Ga naar inhoud
Robert79

Rapira Platinum Lux

Aanbevolen reacties

Jij hebt je goede daad voor vandaag weer volbracht, prachtig! Eigenlijk zou het bijna omgekeerd moeten zijn dat oudere mensen de jonge proberen te overtuigen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij keek ook nog tevreden naar het pakje en zijn oude communistische sympathieën kwamen nog boven. "En ik vind het eigenlijk ook wel fijn om Rusland te steunen."

Vandaag (11/10/16) was ik weer even bij hem, en hij vertelde inderdaad vroeger zich ook met DE geschoren te hebben. Hij moest ergens nog een krabber hebben, maar waar? De Orak vind hij een te glad handvat hebben, hij wil hem proberen te verstroeven met lak en schelpenzand, hij was vroeger schilder dus vandaar deze manier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

5a24ba2941c57_P_RapiraPlatinumLux.jpg.d360e0d6f62edcf68645e07ce506a7f5.jpg

De regelmatige lezers weten wel, dat de Rapira Platinum Lux een van mijn meest geprefereerde mesjes is. Heb me er eigenlijk nog nooit slecht mee geschoren. Ook de 9 beurten, die dit mesje met gemak deed waren top. Een aantal krabbers gebruikt, waarmee niet eerder door mij ervaring was opgedaan met een Rapira PL:
Qshave
Gillette New
Fasan Slant #42
Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod
Lutz Slant
Maggard Slant met MR7 RVS steel
Gillette Tech
Mühle R41 (2013)
Gillette Black Beauty Long Handle adjustable
Hiermee wordt het overzicht dus wel steeds completer en moet ik zeggen, dat het wel uit maakt in welke krabber je dit mesje gebruikt, maar er geen beroerde scheerbeurten bij zitten. Gewoon een alles kunner, deze Rapira Platinum Lux. Mocht je ze nog niet kennen, snel je ervaring op doen, voor de roebel en handelsoorlogen de prijs opdrijven! Ik haalde met 7 mesjes tot nu toe 71 scheerbeurten, hetgeen mijn gemiddelde brengt op 10,14. Dat dit mesje wat mij betreft uitmuntend scoort en ik er voldoende van op voorraad heb spreekt voor zich!

1- Krabber: Qshave
Een verse Platinum Lux na een sof van de Super-Max. Moi, strak van snit, zachte scherpte en geen nukkigheden.
Dit in de Qshave, die niet moi, maar wel goed bruikbaar is. Begonnen op 3, maar voor wat extra comfort de zaak teruggedraaid naar ruim 2. Mooi glad en zonder irritatiegeschoren. Beter dan de afgelopen 5 dagen! Rapira PL rules.

2- Krabber: Gillette New
De Rapira is weer in zijn element. Nou ja is ook nog kers vers, dus kan ook niet anders.
In de Gillette New kop, op een mooi lang en licht aluminiumsteeltje geschroefd, vormt het mesje en krabber een prima combi. Tja eigenlijk doet de Rapira dat met elke krabber. Die ik gebruik. 3 rondjes spiegelglad. Lekker vlot en irritatieloos.

3- Krabber: Fasan Slant #42
Als Rapira PL fan kan ik weinig toevoegen aan het gejubel over deze mesjes. 3e beurt weer klasse.
In de Fasan slant een mooi strak gebogen mesje met een strakke snit. Prima combi. Glad zat en comfortabel geschoren. Niets van sneetjes of irritatie.

4- Krabber: Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod
Het mesje doet het perfect.
Voor het eerst in de Ecliptic Slant. Zo wat een mooie combi. Weegt niets, maar scheren als een dolle.

5- Krabber: Lutz Slant
Het mesje mocht vanmorgen alleen de nabewerking doen. De 1e 2 rondes waren voor de Azuma Yasuki steel kamisori.
Deze kamisori krijg ik langzaam in de vingers. 2 rondes met een aardig glad resultaat, maar de laatste ronde om de boel absoluut glad te trekken, toch maar met de Lutz en het Rapira mesje gedaan. Toppunt van glad, wat strak gevoel van de kamisori, geen schade, dus erg tevreden.

6- Krabber: Maggard Slant met MR7 RVS steel
Alweer de zesde keer voor dit mesje, dat net zo goed voelt als nieuw uit het wikkeltje.
De Maggard slant gebruikt vanmorgen en dat is weer een prima combi. Voelt deze krabber soms wat zielloos, met de Rapira dus absoluut niet. Mooie zachte feedback, waardoor de kop moeiteloos de juiste hoek houdt en ik in 3 rondes perfect glad geschoren ben.

7- Krabber: Gillette Tech
Het mesje flitste door de onderkoelde baardharen. Dedd zij werk weer uitmuntend.
Simpel Gillette krabbertje, de Tech, vormde een goede combi en betrouwbaar gereedschap. In 3 rondjes glad. Nog wat stoppel op de strot. Deze omdat ik toch inmiddels helder was nog even gemaaid met de Feather AC SS. Glad!

8- Krabber: Mühle R41 (2013)
Dacht ik dat vandaag de Rapira wel in de spaarpot zou kunnen, maar nee hoor. Dat mesje is nog zo in conditie, dat hij morgen nog een keer kan. Strakke snit.
In de R41 weer een prima combi. 3 rondjes glad, ook op de hotspot het strotje.

9- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable
Het mesje is na deze beurt in de spaarpot gegaan. Was nog wel bruikbaar, maar 9x is ook wel mooi genoeg. Blijft 1 van mijn topmesjes.
In de Black Beauty een prima combi. De krabber op 6 en gaan. Glad!

Eerder gebruikt mesje
Naar index Harkos

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.