Snuff Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 (edited) Wat waren voor jullie de beste produkten die je in het afgelopen jaar aanschafte? Ik heb hieronder een lijstje gemaakt voor het gemak die je met Copy - Paste kan hernemen en invullen. Wat je niet aanschafte of als het een tegenvallende aankoop was hoef je dat niet in te vullen natuurlijk. Open Scheermes: Veiligheid Scheermes (DE): Mesjes voor DE: Single Edge Scheermes (SE): Mesjes voor SE: Scheerborstel: Zeep: Creme: Aftershave: Pre Shave: Strop: Slijpsteen: Scheerkom: Handvaatjes: Favoriete Forum: Edited December 29, 2014 by Guest
Snuff Posted December 29, 2014 Author Posted December 29, 2014 (edited) Open Scheermes: Louis Perlmann 14 solingen 7/8" Veiligheid Scheermes (DE): Joris Mesjes voor DE: - Single Edge Scheermes (SE): Mongoose Mesjes voor SE: - Scheerborstel: Edwin Jagger STF v2 25mm XL Zeep: Petal Pushers Fancies Kokum Butter Coconut Creme: - Aftershave: Aftershave gel edt Figaro Pre Shave: - Strop: Neil Miller Latigo And Red English Bridle Strop Slijpsteen: Suehiro Gokumyo 20K Scheerkom: - Handvaatjes: - Favoriete Forum: Wat had je gedacht Edited December 29, 2014 by Guest
efsk Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Open Scheermes: Schulze 14 31/32" Veiligheid Scheermes (DE): Parker 90R - mijn eerste (on)voorzichtige stapje richting het genot wat scheren kan zijn. Mesjes voor DE: Vokshod Single Edge Scheermes (SE): Ever-Ready. Dat komt, dat is de enige SE die ik gekocht heb, hoewel nog niet gebruikt. Mesjes voor SE: - Scheerborstel: Plisson L'Occitane Zeep: Crabtree & Evelyn Sienna of Tabac Original. Creme: - Aftershave: - Pre Shave: - Strop: Spanriem uit juchtenleder Slijpsteen: Charnley Forest Scheerkom: - Handvaatjes: - Forum: Ik heb het afgelopen jaar geen enkel forum aangeschaft.
QuantumCat Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 (edited) Open Scheermes: WACKER 13/16" Scheerborstel: Mühle Sophist Silvertip Zeep: Proraso Groen Creme: Mondial 908 Aftershave: TOBS ASB Pre Shave: Proraso Groen Hier even wat aantekeningen bij: De Proraso vind ik zeer goed tegenover de -relatief- lage prijs Ik heb maar 3 messen, daarvan is met scheren de WACKER mijn favoriet En wat borstel betreft, kan ik niet echt kiezen tussen mijn Mühle en mijn Il Ceppo. De Mondial is wat scheereigenschappen -voor mijn gevoel- niet beter dan de TOBS Advocado die ik gebruik, maar ik vind de 908 geur iets lekkerder -hoewel dat ook van mijn hum afhangt. Edited December 29, 2014 by Guest
LongShave Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Veiligheid Scheermes (DE): Roedter 1909 Titan Mesjes voor DE: Gillette Silver Blue Scheerborstel: Plisson Syntheet van LOC Zeep: Soap Commander Passion Creme: Musgo Real Classic Aftershave: Musgo Real Classic Scheerkom: Steve Woodhead
Robert79 Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Veiligheids Scheermes DE: Weber Classic Handle Mesjes voor DE: Lord 'Classic' Scheerborstel: L'Occitane Plisson Pre-shave: Bartex Zeep: Klar Kabinett Scheercreme: Musgo Real Classic (sample) Aftershave: Floid Amber (orange) Scheerkom: Steve Woodhead Favoriete Forum:
talibeard Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Veiligheid Scheermes (DE): Swing gesloten kam (mag meer aan bod komen volgend jaar!) Mesjes voor DE: Vermeldenswaard zijn de Triton R3 mesjes van vanderfrische, het beste dat ik ken van Feintechnik. Scheerborstel: The Grooming Company synthetische kwast. Schuimt geweldig maar ik ben nog niet uit over het gevoel. Zeep: Gekocht heb ik Aramis, C&E MM en 4 smaken van the Dutch Shavingshop maar alleen de Sandalwood van de laatste ook gebruikt. Lastige zeep om goed op te schuimen maar uitstekend qua scheereigenschappen. Aftershave: Hâttric en Speick, alleen de laatste ook gebruikt en die is uitstekend. Pre Shave: Bartex, niet zo bedoeld maar werkt prima. Favoriete Forum: http://www.breikraam.nl/community/ en http://origami-forum.de/ . Af en toe ook hier.......
nielsgaastra Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Veiligheid Scheermes (DE): Lord L6 Mesjes voor DE: Lord Captain Zeep: Proraso rood Creme: Truefitt & Hill Ultimate Comfort Aftershave: Baume.be Pre Shave: Prep
moxie66 Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Open Scheermes: Henckels Friodur 70 ½ Veiligheid Scheermes (DE): Merkur 34C Mesjes voor DE: Polsilver SI Scheerborstel: L’Occitane Plisson Fibre Zeep: Mike’s Natural Soaps – Coconut Aftershave: Speick ASL
Shaving Silly Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Mijn mooiste aankoop is geen product maar het antieke scheerspiegel setje wat ik op Marktplaats gekocht heb. Daar ben ik zo blij mee. https://www.facebook.com/178404522335336/photos/a.179781062197682.1073741830.178404522335336/344889749020145/?type=1&theater
marco Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Open Scheermes: GoldDollar 66 Veiligheid Scheermes (DE): Gillette Tech en Lord L6 Mesjes voor DE: Personna Blue Lab en verschillende Lord mesjes Scheerborstel: L'Occitane Plisson en Herbapharm Omega #48 Zeep: Crabtree & Evelyn Nomad en Sandalwood en TFS italian fern. Oh ja, en ook nog Klar Kabinett.... Creme: Palmolive Aftershave: Vitos en Aqua Velva Strop: merkloze(?) Scheerkom: grote rvs kom van wibra van een paar centen. ASB: De Vergulde Hand, Geo F Trumper Skinfood - Sandalwood en Shaveworks - The Cool Fix Favoriete Forum: Tja.... Moeilijk kiezen voor sommige producten. 2 nieuwe crèmes die ik met sinterklaas heb gekregen heb ik nog niet voldoende kunnen testen bijvoorbeeld. En sommige producten zijn nou eenmaaal aan elkaar gewaagd... Sommige dingen gekocht, andere gekregen. Al met al een leuk jaar geweest met een hoop nieuwe producten. Vooral veel asb omdat Eric LongShave heel veel koopt wat hem eigenlijk niet bevalt Nu ik er aan denk heb ik van alles zin om het te gebruiken. Misschien moet ik dat ook maar doen in het nieuwe jaar, elke dag lekker iets anders Tjongejonge, hoe maak je nou een keuze met al die fijne producten?!?
cutthroat Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Open Scheermes: Koraat natuurlijk Veiligheid Scheermes (DE): Fatip grande Mesjes voor DE: Voshkod Single Edge Scheermes (SE): helaas nog niet het genoegen gehad om te proberen, maar staat wel hoog op mijn wensenlijstje Mesjes voor SE: zie hierboven Scheerborstel: de 25,5mm silvertip knot van Virginia Sheng met een olijfhouten handvat. Ik heb zelfs nog twee knots onderweg, waarvan één "whopping" 28mm Zeep: TFS bergamotto neroli forte Creme: TOBS sandalwood Aftershave: Floid suave Pre Shave: Proraso groen Strop: Rasurpur paddlestrop Slijpsteen: Naniwa SS 12k Scheerkom: mijn trouwe rvs terrine voor €0,50 van de kringloop Handvaatjes: zijn nog in de maak. Ik hoop komend jaar iets leuks van ebben te kunnen maken met een black pure knot erin Favoriete Forum: zijn er andere fora dan?
Noxa Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Open Scheermes: Veiligheid Scheermes (DE): Fatip Mesjes voor DE: Astra Scheerborstel: L'Occitane syntheet Zeep: ToOBS Jeremyn Street Creme: ToOBS Jeremyn Street Aftershave: Vitos Aftershaving Pre Shave: Proraso groen Strop: Rasupur paddle strop Slijpsteen: Naniwa 10K Scheerkom: Erfstuk van opa Handvaatjes: Zelf gedraaide kwast voor mijn vader Favoriete Forum: ShaShoc
Lampuhkap Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Open Scheermes: NOS Jaguar 5/8, heerlijk scheermes. Je krijgt zeer veel scheermes voor zeer weinig geld. Veiligheid Scheermes (DE): Merkur 37C HD, altijd spijt gehad van de verkoop van mijn 39C. Toch maar weer een 37C HD op de kop getikt. Binnenkort lekker mee aan de slag, dus dat gaan jullie allemaal zien in de SOTD's! Mesjes voor DE: Ladas en Gillette Platinum en Silver Blue en de Personna Medical Prep. Allemaal heerlijke soepele mesjes Single Edge Scheermes (SE): nvt Mesjes voor SE:ntv Scheerborstel: Shaving SocietyxRod Neep Limited Edition 2014 in Mammoth Ivory en 2 Band Badger met Prototype #00 serienummer. Hoe kan het ook anders Zeep: TFS Linea Intenso Crazy Sandalwood. Nooit groot fan geweest van Sandalwood, tot deze pot om de hoek kwam zetten. Heerlijk spul! Creme: BAUME.BE. Al een flinke poos geen echte creme gebruiker meer, maar BAUME werkte voor mij altijd ERG goed. Mijn vorige potje was niet helemaal fris meer, dus nieuwe gekocht. Heerlijk spul Aftershave: TFS DiVino. Heerlijk geurtje, supergrote fles en werkt zo heerlijk in op de huid. Absolute topper! Pre Shave: BAUME.BE. Heerlijke gel-achtige pre-shave. Fijn voor mijn huid en ik vind de geur ook heerlijk Strop: nvt Slijpsteen: nvt Scheerkom: nvt Handvaatjes: nvt Favoriete Forum: Shaving Society natuurlijk!
Frog Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Veiligheid Scheermes (DE): Gillette Rocket & Fatip grande Mesjes voor DE: Gillette silver blue Scheerborstel: semogue 620 Zeep: TFS crazy sandalwood & TFS anniversary Creme: Crabtree & Evelyn Indian sandalwood Aftershave: Floid amber en proraso groen asb Scheerkom: Ansgar Tolkstorf scheerkom Handvaatjes: merkur 47c handvat Favoriete Forum: euhm.....dit is wel duidelijk denk ik
SakasakaHeyhey Posted December 30, 2014 Posted December 30, 2014 Product van het jaar is voor mij toch echt wel het open scheermes. Dankzij dit fantastische forum en de leden hier de stap toch durven zetten. Liep altijd al met het idee rond om eens met een open mes te scheren, maar durfde het door mijn gebrek aan ervaring en know how niet aan. Is mij allemaal reuze meegevallen en wil eigenlijk niets anders meer... uhm da's niet waar; ik wil wel meer open scheermessen:) Verder ben ik nog steeds erg tevreden over mijn Mühle Stylo krabber met bijpassende kwast (zilverspits dassen haar). De Lord L6 en L5 zijn ook prima krabbers; heb deze alleen nog niet heel veel gebruikt. DE-mesjes... tja ik ben nog op zoek naar mijn ideale mesje. Tot nog toe vind ik de Astra's, Rapira, Timor en Voskhod goede mesjes voor mijn Mühle krabbber. Heb nog zat mesjes liggen om te proberen; in 2015 lekker verder experimenteren om uit te proberen in mijn drie krabbers. Zeep. Ik moet zeggen dat ik geen enkele slechte zeep heb staan. De zepen van BdF vind ik heel goed. Prijs/kwaliteit/verzorging. Tfs idem dito. De Arko scheerzeep vind ik ook buitengewoon goed presteren. Is toch wel een blijvertje. Zeep opmaken voordat er nieuwe bij komt, is mijn goede voornemen. Je koopt zo snel veel te veel. Heb nu 14 verschillende zepen en dat vind ik wel goed zo. Ben trouwens wel erg nieuwsgierig naar de scheerzepen van Essence of Scotland...iemand ervaring mee? Aftershave: Alcolada Glacial vermengd met glycerine en twee aspirines. Dit laatste is tegen de scheerbrand. Forum? ShavSoc natuurlijk!!! Leuk forum waarin iedereen op een normale en respectvolle manier met elkaar omgaat. Dat is op andere fora wel anders. Scheerbroeders bedankt voor alle wijze woorden en leuke berichten in 2014.
marco Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Open Scheermes: GoldDollar 66 Veiligheid Scheermes (DE): Gillette Tech en Lord L6 Mesjes voor DE: Personna Blue Lab en verschillende Lord mesjes Scheerborstel: L'Occitane Plisson en Herbapharm Omega #48 Zeep: Crabtree & Evelyn Nomad en Sandalwood en TFS italian fern. Oh ja, en ook nog Klar Kabinett.... Creme: Palmolive Aftershave: Vitos en Aqua Velva Strop: merkloze(?) Scheerkom: grote rvs kom van wibra van een paar centen. ASB: De Vergulde Hand, Geo F Trumper Skinfood - Sandalwood en Shaveworks - The Cool Fix Favoriete Forum: Tja.... Moeilijk kiezen voor sommige producten. 2 nieuwe crèmes die ik met sinterklaas heb gekregen heb ik nog niet voldoende kunnen testen bijvoorbeeld. En sommige producten zijn nou eenmaaal aan elkaar gewaagd... Sommige dingen gekocht, andere gekregen. Al met al een leuk jaar geweest met een hoop nieuwe producten. Vooral veel asb omdat Eric LongShave heel veel koopt wat hem eigenlijk niet bevalt Nu ik er aan denk heb ik van alles zin om het te gebruiken. Misschien moet ik dat ook maar doen in het nieuwe jaar, elke dag lekker iets anders Tjongejonge, hoe maak je nou een keuze met al die fijne producten?!? Edit: Hoe kan ik deze scheerzeep nou vergeten??? Ahum, nog een er bij dus: Essential Journeys old fashioned shave soap - Nightscape. Fantastische scheerzeep!!
efsk Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 hoor ik alleen maar lovende berichten over... maar heb ik hem nodig... nee Sinds wanneer is dat een argument.
marco Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Inderdaad zeg, met zulke kutsmoesjes kan je beter de politiek in.....
Snowmiss Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Open Scheermes: Schukar 5/8, mijn eerste eigen open scheermes Veiligheid Scheermes (DE): 'niet zo'n fraaie' Fatip Grande Mesjes voor DE: Lord Classic Scheerborstel: Omega 31151 Zeep: Klar Kabinett Aftershave: Pitralon Pre Shave: Ambrosia Strop: eigen gemaakte Scheerkom: Hello Kitty Favoriete Forum: kom eigenlijk alleen maar hier
marco Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Haha! Heb je nou nog steeds de kom van je dochter, Danny? Wordt het niet tijd voor een nieuwe?
marzman Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 De Plisson kwast is mijn favoriet van 2014 geworden , van 2013 de Lord L6.
Kamp Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 Open Scheermes: Koraat derb 8/8 schorkopf Veiligheid Scheermes (DE): Future en Fatip grande (al laat de coating hier wel van los) Mesjes voor DE: rode captain en feathers Scheerborstel: Semogue LE 2011 (overgenomen van Snuff) Zeep: D'r Harris Arlington, TFS Tabocco Verde Aftershave: Pinaud special reserve, Prep asb Pre Shave: Prorasso groen Strop: Paddlestrop van Rasurpur Slijpsteen: naniwa combineren 3000/10000 Favoriete Forum: zijn er andere dan
Marcel Posted December 31, 2014 Posted December 31, 2014 De Semogue Barbear Classico kwasten. Ik was te laat voor de varken/das combikwast maar de Cerda en Texugo kwasten bevallen me erg goed. Nog niet zo lang geleden heb ik de Grooming Co kwast gekocht, hoewel die op zich goed bevalt mis ik karakter. Qua zepen ben ik erg te spreken over TFS anniversary Italian Fern en TFS Crazy Sandalwood. Supergeuren en ze werken erg fijn. Petal Pusher Fancies bevalt me ook goed maar gezien het debacle wat de maker van deze zepen over zichzelf heeft afgeroepen zal het hier bij blijven denk ik. Myrsol Agua Balsamica was voor mij een hele fijne kennismaking met de aftershaves van Myrsol, daar wil ik op termijn nog meer van. Op het gebied van nieuwe krabbers/mesjes heb ik weinig wat voor nieuw kan doorgaan
Recommended Posts