Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Op ebay en Aliexpress kwam ik deze krabber tegen die verdacht veel op de Merkur Futur lijkt. Inmiddels heb ik contact gehad met de verkoper en blijkt dat ze alleen tegen hele hoge prijzen naar Nederland shippen. Ik heb familie in spanje en dat land behoort wel tot de lage shipping ( Chinapost ) landen. Waarom weet ik ook niet.

Heeft iemand ervaring met deze (nep) krabber en of het merk NT Vigour.

Ps. op de foto op Aliexpress lijkt de krabber erg lelijk. Op hun eigen site juist weer te gek. Vooral de mat zwarte.

http://www.aliexpress.com/store/product/High-quality-male-double-edge-safety-shaving-razor-Hot-sale-razor/1228099_32236071608.html

http://www.vigourbrush.com/proshow.asp?/421.html

Posted

Staat niet goed aangeschreven:

The fit of the head is garbage. The seller will not stand behind his product. Accuses me of being the problem, and I have a Futur. The head will not align and springs are sprung outward and lost strength to pinch the barbed fittings on the upper piece. It causes the head to wobble, become unstable, and possibly cut an artery. Not with my neck on the line here.
Posted

4,73 dollar om naar Belgie te versturen. Dat is minder als 4 euro en moet het probleem niet zijn (20 euro in totaal). Maar als die krabber zo slecht is als in Snuff zijn quote dan is het geen 20 euro waard.

Posted

Ik heb het niet zo op neppers. Niet bij horloges, niet bij vulpennen, en ook niet bij krabbers.

Posted

Bij een eenvoudige 3-piece krabber kun je nog wel een gokje wagen met Chinese imitaties, al was het maar omdat die nauwelijks iets kosten. Maar voor dit bedrag kun je ook krabbers kopen die gewoon deugdelijk in elkaar steken en goed scheren. Merkur zelf heeft al moeite genoeg om zijn 'speciale' krabbers goed te maken dus een fake kopen van iemand die een relatief ingewikkeld model kopieert, maar vermoedelijk het ontwerp zelf niet 'snapt', lijkt een recept voor teleurstelling.

Posted

Hoi,

Ik ben zelf in het gelukkige bezit van een echte Futur. Veel leden weten dat ik ooit al een keer een uitgebreide review over de kwaliteiten van dit mes heb geschreven. Dit mes is ondanks zijn ietwat "lompe" uiterlijk een genot om mee te scheren en het "zingen" van deze mastodont over de baardharen is een extra bijkomende dimensie. Tegelijkertijd zoekt Dovo Merkur met de afmetingen, vormgeving en het mechaniek van bijvoorbeeld de kop van dit mes de randjes op van wat er (scheer) technisch mogelijk is. Kortom een stukje hoogwaardige techniek verpakt in een mes wat Futur heet.

Ik vraag me af of je al deze kwaliteiten kunt en zult vinden in een Chinese knock-off, als dat niet zo is, wat me aannemelijk lijkt, zou ik verre van dit mes blijven en voor het origineel gaan.

Posted

Nee als ik dit allemaal zo lees dan blijf ik maar even ver uit de buurt van deze krabber. Inmiddels inplaats van deze toch maar een EJ besteld voor de verzameling. Bedankt allemaal!