieuw topic meer aan te maken... ;)

Pearl ss02 met Personna

Vero XL

TFS tabacco verde

Floïd Black

Kruidvat asb

Oeioeioei! Ik moet toch echt beter opletten met deze krabber. Geen schade, maar op momenten voelde het wel wat rauw aan. Ik moet nog even wennen aan het feit dat je hierbij wat meer naar de juiste hoek moet zoeken. Met een EJ, Tech, of Lord heb je zo de goeie hoek te pakken, kan bijna niet fout gaan. Maar met deze voel ik toch dat ik af en toe fout zit. Moet weer bijna opnieuw leren scheren :D

Lord L6

Rapira platinum Lux (3)

Omega 10019

Arko Maximum Comfort

Nivea sensitive ASB

Tijdens de derde scheerbeurt is het mesje hoorbaarder dan de eerste twee keer. Voor het overige weer een heerlijke scheerbeurt met een dfs als resultaat. Een goed begin van mijn eerste werkweek van 2015.

Edited by Guest
  • I like it 1

Jeruzalem Fibre Harkos®,

Arko Blue Cool,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

Dorco_Platinium ST 300 2e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Mesje en krabber:

De Dorco_Platinium ST 300 voor de 2e x gebruikt. Niet geweldig overtuigend. In de Slant een goede scheerbeurt, maar er zijn zeker betere. Moet echt wennen aan dit mesje. Heb wel eerder een nieuw mesje gepakt, waarmee ik direct de eerste keer perfect aan de slag kon. Dat geldt voor mij met de Dorco zeker niet. Ondanks dat me er toch wel goed mee geschoren. Resultaat BBS,

Kwast en zeep:

De Jeruzalem Fibre Harkos® met de Arko Blue Cool waren zeker niet de oorzaak van het wat tegenvallende comfort. Deze kwast met een rups Arko staat garant voor een goed smeermiddel. Basiscrème met een goed smerend vermogen.

Eigen AS en ASB voor de afwerking. Zo kan deze onwinterse dag weer voorbij gaan met een goed glad geschoren bekkie en een nadenkelijk mens over de Dorco. Morgen maar eens proberen in de Gillette Fatboy, immers aan mij kan het niet liggen. :mrgreen:

• I like it 1

Gillette slim adjustable

Ladas

Muhle Silvertip Fiber

TFS Tabacco Verde scheerzeep

Arko C

TFS Tabacco Verde ASB

Vandaag de 5e keer met de Ladas en de scheerbeurt verliep goed maar moest wel werken om tot een redelijk resultaat te komen.Het mesje snijd niet meer goed en kan het redelijk voelen.dus was het maar een DFS dit keer.Morgen een nieuwe start.

• I like it 1

Hans Baier Silberspitz

Tabac Original

EKD 22mm #14

Tunney Aluin

De kwast wat meer water gegeven dan zaterdag, daar blijktie van te houden: kom vol schuim en kwast vol schuim en na drie passes zat er nog voor twee schuim in. Blijft wel prikken.

Mes was lekker scherp maar kan nog beter, het haperde nog wat bij tegen de vleug op de hals. Dat is hét ijkpunt: gaat tdv op de hals soepel dan is het mes goed scherp. Desalniettemin probleemloze scheerbeurt en daar had ik een wat hard hoofd in: het stroppen liep niet lekker vooraf.

Tikkie prik van de aluin gaf aan waar ik een bloedpuntje had. Niet als een spiegel, wel glad en lekker geschoren. Stroppen na afloop liep lekker. MAar effe mee doorgegaan, gewoon omdat het kan.

• I like it 1

DOVO 5/8"

Il Ceppo Silvertip Fibre

Proraso Groen Preshave

Dr. Harris & Co Lavendel Scheerzeep

Aluinsteen

TOOBS ASB

Ben weer BBS zonder bloedbad :lol:

hmm ondanks de fijne scheerbeurt -en het gladde resultaat, heb ik het gevoel dat dit Dovootje net ietsjes minder fijn scheert dan mijn WACKER :-/

• I like it 1

- Vincent 6/8 near wedge

- Jerusalem silvertip

- Stirling Soap Cocoa Forest

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Nivea sensitive asb/shea butter

Gisteravond de Vincent op Crox, Feox en schoon leer gestropt. Dit heeft de scherpte al voorwaarts geholpen. Stil en vlijmscherp door de baard als een warm mes door de boter. In drie gangen een VLS.

Aluin deed helemaal niks, de Pinaud gaf een marginaal prikje hier en daar. Afgesloten met de Nivea sensitive met een likje shea butter.

• I like it 1

Mühle R89

Shark ss (1)

Semogue 1305

TOBS Sandalwood

DVH ASB

Vandaag eens een Shark mesje gebruikt. Zoals bekend niet loeischerp maar ook verre van agressief. Aluin kon in de kast blijven :) Al met al prima mee kunnen scheren maar een favoriet wordt het niet..

Hoewel de Semogue behoorlijk is ingewerkt toch wat moeite om van de TOBS een lekker schuimpje te kloppen in de kom. Kopsoppen ging stukken beter. Gek dat het bij mijn andere zepen en crème geen moeite kost.

Prima scheerbeurt en kan de dag lekker beginnen met een BBS.

• I like it 1

Lord L6

Rapira platinum Lux (4)

Omega 10019

Arko Maximum Comfort

Nivea sensitive ASB

Vandaag dezelfde setup gebruikt als gisteren met hetzelfde positieve resultaat. Op naar scheerbeurt 5 met de Rapira Lux.

• I like it 1

Lord L6

Lord Super Stainless / white (4)

Plisson L'Occitane kwast

Nivea Mild scheercrème

aluin

Nivea Sensitive asb

Fantastische scheerbeurt gehad gisterenavond. De vorige 3 beurten met dit mesje gingen een pak minder, met wat bloedverlies in de hals (waarschijnlijk teveel druk gezet toen). Deze keer ging ik echter tegen de groeirichting in op de hals zonder probleem. Aluin gaf maar een klein beetje prik, en er staat alleen nog een klein beetje haar in mijn hals. Ik had waarschijnlijk 5 passes kunnen doen, maar dat vond ik toch een beetje overkill :)

• I like it 1

Pearl ss02 met Personna

Herbapharm Omega #48

TFS tabacco verde

Proraso asl

Shaveworks The Cool Fix

De Vergulde Hand asb

Voor mij is een open kam toch geen succes is maar weer gebleken. Ik had hiervoor al twee andere die mij eigenlijk ook te agressief waren, maar wilde het toch weer eens proberen.

Het scheert erg efficiënt, maar ik loop al drie dagen met scheerbrand.

Heb vandaag zelfs moeten koelen met Proraso en twee verschillende asb's gebruikt en nog voelt het branderig.

Ik let extra op de hoek en gebruik nog minder druk dan normaal.

Maar helaas zijn agressievere krabbers en ik niet voor elkaar gemaakt.

Deze gaat dus ook weer in de verkoop.

Vanaf morgen weer heerlijk terug naar de EJ, Lord en Tech. De laatste wel met vlijmscherpe mesjes, want anders moet ik zoveel bewegingen maken dat ik alsnog irritatie krijg.

Ik accepteer maar dat deze krabbers gewoon het beste bij me passen en hou op met experimenteren. Alhoewel, een andere krabber met safetybar wil misschien nog weleens voorbij komen....

• I like it 1

Pearl ss02 met Personna

Herbapharm Omega #48

TFS tabacco verde

Proraso asl

Shaveworks The Cool Fix

De Vergulde Hand asb

Voor mij is een open kam toch geen succes is maar weer gebleken. Ik had hiervoor al twee andere die mij eigenlijk ook te agressief waren, maar wilde het toch weer eens proberen.

Heb vandaag zelfs moeten koelen met Proraso en twee verschillende asb's gebruikt en nog voelt het branderig.

Vanaf morgen weer heerlijk terug naar de EJ, Lord en Tech. De laatste wel met vlijmscherpe mesjes, want anders moet ik zoveel bewegingen maken dat ik alsnog irritatie krijg.

Ik accepteer maar dat deze krabbers gewoon het beste bij me passen en hou op met experimenteren. Alhoewel, een andere krabber met safetybar wil misschien nog weleens voorbij komen....

Bij mij werkt de proraso wit erg goed met wat scheerolie als pre

Misschien voor jou ook?

• I like it 1

Tom geschoren met de scheerzeep van tabac.

Ruikt niet heel erg en vraagt volgens mij ook behoorlijk wat water want ik vond hem al snel indrogen.

Verder gewoon heel lekker geschoren , Tom is altijd een soort thuiswedstrijd die doe ik nu al zo lang dat kan ik met mijn ogen dicht.

• I like it 1

Rod Neep_Silverip extra dense,

Bay Rum,

Gillette Fat Boy adjustable,

Dorco_Platinium ST 300 3e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Mesje en krabber:

De Dorco_Platinium ST 300 voor de 3e x gebruikt. Dorco lijkt net aan middelmaat. Vergelijkbaar met Derby. In de Fatboy op 7 vanmorgen een goede scheerbeurt, maar niet bijzonder goed. Kijken of er nog verbetering mogelijk is met een andere krabber morgen. Resultaat BBS,

Kwast en zeep:

De Rod Neep_Silverip extra dense met de Bay Rum hebben in elk geval geen schuld. Prima schuimlaag, na stevig laden van de kwast.

Toch wel een goede scheerbeurt, maar kan dus veel beter. Afgewerkt met eigen AS en ASB kan het weer.

• I like it 1

Pearl ss02 met Personna

Herbapharm Omega #48

TFS tabacco verde

Proraso asl

Shaveworks The Cool Fix

De Vergulde Hand asb

Bij mij werkt de proraso wit erg goed met wat scheerolie als pre

Misschien voor jou ook?

Bedankt voor de tip Bart.

Maar helaas heeft preshave voor mij geen toegevoegde waarde. Heb een potje geprobeerd, maar er komt geen nieuwe meer. Behalve dat wil ik me ook kunnen scheren zoals ik altijd doe. Ik ga me dus niet aanpassen aan de krabber.

Maar toch bedankt voor het meedenken!