Jump to content

Recommended Posts

Posted

In navolging van Snuff's draadje over producten die wel bevielen hier eentje over wat er (definitief) niet (meer) beviel in 2014.

Voor mij een aantal, sommige voor het eerst gebruikt, andere zo langzamerhand opgegeven.

Zeep: Kruidvat scheerzeep, zelfde probleem als met DVH; droogt mijn huid veel te veel uit. Cella; teveel gebruikt en het helemaal beu geworden.

Scheerkwast: Semogue 1520. Die wil maar niet lekker loskomen en de teleurstelling is dusdanig groot dat ik betwijfel me nog ooit aan dat merk te wagen.

Krabbers: Nou breekt de hel los.... :roll: Maar de 89-krabbers van Mühle en EJ hoeven van mij niet meer eigenlijk. Niet dat er niet aardig mee te scheren is, dat gaat op zich prima, maar voor elk mesje dat het daar goed in doet heb ik wel een krabber die het er beter mee doet (UEKAZ natuurlijk). Ik doe ze niet weg maar veel gebruik zie ik er ook niet meer voor. Misschien iets voor mijn zoon als die begint te scheren.....

Posted

Scheercème: ToOBS Lemon&Lime

ASB: Diverse "reuklozen"

Kwast: Semogue varkens. Twee verschillende geprobeerd, met geen van beiden vriendjes geworden.

Aluin: Alles op een voetje

Posted
Scheercème: ToOBS Lemon&Lime

In welk opzicht? De geur?

Aluin: Alles op een voetje

...omdat het dan een 'stick' is ipv een steen?

Posted (edited)

Zeep: Truefitt & Hill / Cella / Proraso / MWF / Musgo Real / Stirling

Creams: allemaal

Scheerkwast: Semogue 1800

After shave: Pinaud Special Reserve

Edited by Guest
Posted

Waar ik toch wel het meeste ruzie mee gehad heb is de shavette van Menrock.

En dan voornamelijk met het DE mesje wisselen k*tding die ik nog steeds niet lekker open en dicht krijg.

Posted

Krabber: de Chinese Gillette tech. Leuk om eens te proberen, maar er zat betere krabbers.

Mesje: het bij de Chinese Gillette tech geleverde mesje. Dan kun je beter proberen een driedaagse baard met een epilady af te scheren.

Kwast: de Chinese synth. Doet nu mooi dienst in de schuur :D

Zeep: de zeep van The Dutch Barbershop. Deze vermelding hier is onder voorbehoud. Ik ga de zeep nog wel opnieuw proberen volgens de methode beschreven door Harrie.

Crème: TOBS shaving shop. Ruikt alsof ze iets hebben opgegraven.

Aftershave: Pitralon. Ik vind deze aftershave's te simpel en vlak van geur, niet mijn ding.

Posted

Kwast: kruidvast varkentje, gewoon rondweg onprettig.

Creme: ToOBS Lavender, iets te veel lavendel van het goede en moeilijk te combineren met aftershave.

Aftershave: Bay Rum & Old Spice, echt niet mijn ding.

ASB: Alles wat maar enigszins vet is...bah!

Posted
Scheerkwast: Semogue 1520. Die wil maar niet lekker loskomen en de teleurstelling is dusdanig groot dat ik betwijfel me nog ooit aan dat merk te wagen.

Kwast: Semogue varkens. Twee verschillende geprobeerd, met geen van beiden vriendjes geworden.

Gezien de aantallen liefhebbers van Semogue is of de kwaliteit erg wisselend of dit merk is er eentje dat sterk wisselende reacties oproept.

Posted

Gezien de aantallen liefhebbers van Semogue is of de kwaliteit erg wisselend of dit merk is er eentje dat sterk wisselende reacties oproept.

Ha Talibeard, de 1800 voldoet idd niet aan mijn eisen maar ik ben verder een grote Semogue fan. De 620 is fantastisch en ook de ltd edities van Barbear Classico zijn geweldig!

Posted
Aftershave: Pitralon. Ik vind deze aftershave's te simpel en vlak van geur, niet mijn ding.

Ik vind zelf de Classic en de Original erg prettig en (gelukkig) inderdaad niet te uitgesproken maar door jouw post realiseer ik me dat er nog een product was in 2014 dat voor mij helemaal afgedaan is; de Pitralon Polar. Geur is prima als toiletblok maar als aftershave neigt het teveel naar diverse geurtjes van Axe; bruut, vlak en smakeloos. Wederom UEKAZ natuurlijk. ;)

Posted

Net zoals talibeard heb ik de Pitralon Polar ook afgeschreven. Een nietszeggende aftershave voor mij.

Posted

Bij mij is de Semogue 1305 in de kast verdwenen. Met een crème van TOBS kon ik er aardig schuim meemaken . Met harde zepen lukt het mij absoluut niet.

Gelukkig heb ik nu de beschikking over een Muhle Silvertip Fibre Large.

Verder de Bartex scheercrème. Hoe iemand aan deze brokkelige substantie ook maar enig plezier kan beleven is mij en raadsel.

Posted

Aangezien ik een van die twee kwasten aan je heb verkocht, ben ik niet blij om dit te horen.

Ik meen dat ik je wel gewaarschuwd had dat ook ik teleurgesteld was in de Semogue 610, maar desondanks had ik gehoopt dat hij jou beter zou bevallen.

Hopelijk bevallen de Monsavon en de Hâttric wel! :)

Posted

De synthetische ebay kwast, wat een rommel. Zelfs voor de lage prijs waarvoor ze van de hand gaan.

Zeep: de eigen zeep van Paul Cox. Net als hierboven moet ik die nog wel een tweede kans gunnen met een andere aanpak.

Posted

Witte Proraso : hoewel deze zeep gemaakt is voor gevoelige huid, is dit de enige Proraso waar ik irritatie aan overhoud. Mijn grootvader ging hem eens proberen, hopelijk bevalt deze hem wel.

Omega 10810 : al na het derde gebruik kwam de knot los van het handvat. De knot blijft en krijgt binnenkort een nieuw handvatje. Uiteraard was ik niet onder de indruk van de kwaliteit.

Posted

Geen probleem Johan! Je ervaringen heb je uitgebreid beschreven en desondanks dacht ik een gokje te wagen. Kwast kwam uiteindelijk wel los maar voelde niet zo lekker aan voor mij. Hierna omdat ik de kwast wel mooi vond een 615 gekocht, maar die heeft eigenlijk hetzelfde: duurde lang voor die loskwam en voelt niet lekker op mijn gezicht. Deel van de ontdekkingsreis :-)

De Monsavon is een prima zeepje waar ik er nog eentje van gekocht heb en met de Hattrick iemand bijzonder blij gemaakt. Voeg daarbij dat ik nooit eerder in die uithoek van Den Haag was dus eigenlijk is het gewoon een prima transactie geweest!

Posted

Proraso wit en rood en de groene ga ik niet proberen.

Ik houd niet van de geur en ook gewoon niet van de zeep. Alles wordt binnen de kortste keer bedekt met een witte laag (ja ja op je gezicht is dit de bedoeling) en heb ik altijd het gevoel dat er teveel chemie gebruikt wordt bij de productie.

Posted

Dit jaar heb ik afscheid genomen van mijn Omega Syntex. Dat vind ik al jaren een van de beroerdste soorten nylon haar die er bestaan, maar ik kon er niet toe komen om 'm weg te doen.

En verder heb ik afscheid genomen van zoveel mogelijk zepen; ik moet en zal nu toch eens een gat slaan in de voorraad. Een heeft de drie lathers niet gehaald; de West Indian Limes van Crabtree & Evelyn. Super geur, non performer.