Jump to content

Wat proberen in een gekke bui.

skippy

Recommended Posts

Vandaag in een gekke bui, met boodschappen doen, een bakje DVH in het mandje laten vallen.

Thuisgekomen maar eens een testschuimpje gemaakt in mijn hand. Ik had al zoveel berichten op dit forum gelezen over deze zeep, zowel positief als negatief. Het schuim is makkelijk te produceren. Kwast goed natmaken, even uit laten uitlekken en direct in het bakje. 15 a 20 rondjes met de kwast en, in dit geval direct op de hand, anders natuurlijk op het gezicht. Het geeft een schuim dat vergelijkbaar is met de creme van Palmolive. Een beetje glimmend, olieachtig dik schuim. Tot zover was ik blij verrast. Echter toen ik mijn hand had afgespoeld en de kwast weer schoon had voelde mijn hand echt heel droog aan, vergelijkbaar als wanneer je met bouwstoffen hebt gewerkt als beton of cement.

Als ik dit op mijn gezicht gebruik dan heb ik aan één flesje asb per keer niet genoeg om mijn gezicht weer soepel en zacht te krijgen denk ik.

Kortom, ik denk niet dat ik daadwerkelijk een keer ga scheren met DVH. het is totaal niet te vergelijken met de zepen en cremes die ik momenteel gebruik. Wel een leuk experimentje voor een paar €.

De truc schijnt te zijn om nog meer water toe te voegen dan je nu al had. Dan is het schuim "verzadigd" en zal geen, of in ieder geval minder, vocht aan de huid onttrekken. De asb van dit merk is zeker voor de wintermaanden een aanrader wat mij betreft.

Het kan zijn dat die meer-water truc wat helpt maar ik heb mijn exemplaar om dezelfde reden gedumpt; ik denk ook dat het eerder aan het parfum of een ander ingrediënt ligt dan aan gebrek aan water. Met de in nagenoeg dezelfde verpakking aangeboden scheerzeep van Kruidvat had ik hetzelfde probleem, ondanks dat de hoofdingrediënten anders zijn.

Bij mij werkte veel water altijd om een goed schuim te krijgen. De truc is om het in beetjes toe te voegen.

De laatste keer dat ik DVH heb gebruikt is een half jaar geleden, denk ik. Teveel andere keuzes ;)

precies ,gewoon beetje bij beetjes zo nodig even je kwast puntje in je waterkom dippen

en zo nodig als je geheel wit in gezeept bent even met je nat gemaakte kwast punt over je witte baard heen soppen

resultaat is volkomen naar wens en geen problemen

asb is bij mij nivea herstellende balsum

of wilkinson hydro senesitive-dit is een frisse asb

en doe daar maaaaaaaaaaaaaanden mee per flesje van 100 ml.

gr.

co.

• 4 weeks later...
Vandaag heb ik ook zo'n bakje gekocht, omdat er zo'n mooi scheerbakje van DVH bij zat ;)

Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Even wat schuim proberen aan te maken maar dat viel nog niet mee...

oefening baard ook hier kunst,in dit :mrgreen:ge val een sneeuw wit gezicht :mrgreen:

of zo als andre ooit zei, gewoon door gaan tot je in" op losse schroeven staat." :mrgreen:

gr.

co.

Vandaag heb ik ook zo'n bakje gekocht, omdat er zo'n mooi scheerbakje van DVH bij zat ;)

Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Even wat schuim proberen aan te maken maar dat viel nog niet mee...

oefening baard ook hier kunst,in dit :mrgreen:ge val een sneeuw wit gezicht :mrgreen:

of zo als andre ooit zei, gewoon door gaan tot je in" op losse schroeven staat." :mrgreen:

gr.

co.

Tja, vakmanschap is meesterschap ;)

Ik heb vandaag mijn DVH Scheerzeep ook maar eens ter hand genomen, ik had 'm nog in mijn toiletkast staan, en ik heb vandaag eindelijk de tijd genomen om eens te kijken of ik ook lekker schuim kon maken met DVH zeep.

Na eerder commentaar dat er méér water bij moest, ben ik dan ook begonnen met een nattere kwast dan normaal en ik heb tijdens het opschuimen extra water toegevoegd. En het lukte mij inderdaad on een lekker (dik) schuim te maken. Je hebt inderdaad wat meer water nodig dan bij andere zepen.

Ik heb het op mijn gezicht gesmeerd -voelde erg goed- en mijn haren voelden lekker zacht na het erafhalen.

Ik neem mijn eerdere woorden terug.

Ik ga hier zeker een keer mee scheren!

Net even een test gedaan met een bakje dat ik al jaren heb staan. De geur doet me denken aan vroeger en vind ik best fijn. De zeep is droog en totaal niet vergelijkbaar met eveneens betaalbare zepen als Haslinger, Calani, Speick, etc.

Net even een test gedaan met een bakje dat ik al jaren heb staan. De geur doet me denken aan vroeger en vind ik best fijn. De zeep is droog en totaal niet vergelijkbaar met eveneens betaalbare zepen als Haslinger, Calani, Speick, etc.

Eveneens betaalbaar maar toch wel een andere prijsklasse. Als je echt op prijs gaat komen zepen als Palmolive en Arko dichter in de buurt waarbij ik moet zeggen dat ook die voor mij royaal boven DVH uitsteken. Overigens is het een kwestie van water en geduld en het schuim van DVH wordt dan gewoon prima, niet top maar wel goed. Mijn huid kan er echter gewoon niet tegen.

Overigens is het een kwestie van water en geduld en het schuim van DVH wordt dan gewoon prima, niet top maar wel goed. Mijn huid kan er echter gewoon niet tegen.

Dan houdt het op. Dat probleem heb ik met Cella en met Proraso Groen.

• 2 weeks later...
Wanneer je DVH goed weet op te kloppen, lukt het als het goed is met alle zepen ;)

Vind je? Ik vind de DVH een relatief makkelijke zeep, zolang je maar ruimschoots water toevoegt.

Mee eens, als je lastigere zepen wilt proberen moet je naar Williams (de puck) of de zepen van the dutch barbershop. Als je die kunt opschuimen mag je je van mij ook lathermeister noemen..... . DVH kan iedereen! :mrgreen:

Is DVH nou eigenlijk een ' mug soap' zoals de Amerikanen dat noemen?

Mijn ervaring met DVHEF (coole afkorting voor De Vergulde Hand Extra Fris ;-)) is dat dat een moeiteloze zeep is, maar dan alleen als ik in in het bijgeleverde scheerkommetje laat staan en gebruik.