Thomash Posted December 27, 2014 Posted December 27, 2014 Beste allen, Ik lees al een tijdje mee, zowel als lid als niet lid maar vond het nu toch tijd omijzelf voortestellen. Mijn naam is Thomas ik ben 26 en heb mijzelf vanaf plusminus 15jaar drie tot 4 keer per week met gilette mach3 geschoren... Altijd tevreden met het resultaat, geen irritatie en de cartridges gingen met mijn baardgroei erg lang mee. ( koud afspoelen en over de onderarm halen "deed" het hem voor mij) Wat doe ik hier dan zou je kunnen zeggen? Welnu van de een op andere dag kreeg ik last van zeer zware irritatie en een branderig geboel. Reden? Echt geen idee, zelfde schuim, water, scheermes. Maar ik was dat snel zat en kwam bij DE-scheren. Wat ik nu een klein jaar doe! Begonnen met de beruchte chinese gilette en dvh zeep en kwast. De krabber beviel ism astras maar de zeep kwam snel weer in de kast terecht en de gilette classic kwam er uit (de rode bus waar ik al jaren gebruik van maakte). Goede resultaten mrt aanzienlijk minder irritatie. Laatst kreeg ik van een vriend een duits scheerzeepje cadeau die aanzienlijk beter was als dvh, en sinds die. Ben ik weer heerlijk aan het kwasten Mijn standaard setup is nu: chinese gilette, astra groen, prorasso groen of dat vage duitse zeepje. Met nivea aftershave balm (old habits die hard) Heerlijk soepele combi!
Marcel Posted December 27, 2014 Posted December 27, 2014 Welkom Thomas! Is het nog te achterhalen welk merk of type zeepje het is?
Thomash Posted December 27, 2014 Author Posted December 27, 2014 Uiteraard, het merk is "fantasia" zit in een klein blikje van 100 gram. Gemaakt door fantasia KG in Niederzissen lees ik nu. De zeep is keihard en ruikt zeep/houtachtig. Fijne snel vernevelde geur. He. Er zelf weinig over kunnen vinden op het web.
talibeard Posted December 27, 2014 Posted December 27, 2014 Welkom Thomas! De reden dat je nu wel last krijgt met je cartridge kan een paar oorzaken hebben; met het klimmen der jaren worden je haren stugger en harder, je zou (zonder dat zelfs je leverancier het weet) met neppers kunnen scheren of, een populair item op de Amerikaanse fora, Gillette brengt expres de kwaliteit van hun mesjes omlaag. Dat laatste geloof ik niet zo en ik vind de eerste het meest waarschijnlijk maar hoe dan ook; je bent nu hier! Doe er je voordeel mee en veel plezier hier!
Recommended Posts