cobus75 Posted December 26, 2014 Posted December 26, 2014 gebruikt scheer gerei: Mes :parker mach 3 zwart. zeep:tobs Jermyn -hard- na vulling,kerst 2014. kwast :1e kerstdag:edwin jagger 1e872 bestbadger m light horn bruin,mei 2014.. kwast :2 e kerstdag:muthle silver tip fibre m-21 mm knot zwart, 7 januari 2015. schuimkom:dvh opschuim schaaltje wit asb:wilkinson hydro sensitive groen. 1 e kerstdag voor het eerst, me dan aan me eigen kado gedane zeepje gebruikt. Elke ochtend een andere kwast gebruikt,op de voor mij gewone manier. De kwast slechts 1 x voor de 1/3 in water gedoopt en dan de zeep aangestreken en dan fijn over gegaan in me zeep schuim kommetje en zo nu en dan een drupje water der bij gepakt. Ging perfect met de jermyn. Wel merk je dat de muthle silver tip fibre ,zoals al eerder gemeld weinig zeep nodig heeft om een heel mooi schuim aan maakt,en bij mij zelfs iets dikker dan me Ej bestbadger dasje. Bij het gezicht afspoelen ook weer dat fijne door de verschillende olieen verzorgde, fijne gevoel,eigenlijk amper asb nodig denk je dan. Ik heb zoals bekend een vrij normale huid met een stevige baard groei,die weinig problemen geeft bij mij, Wel maak ik gebruik van frisse scheerzepen zonder mentol,die goed verzorgen,en zonder chemische troep der in zo als sls of esls,zie hier op het forum het betreffende artikel. Je moet dan misschien een beetje meer je best doen voor een mooi dik schuim,maar het is het wel waard ,vindt ik,zo ook met de bijna 500 jaar oude De Vergulde Hand.al dan niet met en extra drupje amandel olie der dan bij Met vriendelijke groet aan allen,van uit een nog groene bollenstreek. Co.
cobus75 Posted December 26, 2014 Author Posted December 26, 2014 Waar ruikt deze zeep naar? Beun,de fabrikant zelf spreekt van lavendel,eikenschors,kruiden,en hout,en komt over als een prettig frisse mix. zij het subtiel geurend,me" De vergulde hand extra fris" ruikt sterker. als niet roker vindt ik het een prettige geur. als meubelmaker, die natuurlijke hout geuren gewend is bevalt die me ook. Tabaks geuren bevallen me helemaal niet. als asb heb ik deze kerstdagen, me gewone frisse asb van Wilkinson hydro sensitieve groen ,bij gebruikt en dat kom beneerde heel mooi. maar een sterkere asb of aftershave zal ook wel gaan. toen ik me na het scheren me gezicht afspoelde met lauw water,bemerkte je gelijk de goede werking van de aanwezige natuurlijke oliën in de zeep,net zo als ik b.v gewend was bij edwin jagger lime in harde zeep formaat die ruikt iets meer en naar sinaasappel en citrus. maar dit nieuwe stukje jermyn daar zal ik ook heel fijn mee scheren Scheer razor of scheerbrand heb ik nooit bijna,omdat ik van goed verzorgde zepen hou i.p.v sterk geurende,dan kan de parfum niet irriteren ook de asb kan dan wel sterker ruiken als je het wil. groetjes. Co.
Beun Posted December 27, 2014 Posted December 27, 2014 Dit klinkt wel positief, even een afweging maken wanneer ik weer een zeep wil halen.
cobus75 Posted December 28, 2014 Author Posted December 28, 2014 gebruikt scheer gerei:Mes :parker mach 3 zwart. zeep:tobs Jermyn -hard- na vulling,kerst 2014. kwast :1e kerstdag:edwin jagger 1e872 bestbadger m light horn bruin,mei 2014.. kwast :2 e kerstdag:muthle silver tip fibre m-21 mm knot zwart, 7 januari 2015. schuimkom:dvh opschuim schaaltje wit asb:wilkinson hydro sensitive groen. 1 e kerstdag voor het eerst, me dan aan me eigen kado gedane zeepje gebruikt. Elke ochtend een andere kwast gebruikt,op de voor mij gewone manier. De kwast slechts 1 x voor de 1/3 in water gedoopt en dan de zeep aangestreken en dan fijn over gegaan in me zeep schuim kommetje en zo nu en dan een drupje water der bij gepakt. Ging perfect met de jermyn. Wel merk je dat de muthle silver tip fibre ,zoals al eerder gemeld weinig zeep nodig heeft om een heel mooi schuim aan maakt,en bij mij zelfs iets dikker dan me Ej bestbadger dasje. Bij het gezicht afspoelen ook weer dat fijne door de verschillende olieen verzorgde, fijne gevoel,eigenlijk amper asb nodig denk je dan. Ik heb zoals bekend een vrij normale huid met een stevige baard groei,die weinig problemen geeft bij mij, Wel maak ik gebruik van frisse scheerzepen zonder mentol,die goed verzorgen,en zonder chemische troep der in zo als sls of esls,zie hier op het forum het betreffende artikel. Je moet dan misschien een beetje meer je best doen voor een mooi dik schuim,maar het is het wel waard ,vindt ik,zo ook met de bijna 500 jaar oude De Vergulde Hand.al dan niet met en extra drupje amandel olie der dan bij Met vriendelijke groet aan allen,van uit een nog groene bollenstreek. Co. vervolg: Vanmorgen, omdat het al weer zondag was,voor de 3e keer me nieuwe zondagse scheerzeep "de jermyn"gebruikt. Kwast is deze keer me EJ nickelen pure dasje , asb de Nivea herstellende balsum. Wederom een scheer beurt zonder zorgen. Kan de scheerzeep dus van harte aan een ieder aanbevelen. Een prettige dag verder . Co.
Noxa Posted December 28, 2014 Posted December 28, 2014 Ik heb de harde zeep en de aftershave van Jeremyn street. De zeep vind ik fantastisch maar de aftershave is wat minder. Ik heb Jeremyn Street gekozen omdat ik de geur erg aangenaam vind. Het is een mix tussen hout, kruiden en bloemen die mooi in balans is. Ik heb niet zozeer voor dit product gekozen vanwege de allergeen vrije eigenschappen. De zeep presteert prima maar vraagt wat aandacht bij het opschuimen, eigenlijk zoals dat met de meeste harde zepen is. De aftershave is komt in een klein flesje met een spray knop en is gemaakt zonder alcohol. Volgens mij hebben ze geen synthetische alcohol gebruikt maar een natuurlijke variant er van. Bij het opsmeren merk je wel een lichte sting maar weinig verfrissend zoals dat met andere aftershaves is. En dat vind ik eigenlijk een beetje storend, een aftershave slash moet verfrissend zijn vind ik. Verder is de aftershave een beetje vettig en ruik je naast de Jeremy Street parfum ook een andere wat weeïge lucht erdoor heen. Die weeïge lucht trekt overigens snel weg om een aangename geur achter te laten. Uiteindelijk verzorgd de aftershave dan wel weer redelijk maar niet zo goed als andere afterhaves. Kortom de zeep en de crème zou ik zo weer kopen, de aftershave niet meer.
Johan Posted December 28, 2014 Posted December 28, 2014 Die weeïge lucht van de Jermyn Street herken ik, en die trekt inderdaad snel weg. Die aftershave is wel een van mijn favorieten! De zeep kon mij dan weer minder bekoren (irritatie).
Robert79 Posted December 28, 2014 Posted December 28, 2014 Ik heb het eigenlijk andersom.Ik begin na een paar uur de aftershave opgebracht te hebben veel jeuk te krijgen, dus als de Jermyn str aftershave op is, dan is het voor mij ook echt op.
cobus75 Posted December 28, 2014 Author Posted December 28, 2014 gebruikt scheer gerei:Mes :parker mach 3 zwart. zeep:tobs Jermyn -hard- na vulling,kerst 2014. kwast :1e kerstdag:edwin jagger 1e872 bestbadger m light horn bruin,mei 2014.. kwast :2 e kerstdag:muthle silver tip fibre m-21 mm knot zwart, 7 januari 2015. schuimkom:dvh opschuim schaaltje wit asb:wilkinson hydro sensitive groen. 1 e kerstdag voor het eerst, me dan aan me eigen kado gedane zeepje gebruikt. Elke ochtend een andere kwast gebruikt,op de voor mij gewone manier. De kwast slechts 1 x voor de 1/3 in water gedoopt en dan de zeep aangestreken en dan fijn over gegaan in me zeep schuim kommetje en zo nu en dan een drupje water der bij gepakt. Ging perfect met de jermyn. Wel merk je dat de muthle silver tip fibre ,zoals al eerder gemeld weinig zeep nodig heeft om een heel mooi schuim aan maakt,en bij mij zelfs iets dikker dan me Ej bestbadger dasje. Bij het gezicht afspoelen ook weer dat fijne door de verschillende olieen verzorgde, fijne gevoel,eigenlijk amper asb nodig denk je dan. Ik heb zoals bekend een vrij normale huid met een stevige baard groei,die weinig problemen geeft bij mij, Wel maak ik gebruik van frisse scheerzepen zonder mentol,die goed verzorgen,en zonder chemische troep der in zo als sls of esls,zie hier op het forum het betreffende artikel. Je moet dan misschien een beetje meer je best doen voor een mooi dik schuim,maar het is het wel waard ,vindt ik,zo ook met de bijna 500 jaar oude De Vergulde Hand.al dan niet met en extra drupje amandel olie der dan bij Met vriendelijke groet aan allen,van uit een nog groene bollenstreek. Co. vervolg: Vanmorgen, omdat het al weer zondag was,voor de 3e keer me nieuwe zondagse scheerzeep "de jermyn"gebruikt. Kwast is deze keer me EJ nickelen pure dasje , asb de Nivea herstellende balsum. Wederom een scheer beurt zonder zorgen. Kan de scheerzeep dus van harte aan een ieder aanbevelen. Een prettige dag verder . Co. noxa,johan en robert, ik heb jullie ervaring met een eventuele mooi bij passende aftershave gelezen. We weten dat de zeep de geuren:lavendel,eikenschorsmos,kruiden en hout bevat,terwijl ze ook spreken over dat der glycerine,amandeolie en allantoine in zou zitten Dat brengt mij er toe om aan de bekende speick aftershave te denken,want daar zit lavendelolie q,a in en is der in 3 type's Lotion met alcohol. Lotion actief =zonder alcohol, En balsum senitive. Zou die naar jullie ervaringen der eventuweel wel beter bij passen?zonder dat het andere problemen maakt. groetjes. Co.
Marcel Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Ik vond de geur van de harde scheerzeep niet mijn kopje thee en veel te veel aanwezig. Ze zeep gaf erg veel schuim maar was naar mijn idee niet glibberig genoeg. De zeep heeft al geruime tijd geleden het huis verlaten en komt noooit meer terug.
cobus75 Posted December 29, 2014 Author Posted December 29, 2014 Ik vond de geur van de harde scheerzeep niet mijn kopje thee en veel te veel aanwezig. Ze zeep gaf erg veel schuim maar was naar mijn idee niet glibberig genoeg. De zeep heeft al geruime tijd geleden het huis verlaten en komt noooit meer terug. marcel, nou zo iets had ik vorig jaar nou met die ene stukje ej sandelwood. de geur op zich belooft veel, maar blijkt overal verschillend te zijn, deze harde ej versie kwam net op mij over als het wel" de vergulde hand " old leek heb hem wel op gemaakt maar me andere ej stukje lime & pomegranates ,ook de harde, beviel mij veel beter rook naar citrus,sinaasappel en gaf ook na het afspoelen toen ik klaar was een fijne gladde verzorgde huid trok der soepel en voelde lekker aan daarna, heb hem nu jammer genoeg bijna op,dus dacht ik aan deze harde jermijn,die mij nu ook goed bevalt 't valt mij overigs wel op dat der grote verschillen bestaan tussen de harde zeep en de zg creme' s van de merken,je zou denken,dat is gewoon wat zeep met water en extra?glycerine of zo. als aftershave ga ik hem zo als het nu voor staat hoogst waarschijnlijk combineren met speick lotion. deze zou ook wel aardig passen bij me dvh old.. maar de rokers of ex rokers blijken toch ook te zweren bij tabak en sigaren luchten?en dat vindt ik nu weer eenerg vieze lucht gr.co.
cobus75 Posted May 28, 2015 Author Posted May 28, 2015 Al zou iets meer interpunctie wel prettig zijn. Noxa?wat is dat nou weer voor turbo taal:interpunctie,lijkt wel iets met injectie spuiten nu. :
Roke Posted May 29, 2015 Posted May 29, 2015 De geur was even wennen maar voor de rest een zalig zeepje!
Recommended Posts