Jump to content

Recommended Posts

Posted

Schijnbaar gaat het scheren beter in de zomer dan in de winter, mijn voorbereiding is hetzelfde, het resultaat jammer genoeg niet.

Merken jullie dat ook op?

Posted

Voor mij is het grootste verschil tussen zomer en winter dat in de winter mijn huid wat droger en gevoeliger is dan bij hogere temperaturen. Mildere zeep en AS doen al een hoop, evenals minder warm (of zelfs koud/lauw) water gebruiken. Dat laatste is in de winter natuurlijk niet zo'n aantrekkelijk idee maar het scheelt wel veel. Het eindresultaat is bij mij zomer en winter op zich vergelijkbaar maar in de zomer hoef ik eigenlijk nergens op te letten, in de winter wel.

Posted

Nee, eigenlijk niet geloof ik...

In de winter kan wel je huid droger zijn, dat kan wat problemen opleveren misschien.

Posted

Het verschil dat ik merkte was dat alles sneller koud wordt -de schuim, je stoppels, je huid, en of dat werkelijk de scheerervaring beinvloed of psychisch is...

Na het aanzetten van de verwarming in de badkamer is het voor mijn gevoel wel verbeterd :-)

Posted

In de winter gebruik ik vaak Shea Butter na het scheren, ooit eens aangeraden door Celestino een vriend uit de US, werkt fantastisch!

Posted

Ik merk zelf niks aan het resultaat, maar het voelt in de winter wel sneller wat rauwer. Wat ik al zei, je huid kan in de winter droger zijn, wat bij mij ook het geval is. Dan heb je wat sneller een branderig gevoel. Vanmorgen nog. Had de Gillette Tech gebruikt, maar omdat deze zo mild is moet ik wel vaker over dezelfde plek. Dit resulteert dus wel in irritatie. Leg de Techs ook maar even aan de kant voorlopig. Ze scheren heerlijk mild, maar dat is nu juist een nadeel. Ik moet te vaak over dezelfde plek, vooral op de kin en onder de neus. In de zomer was dit nog niet echt een probleem.

Misschien ook maar eens gaan kijken voor een Pearl of Fatip.

Maar behalve dat ben ik wel gewoon net zo glad als elk ander seizoen.

En voor irritatie is er gelukkig asb, of zoals Ron zei Shea butter.

Posted

Tijdens de warmere dagen scheer ik altijd met koud water. Deze winter heb ik dat volgehouden en ik moet zeggen dat het ruwe gevoel die ik anders tijdens de winter had is afgenomen.

Wel is het van belang rekening te houden met het feit dat de huid wat extra verzorging nodig heeft vanwege de droge luchtomstandigheden van de centrale verwarming (zie ook het advies van Ron).

Posted

Omdat ik ook een wat drogere huid heb, neig ik in de koudere maanden wel wat meer naar de vettere asb's. Ik zal Snuff zijn tip voor wat betreft de shea butter eens proberen. Ik heb voor mijn vrouw een massagekaars met shea butter, en dat voelt erg prettig op de huid. Maar eens een potje voor mezelf aanschaffen :D

Posted
Leg de Techs ook maar even aan de kant voorlopig.

Misschien ook maar eens gaan kijken voor een Pearl of Fatip.

Tech tegenover Fatip :lol: Je zult alvast het probleem van verschillende keren over dezelfde plek moeten gaan niet meer hebben!

Posted

Maakt niet uit, houdt het leuk ;)

Op zich vind ik de Tech lekker scheren, maar soms gaat het irriteren dat ik vaker over dezelfde plek moet. En vooral als je haast hebt dan is het niet zo handig. Moet dus een iets agressievere hebben.