Harkos Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Mühle Silvertip Fibre®, Bea_Jabón de afeitar, Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole, Lord_Super stainless Classic 5e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Resultaat BBS, De Lord_Super stainless Classic, voor de 5e x gebruikt. Vroeg ik me gisteren af of het mesje mijn 5 norm haalt, welnu met vlag en wimpel. In de 38C een perfecte beurt. In 3 x BBS zonder nodige bij werken. Mooi glad en zonder ook maar een spoor van iritatie. Morgen mag het mesje dus nog een keer. Kijken of in een agressievere krabber het effect nog zo blijft. De Mühle Silvertip Fibre® met de Bea_Jabón de afeitar ingezet om dit keer op de bakkes te schuimen. De Bea is immers een zeepstaaf. Mijn kleine Mühle wist er goed raad mee en de Fibres hadden zo een mooie laag schuim op mijn gezicht en in de kwast, genoeg voor 3 x. Afgewerkt met mijn eigen AS en ASB ga ik weer een heerlijk luie dag tegemoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Merkur 34C Gillette Silver Blue Semogue 620 L' Occitane Cade Floid Suave Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Merkur 34C Gillette silver blue Semogue 1305 Speick soap Speick AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 - Fatip grande - Gillette silver blue (met dank aan Robert) - L'Occitane Plisson - Stirling Soaps bonaparte - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - Nivea sensitive asb Vandaag een dubbele test: mijn vanochtend ontvangen zeepjes van Stirling Soaps en een van Robert ontvangen Gillette silver blue om te kijken of deze me bevalt in de Fatip. De zeep schijnt lekker te ruiken, maar ik ben godsgruwelijk verkouden, dus ik kan daar helaas niks over zeggen. Een goede review volgt later. De zeep schuimt wel makkelijk op met de Plisson. Met een wat drogere kwast begonnen, maar dit zeepje lust wel redelijk wat water, dus ik heb nog wel flink wat toe moeten voegen. Op het gezicht voelt het schuim goed verzorgend en flink glad/slick. Op aangeven van Robert heb ik het mesje in het water gegooid terwijl ik mijn schuimpje aan het kloppen was. Ik sluit me aan bij eerdere critici voor wat betreft de lijmpunten. Irritant en volslagen overbodig. Dan in de Fatip en scheren. Het mesje glijdt, mede dankzij de Stirling glijbaan, lekker over de huid. Ook voelt ze redelijk scherp. Maar de Voshkod was voor mij (vanaf de tweede beurt) beter. We zullen zien of de Gillette zich zal revancheren. Wel in twee gangen een VLS. De aluin geeft wel wat prik, maar niks onoverkomelijks. Bij het afspoelen van de aluin valt me op dat de huid nog steeds erg glad/slick voelt. Blijkbaar een (prettig) neveneffect van de bonaparte zeep, want ik ben dit met nog geen andere zeep tegengekomen. Misschien komt dit door de rundertalg of de lanoline die in deze zeep zit? Dan de Pinaud. Deze geeft een flinke prik, en helaas ruik ik niks van de geur. Tenslotte afgemaakt met de Nivea asb. Morgen weer een ander zeepje van Stirling zeep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Semogue SOC 2 band Petal Pusher Fancies Oakmoss & Sage Gillette Aristocrat Junior Gillette Silver Blue Myrsol Agua Balsamica / 444 balm Inmiddels de derde keer dat ik dit mesje gebruik en hij bevalt uitstekend. Het is dat ik al 20 jaar vooruit kan met DE mesjes, anders had ik wat ingeslagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Crabtree & Evelyn Sienna Plisson L'Occitane Apollo Sputnik *2 Deze zeep mensen is heerlijk. Ook bij deze tweede scheerbeurt bevalt ze meer dan voortreffelijk. Dat kan voor de Apollo-Sputnik-combinatie niet gezegd worden. Hoewel het met de vleug mee scheren hoogst aangenaam bleek, mild en redelijk efficient, ik was al gematigd onder de indruk, trok ik mn halve keel open met het tegen de vleug scheren. Het mesje hapt zich vast en dat doet zeer. De wangen tegen de vleug gaan prima, maar daar voelde ik het ook gloeien als het mesje voorbij is. Mesje weggetieft dus, na een ongepland halleluja ten gevolge van de aluin, en nu is het probleem dat dit nu niet direct oproept tot verder testen mijnerzijds. Dat is lastig want nu weet ik niet of het allemaal aan de Sputnik ligt, aan de Apollo, aan mij of aan de combi. Derhalve zal ik morgen de eigenaar van de Roedter die ik mocht proberen vragen of hij de krabber eens wil testen, geheel op eigen gevaar. Dan kan ik de volgende keer gewoon weer een open mes op de strot zetten. Dat gaat toch beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Roedter 1909 Titan Gillette Silver Blue Soap Commander 'Passion' Soap Semogue Special Edition Olive Wood Aluin Musgo Real Classic ASL Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 @efsk; een deel van het probleem lijkt te zijn dat je met teveel onbekenden werkt. Nou snap ik dat je als open mes scheerder niet een heel arsenaal aan krabbers en mesjes kent maar wat ik altijd doe is werken met, een van de twee (mesje of krabber), een referentie. Ik heb een standaard mesje waar ik mee begin in een nieuwe krabber en ik heb een standaard krabber waar ik mijn nieuwe mesjes in probeer. Er is geen enkele garantie dat die combo's werken maar het geeft wel een startpunt met in principe maar één variabele. Overigens , mocht je de Apollo op willen geven moet je er maar eens een PB'tje aan wagen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Gillette rocket Gillette silver blue Semogue 620 ToOBS St James Floid blue Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 @efsk; een deel van het probleem lijkt te zijn dat je met teveel onbekenden werkt. Nou snap ik dat je als open mes scheerder niet een heel arsenaal aan krabbers en mesjes kent maar wat ik altijd doe is werken met, een van de twee (mesje of krabber), een referentie. Ik heb een standaard mesje waar ik mee begin in een nieuwe krabber en ik heb een standaard krabber waar ik mijn nieuwe mesjes in probeer. Er is geen enkele garantie dat die combo's werken maar het geeft wel een startpunt met in principe maar één variabele. Overigens , mocht je de Apollo op willen geven moet je er maar eens een PB'tje aan wagen..... Daar heb je helemaal gelijk in talibeard. Normaliter probeer ik een nieuwe krabber uit met een Voskhod en een nieuw mesje in de Parker, de twee die ik voor wat betreft het veiligheidsscheermes het beste ken (hoewel lang niet zo goed als de meesten hier hun favoriete krabber kennen) en dus als maatstaf neem. Maar goed, een Apollo met een Sputnik, die kans kun je niet laten liggen natuurlijk. Nu waren Voskhod's ook raketten die in het Russisch ruimtevaartprogramma werden gebruikt, dus die zouden eventueel ook kunnen, maar dat is dan toch weer minder aansprekend. Heden spreek ik de Roedter-eigenaar wiens Roedter ik eens mocht gebruiken (met een Voskhod, zeer aangenaam!) dus ik zal eens vragen of hij genegen is zich aan de Apollo bloot te stellen. Komt hij (de krabber) daarvan terug zal ik overwegen m zelf nog eens met een ander mesje te gebruiken, of gewoon direct op de markt te zetten. Als dat laatste het geval zal zijn zal ik je daadwerkelijk vooraf even berichten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Jippie mijn eigen Tom net geschoren. Met mijn favoriete shavette van Tondeo en daar de mesjes van. Kent kwast Menrock shaving creme aftershave van Playboy en een controle kus als bedankje voor het hele jaar model zitten !! Mijn Tom is zoenproof !!! Kus Silly Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 - Fatip grande - Gillette silver blue - L'Occitane Plisson - Stirling Soap Sharp Dressed Man - Aluin - Pinaud Clubman Vanilla aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Vandaag de tweede beurt voor het Gillette mesje. Het mesje voelt redelijk totdat ik op mijn hals tegen de groei in ga. Daar begint het mesje al duidelijk te trekken. Helaas is dit mesje dus niet voor mij in de Fatip . Wel in twee gangen en wat touch-ups een VLS. De zeep ruik ik vanwege de verkoudheid nog steeds weinig. Wat ik wel oppik is een frisse, groene groen. Niet overdreven, maar een rustige geur. Het opschuimen kost me wat meer moeite dan de Bonaparte die ik gisteren had. Ik heb de zeep een tweede keer geladen en verder opgeschuimd, en toen had ik een dik, slagroomachtig schuim. Het schuim liep gedurende de scheerbeurt wel wat terug, dus ik zal eens goed moeten oefenen met deze goed geklede man. De aluin gaf wel wat prik, en ook de Pinaud liet zich voelen, hoewel ietwat ingetogen. Tenslotte afgesloten met de tabacco verde asb om wat aansluiting te vinden op het groene wat ik in de zeep oppikte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Lord S625 Lord Platinum class (1) Omega 10019 TFS Tobacco Verde Nivea sensitive ASB Voor het eerst een platinum mesje van Lord in mijn Lord krabber. Het mesje voelt de eerste scheerbeurt enigszins ruw aan ( in elk geval minder smooth dan de eerste keer met de Shark SS). verder een prima scheerbeurt met een DFS als resultaat. Ben benieuwd naar de tweede scheerbeurt met deze combinatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 30, 2014 Author Share Posted December 30, 2014 Semogue Badger Soc, TFS Tabaco Verde, Pearl OC TTO Black, Lord_Super stainless Classic 6e x Pinaud Clubman Bay Rum, Harkos® ASB, Mesje en krabber: De Lord_Super stainless Classic voor de 6e x gebruikt. Ook deze keer leverde de Lord weer een prima scheerbeurt. In de Pearl OC TTO in 3x spekglad. Dit zonder enige schade. Resultaat BBS, Kwast en zeep: De Semogue Badger Soc met de TFS Tabaco Verde zorgden er voor dat de smering perfect was. Opvallend, dat een goede haren kwast bij mij altijd meer aandacht vraagt bij het schuim kloppen, dan de Fibres. Ook is het verschil bij de haren onderling veel groter, dan bij de Fibres. Dat wil niet zeggen, dat ik steeds meer naar de Fibres neig, maar wil ik vlot en makkelijk zal ik dus eerder een Fibre kiezen. Zo afgewerkt met de Pinaud Bay Rum en eigen ASB, kan ik er weer een dagje tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Weer heerlijk geschoren vandaag! Met de ingrediënten uit de foto. Vandaag een atg toegevoegd na de wtg en xtg. Wel de kin overgeslagen bij de atg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 - Fatip grande- Gillette silver blue - L'Occitane Plisson - Stirling Soap Sharp Dressed Man - Aluin - Pinaud Clubman Vanilla aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Vandaag de tweede beurt voor het Gillette mesje. Het mesje voelt redelijk totdat ik op mijn hals tegen de groei in ga. Daar begint het mesje al duidelijk te trekken. Helaas is dit mesje dus niet voor mij in de Fatip . Wel in twee gangen en wat touch-ups een VLS. De zeep ruik ik vanwege de verkoudheid nog steeds weinig. Wat ik wel oppik is een frisse, groene groen. Niet overdreven, maar een rustige geur. Het opschuimen kost me wat meer moeite dan de Bonaparte die ik gisteren had. Ik heb de zeep een tweede keer geladen en verder opgeschuimd, en toen had ik een dik, slagroomachtig schuim. Het schuim liep gedurende de scheerbeurt wel wat terug, dus ik zal eens goed moeten oefenen met deze goed geklede man. De aluin gaf wel wat prik, en ook de Pinaud liet zich voelen, hoewel ietwat ingetogen. Tenslotte afgesloten met de tabacco verde asb om wat aansluiting te vinden op het groene wat ik in de zeep oppikte. 2 scheerbeurten is wel wat te kort voor een 'Silver Blue' mesje.Misschien kun je is pre-shave opdoen en de zeep er dan overheen smeren.Misschien gaat het dan wel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Yes yes yes Jippie joepie ik krijg er nog een. [ belt net op ] 2 januari een knippen en scheren , hele leuke man met moeilijk huid springt zo open en veel stug baardhaar , doe ik wel vaker die man zooooooooooooooooooo spannend om te doen en een truc om hem heel te houden maar wat een feesie zomaar eentje spontaan, blij blij blij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 AAAAAAAAAAHG dit is een soort orgasme !!! Er komt nog iemand zaterdag middag, die had van zijn schoonmoeder de scheerbon gekregen voor de kerst !!! En wil ook graag geknipt worden Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 ***knip*** 2 scheerbeurten is wel wat te kort voor een 'Silver Blue' mesje.Misschien kun je is pre-shave opdoen en de zeep er dan overheen smeren.Misschien gaat het dan wel beter. Ik heb ook een behoorlijk stugge baard. En aangezien ik normaliter 's morgens geen tijd heb voor preshave, moet een mesje voor mij ook zonder prima functioneren. De Voshkod deed het prima zonder preshave. Maar ik ga mettertijd het andere silver blue mesje wel testen in mijn EJ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Merkur 34C Voskhod / Gillette silver blue Plisson fibre Petal Pusher Fancies - black tea Speick asl na alle mails over de voskhod toch weer eens geprobeerd. helaas, deze mesjes werken totaal niet voor mij. de gillette silver blue was een verlossing.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Laatste scheerbeurt van 2014........ - Bartex als preshave - P.160 - Omega 10019 - Lord L6 - Schick Platinum (4 en uit) - Pitralon Classic Een VLS in twee passes met een beetje extra werk. Memo aan mezelf; dit mesje wat vaker te voorschijn halen, ik heb er nog genoeg! Misschien ook nog wel goed genoeg voor een vijfde keer maar aangezien dat die van 1 januari is gaat-ie eruit. Want mijn nieuwjaarsscheerbeurt, die doe ik met een vers mesje...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
laatbloeier Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Hangchao Rapira Gillette Foam DVH Aluin Nivea AS Balm M'n eerste SOTD post Ben BA glad vanmorgen.Het Gillette schuim werkt prima.Als je het aanbrengt met de hand voel je gelijk welke kant op er geschoren moet worden. Dat is voor mijn als beginnend natscheerder prettig. Ook begint het scheren met de Hangchao te wennen, kortom een DFS Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Wat betekent BA, anders dan Bosco Albert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
laatbloeier Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Wat betekent BA, anders dan Bosco Albert? Baby's Ass oftwel : zo glad als... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Die obsessie met babybillen is toch redelijk zorgwekkend. Bovendien: wat zegt het nu helemaal? Wat als de baby in kwestie luieruitslag heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts