Shave and More Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 Post hieronder je "Shave of the Day's" van deze week!
Shave and More Posted July 15, 2013 Author Posted July 15, 2013 [align=center]15.07.2013 Proraso Pre Shave Edwin Jagger Silvertip Gentleman's Groom Room Mountain Yew SAM 1 Dermalogica Post Shave [/align] De nieuwe SAM 1 netjes in een bijhorende kleine stand
marzman Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 Bij mij was het vandaag: EJ DE89Barley met Astramesje EJ BBB Nivea Men scheercreme en flink wat aluin. Ik was vandaag iets te snel over mijn kin gegaan denk ik, had een sneetje dat na de aluin wel stopte met bloeden maar wel zichtbaar gaat blijven. Ik moet iets rustiger aan doen met de EJ ten opzichte van de lichte Gillette Blue
Brackpc Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 [align=center]Proraso Pre Shave Balea Men Pure Badger TFS LE - Pelli Sensibili Edwin Jagger DE89L Astra SP nieuw mesje Nivea Sensitive ASB[/align] [align=left]https://lh3.googleusercontent.com/-ERBw_K0q5D0/UePU0M5DOCI/AAAAAAAAU8M/aaANoc9v4Tc/w1576-h1182-no/IMG_20130715_120849.jpg[/img][/align] Na 12 dagen weer eens een SOTD van mij. Ondertussen braaf elke dag geschoren en geoefend. Ik ben er achter gekomen dat techniek echt belangrijk is, heb het nu redelijk onder de knie en ben voor het eerst in 10 jaar dagelijks scheerbrand vrij *feestje!*. Om de goede hoek onder de knie te krijgen heb ik mijn armen maar geschoren, op die manier kon ik goed zien hoe het mesje over de huid gaat en nu is mijn hand ook aan deze hoek gewend, om te voorkomen dat ik teveel druk zet houd ik de krabber zo laag mogelijk aan het handvat vast, druk zetten wordt dan praktisch onmogelijk. Na het scheren (doe 2 passes 1x WTG 1x XTG) spoel ik af met koud water, ga met de aluin eroverheen (wat een heerlijk gevoel is het te merken dat het telkens minder aanslaat) en laat dit 20-30sec inwerken, daarna weer met koud water afspoelen. Ik droog nu mijn handen en ga met mijn vingertoppen over mijn gezicht om het overtollige water weg te halen maar nog wel voldoende vocht op de huid te hebben. Hierna ga ik nogmaals met de proraso preshave erover maar nu dus als aftershave. Ook dit laat ik weer intrekken (wapper wapper met de handdoek ) waarna de Nivea ASB erover gaat. Soms merk ik dat na 5-10min mn huid toch nog wat droog aanvoelt waarna ik mijn kruidvat huismerk face moisteriser creme gebruik om voor de rest van de dag genoeg vochtigheid te hebben. Gevolg is een gladde huid zonder irritaties, en ik zie gewoonweg dat de huid rustiger is en aan het genezen is van alle mishandeling die die heeft moeten verdragen van de cartridges.
Shave and More Posted July 15, 2013 Author Posted July 15, 2013 Goed om te horen Brackpc. Oefening baart kunst
Noxa Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 Klinkt goed Brackpc! Keep on practicing! Je kunt als je echt een goed scheerbeurt gehad hebt eens proberen de aluin weg te laten. Ik heb het in het begin veel gebruikt en ik merkte dat ik vaak irritatie had als ik aluin gebruikt had. Sinds ik er mee gestopt ben herstelt mijn huid een stuk sneller. Gebruik de aluin alleen nog als ik echt een slecht scheerbeurt heb gehad.
Oogje Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 Ik gebruik het echt alleen maar om het bloede te stelpen als ik me een keer gesneden heb, meer niet. Volgens mij is het toch best agressief voor je huid.
Guest Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 Ook best een mooie sotd foto vind ik, maar mooi om te horen dat het je scheren je zo goed bevalt en je het onder de knie begint te krijgen.
Mickmabsoot Posted July 15, 2013 Posted July 15, 2013 in het begin is het nog wel even wennen ja maar daarna is het de meest heerlijke scheerbeurt die je zal krijgen! blijven oefenen en blijf experimenteren
Oogje Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Crappy foto, maar gelukkig was de scheerbeurt niet zo - EJ DE89Barley met AstraSP - Muhle graudas - TFS eucalypto....heerlijk fris met deze warme dagen - Pino Silvestre AS
Lampuhkap Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Goed gedaan Brack Zo zie je maar, oefening baart kunst
hmmmz Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Kent BLK4 Truefitt & Hill Ultimate Comfort Gillette Superspeed 1966 flare tip Feather mesje Weleda After Shave Balsem
Oogje Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Crappy foto, maar gelukkig was de scheerbeurt niet zo - EJ DE89Barley met AstraSP - Muhle graudas - TFS eucalypto....heerlijk fris met deze warme dagen - Pino Silvestre AS In de herhaling....deze setup bevalt me prima!
Shave and More Posted July 17, 2013 Author Posted July 17, 2013 [align=center]17.07.2013 Edwin Jagger Pure Bristle (varkenshaar) Tabac scheercrème Gillette Red Tip + Gillette Super Stainless Proraso Splash [/align]
Buffel Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Zeep: TFC Mes : Puma 98 Kwast: Semogue 830 Scuttle Resultaat: mes heb ik net geslepen, super glad en geen irritatie. Vandaag is er een op trots op te zijn.
Frank Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Zeep: TFC Mes : Puma 98 Kwast: Semogue 830 Scuttle [attachment=0]ImageUploadedByTapatalk1374078172.584248.jpg[/attachment] Resultaat: mes heb ik net geslepen, super glad en geen irritatie. Vandaag is er een op trots op te zijn. Hallo Buffel, Welk type scuttle gebruik je daar en waar is ie eventueel te koop ?
Buffel Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Frank, als je zoekt op " Steve woodhead" vind je het wel. Ook op eBay te krijgen.
wii4all Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 TFS Scheerzeep LE Fragranze Esotiche EJ Best badger kwast EJ de89 krabber met Astra groen TFS Aftershave Balm Bergamotto Neroli Schuim liet zich wat moeilijker maken dan de Jermyn Street toch er goed resultaat met een lekkere after shave balm
Shave and More Posted July 18, 2013 Author Posted July 18, 2013 [align=center]18.07.2013 Edwin Jagger Silvertip Edwin Jagger Barley + Feather mesje Arko Shaving Stick Vintage Shaving Company Face Balm [/align]
marzman Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Weer geschoren met mijn oude vertrouwde combi van Gillette Blue en nummer 6 kwast. Astra mesje dat ik al een paar keer gebruikt had en Palmolive Classic. Een fijne creme met dit weer, geen menthol ofzo, maar wel fris
Noxa Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 SOTD - Groen! - Proraso groen pre-shave - Proraso groen scheer-zeep - Proraso groen aftershave - Muhle R89 (Bevalt ook wel weer na een tijd lang de R41 gebruikt te hebben) - Muhle M89 Dassenhaar kwast met bijbehorende standaard - Astra mesje
marzman Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Ik heb me vandaag met De EJ DE89 Barley met een Shark mesje, EJ BBB kwast, en mijn sampletje Proraso geschoren. Het was de eerste keer dat ik me met een Shark mesje schoor, in de EJ is het mesje wel vergelijkbaar met een Astra SP. Het viel me ook op dat deze Proraso creme pas vanaf de tweede pass verkoelend werkt. Apart, heb zo'n groene doos zeep helemaal opgekregen en toen is me dat niet opgevallen
Shave and More Posted July 19, 2013 Author Posted July 19, 2013 @Noxa, mooie foto! Mijn SOTD: (geen foto deze keer) EJ Silvertip iKon S3S Proraso pre shave EJ Lime & Pomegranate St. Johns Bay Rum Lime EJ Lime & Pomegranate en de ASB is een top combinatie
drpeppert Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Zo mijn eerste SOTD. Rimei krabber met een Wilkinson Sword mesje Vergulde Hand kwast Vergulde Hand scheerzeep extra fris En als aftershave Collistar Scheren ging zonder zichtbare wondjes maar toen ik de aluin over mijn gezicht haalde toch nog een paar kleine prikjes.
Recommended Posts