Robert79 Posted December 27, 2014 Share Posted December 27, 2014 Op dit moment is dit het mesje dat mij erg verrast heeft, gezien de scherpte. Het mesje komt net als de swedish Rapira,Voskhod en Ladas uit de Mostochlegmash fabriek uit Moskou(Rusland) De gehele week ben ik bezig dit mes aan het uitproberen en moet zeggen dat ik het een goed mes vind, gezien de langdurigheid maar ook de prijs ervan.Hoewel het mn eerste mes is, ging het langer mee dan de Rapira SS.Dat heeft te maken dat de 'Platinum Lux' zowel de Teflon en de Platinum laag heeft. Wel vond ik het mesje ruw bij de eerste scheerbeurt.Vannaf de 2e scheerbeurt scheert het erg comfortabel met de 'Gillette slim, EJ DE89, Lord L6 en het beste vond ik 't mes met de 'Merkur Progress in stand 2'.Met de Fatip Grande vond ik de ervaring minder smooth gaan maar moet wel toegeven, dat ik op dat moment geen pre-shave bij mn bereik had en die had ik wel bij mn andere scheerbeurten met de Fatip Grande. Ondanks mn mindere beurt met de Fatip, zit deze in mn top 5 , gezien mn 8 scheerbeurten van 3 passes.Voor mij dus de 'Beste' uit de Rapira fabriek en dus zeer de moeite waard om op dit moment een bulk te kopen van dit exemplaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 27, 2014 Share Posted December 27, 2014 Was dat acht beurten met éen en hetzelfde mesje? Deze heb ik vandaag ook binnengekregen met mn "de roebel is goedkoop"bestelling van honderd mesjes over vijf soorten verdeeld, dus die gaan ook ooit nog aan de beurt komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjan Posted December 27, 2014 Share Posted December 27, 2014 Acht scheerbeurten met 1 mesje, dat is het dubbele van wat ik gemiddeld haal uit wat voor mesje dan ook. Heb ook een paar Rapira Platinum Lux in aantocht, ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 27, 2014 Author Share Posted December 27, 2014 Was dat acht beurten met éen en hetzelfde mesje?Deze heb ik vandaag ook binnengekregen met mn "de roebel is goedkoop"bestelling van honderd mesjes over vijf soorten verdeeld, dus die gaan ook ooit nog aan de beurt komen. Dan zou ik die maar is gaan proberen aangezien je de Voskhods toch al kent. Ja ik had 8 beurten van 3 passes zonder schade Begin wel eerst met een milde krabber bv EJ DE89, Gillette slim of superspeed,Lord L6, Merkur etc want de mesjes zijn best wel ruw/ruig de eerste beurt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 27, 2014 Share Posted December 27, 2014 Acht scheerbeurten met 1 mesje, dat is het dubbele van wat ik gemiddeld haal uit wat voor mesje dan ook. Heb ook een paar Rapira Platinum Lux in aantocht, ben benieuwd. Ach, wat is acht... Ik doe met een Polsilver stainless meestal 12 tot 15 keer. Harrie met een Captain soms wel 16 keer en een tijd terug had hij een record met een Lord mesje van volgens mij meer dan 20 keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 27, 2014 Share Posted December 27, 2014 Acht scheerbeurten met 1 mesje, dat is het dubbele van wat ik gemiddeld haal uit wat voor mesje dan ook. Heb ook een paar Rapira Platinum Lux in aantocht, ben benieuwd. Ach, wat is acht... Ik doe met een Polsilver stainless meestal 12 tot 15 keer. Harrie met een Captain soms wel 16 keer en een tijd terug had hij een record met een Lord mesje van volgens mij meer dan 20 keer. Je houdt wel van overdrijven Marco! Ik doe met een Captain (althans de rode) 12 keer in een L6 en zo'n 8 keer in mijn Gladweg (wat dan wel weer mijn favoriete combinatie is) en ik heb ooit als unicum 16 keer geschoren met een Lord SS Super. Maar als ik me drie keer goed kan scheren met een mesje (wat normaal ook de norm is met de SS Super) beschouw ik het als goed. Ik ben zelfs al tevreden met twee als ze heel lekker gaan en de prijs ok is....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 27, 2014 Share Posted December 27, 2014 Oh, dan heb ik het inderdaad verkeerd in m'n hoofd zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 28, 2014 Author Share Posted December 28, 2014 Acht scheerbeurten met 1 mesje, dat is het dubbele van wat ik gemiddeld haal uit wat voor mesje dan ook. Heb ook een paar Rapira Platinum Lux in aantocht, ben benieuwd. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen.Hoeveel heb je er gekocht trouwens ? Zelf twijfel ik of ik er ook nog is 100 moet kopen omdat ik zelf nog zo'n 48 Lords, 35 Polsilver SI,93 Red Personnas en nog 94 Lab Blues heb liggen, en dan heb ik nog zo'n 60 liggen van overige merken. Maar toch voor zo'n goedkoop mesje vind ik dat de 'Platinum Lux' groots presteerd ivm andre merken die veel duurder zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Beter mee verlegen dan om verlegen Robert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 28, 2014 Author Share Posted December 28, 2014 Beter mee verlegen dan om verlegen Robert. Dan weet ik wat me te doen staat efsk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjan Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Acht scheerbeurten met 1 mesje, dat is het dubbele van wat ik gemiddeld haal uit wat voor mesje dan ook. Heb ook een paar Rapira Platinum Lux in aantocht, ben benieuwd. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen.Hoeveel heb je er gekocht trouwens ? Zelf twijfel ik of ik er ook nog is 100 moet kopen omdat ik zelf nog zo'n 48 Lords, 35 Polsilver SI,93 Red Personnas en nog 94 Lab Blues heb liggen, en dan heb ik nog zo'n 60 liggen van overige merken. Maar toch voor zo'n goedkoop mesje vind ik dat de 'Platinum Lux' groots presteerd ivm andre merken die veel duurder zijn. Heb totaal 130 mesjes uit Moskou onderweg waaronder 20 Platinum Lux http://www.ebay.com/itm/130-MIXED-RAPIRA-SPUTNIK-VOSKHOD-DOUBLE-EDGE-SAFETY-RAZOR-BLADES-NEW-/161504780981?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item259a6f62b5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 29, 2014 Author Share Posted December 29, 2014 Mmm, toch ook maar besloten om maar 100 st van die 'Platinum Lux' te nemen + een Rapira Razor Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansjeb Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Acht scheerbeurten met 1 mesje, dat is het dubbele van wat ik gemiddeld haal uit wat voor mesje dan ook. Heb ook een paar Rapira Platinum Lux in aantocht, ben benieuwd. Ik ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen.Hoeveel heb je er gekocht trouwens ? Zelf twijfel ik of ik er ook nog is 100 moet kopen omdat ik zelf nog zo'n 48 Lords, 35 Polsilver SI,93 Red Personnas en nog 94 Lab Blues heb liggen, en dan heb ik nog zo'n 60 liggen van overige merken. Maar toch voor zo'n goedkoop mesje vind ik dat de 'Platinum Lux' groots presteerd ivm andre merken die veel duurder zijn. Heb totaal 130 mesjes uit Moskou onderweg waaronder 20 Platinum Lux http://www.ebay.com/itm/130-MIXED-RAPIRA-SPUTNIK-VOSKHOD-DOUBLE-EDGE-SAFETY-RAZOR-BLADES-NEW-/161504780981?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item259a6f62b5 Volgens mij is 24 maal 5 mesjes 120 en geen 130. Toch een hele goede aanbieding. Denk dat ik ze ook maar bestel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arjan Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Maar toch voor zo'n goedkoop mesje vind ik dat de 'Platinum Lux' groots presteerd ivm andre merken die veel duurder zijn. Heb totaal 130 mesjes uit Moskou onderweg waaronder 20 Platinum Lux http://www.ebay.com/itm/130-MIXED-RAPIRA-SPUTNIK-VOSKHOD-DOUBLE-EDGE-SAFETY-RAZOR-BLADES-NEW-/161504780981?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item259a6f62b5 Goed gezien maar.... er zitten "2 free random boxex" bij, dat maakt totaal 130. Volgens mij is 24 maal 5 mesjes 120 en geen 130. Toch een hele goede aanbieding. Denk dat ik ze ook maar bestel. Plus "2 free random boxes" = 130 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbo35 Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Mmm, toch ook maar besloten om maar 100 st van die 'Platinum Lux' te nemen + een Rapira Razor De Gillette Rubie Platinum plus was toch minder? of hetzelfde maar een hogere prijs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansjeb Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Je hebt gelijk Arjen. Maakt het nog aantrekkelijker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 31, 2014 Author Share Posted December 31, 2014 Mmm, toch ook maar besloten om maar 100 st van die 'Platinum Lux' te nemen + een Rapira Razor De Gillette Rubie Platinum plus was toch minder? of hetzelfde maar een hogere prijs? De 'Gillette Rubie Platinum' vond ik echt slecht in een 'Merkur Progress' maar echt lekker in een 'Fatip Grande'. Bij de 'Rapira Platinum Lux' vond ik weer juist slecht in een Fatip Grande(net een botte hark)en echt lekker in de 'Merkur Progress'. Maar dit soort dingen zijn UEKAZ want iemand in zo'n youtube had de Rapira Platinum Lux ook getest in een Fatip Grande en die had het over F...ing Brilliant. Kij maar is ergens bij de 1:20 ofzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beun Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Vandaag de mesjes binnen gekregen en net ijverig getest. Tot nu toe zeg ik een dikke nee voor mij, het leek zoals eerder genoemd wel een botte hark. Morgen ga ik een andere voorbereiding treffen en een nieuw mesje erin, hopelijk is het dan beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Ik zou hetzelfde mesje nemen of anders het nieuwe mesje voorweken. Ik had met de Voshkod dat de eerste beurt dramatisch en de tweede heerlijk was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted January 5, 2015 Author Share Posted January 5, 2015 Vandaag de mesjes binnen gekregen en net ijverig getest. Tot nu toe zeg ik een dikke nee voor mij, het leek zoals eerder genoemd wel een botte hark. Morgen ga ik een andere voorbereiding treffen en een nieuw mesje erin, hopelijk is het dan beter. Doe wat Ramon ook al schreef ! leg ze eerst in een heet bak water en kijk ook of er wat plakresten op zitten.Als dat zo is, haal dat er dan af en spoel het mesje af onder de kraan ! Zelf haal ik na de scheerbeurt het mesje uit de krabber en spoel het af, en blaas het droog, en doe hem terug in de papieren wikkel en herhaal bij de volgende scheerbeurt hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 5, 2015 Share Posted January 5, 2015 Ik zou hetzelfde mesje nemen of anders het nieuwe mesje voorweken. Ik had met de Voshkod dat de eerste beurt dramatisch en de tweede heerlijk was. Mesje voorweken ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted January 5, 2015 Author Share Posted January 5, 2015 Ik zou hetzelfde mesje nemen of anders het nieuwe mesje voorweken. Ik had met de Voshkod dat de eerste beurt dramatisch en de tweede heerlijk was. Mesje voorweken ??? Hij bedoelde dat ie eerst het mesje in een heete bak water moet leggen voor een aantal minuten. dan verliest het mesje wat olie zodat het mesje beter glijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 Dat bedoelde ik inderdaad. Bedankt voor het aanvullen Robert . Je hoort het van meer mesjes, maar ook genoeg mesjes die dit effect niet kennen. Beetje vreemd. En het ligt niet altijd aan lijmresten. Wat ik me dan afvraag, maar dat is wel off-topic, zou dit aan de fabriek liggen waar de mesjes gemaakt worden? Met andere woorden, hebben andere merken die uit dezelfde fabriek komen hier ook last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 Kan me met voshkod prima scheren. 3 mesjes in diverse krabbers gebruikt. 8x 6x en nog eens 8x. Niks voorweken. Geen. last van de lijmresten. Als het mesje in de krabber zit maakt het niets uit, klem gedraaid op de bodemplaat krijgt hij wel de juiste geometri wat mij betreft. Kan me ook niet voorstellen, dat na een paar halen nog iets op het snijvlak zit, wat de snit nog in de weg zit. Denk dat we er soms ook wel te veel bij verzinnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 Ik wil deze wel eens proberen. Iemand die een stuk of 5 tegen andere mesjes wil ruilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts