Snowmiss Posted December 25, 2014 Posted December 25, 2014 Al een tijdje hier in huis een lap leer om zelf een strop te maken: Gisteren wat gezaagd en gesneden, met als resultaat:
Snuff Posted December 25, 2014 Posted December 25, 2014 Mooi als je wat handig bent kun je best een mooie goede strop maken.
PI56 Posted December 25, 2014 Posted December 25, 2014 Net stukje werk. Ga je aan de andere kant ook nog leer bevestigen?
Snowmiss Posted December 25, 2014 Author Posted December 25, 2014 Net stukje werk. Ga je aan de andere kant ook nog leer bevestigen? ik heb nog een tweede stuk, wat ik eventueel aan de andere kant ga plakken en daar dan CrOx opsmeer. Maar eerst deze gewoon zo in gebruik nemen.
Snowmiss Posted December 25, 2014 Author Posted December 25, 2014 Ziet er goed uit (bijna identiek aan die ik ooit een gemaakt heb,en nog steeds gebruik ) En heb je dan ook een zijde met CrOx of gebruik je alleen het kale leer?
NepZeb Posted December 25, 2014 Posted December 25, 2014 Mooi gedaan! heerlijk he, de voldoening om iets zelf te maken wat je goed kunt gebruiken .
SakasakaHeyhey Posted December 26, 2014 Posted December 26, 2014 Al een tijdje hier in huis een lap leer om zelf een strop te maken: Gisteren wat gezaagd en gesneden, met als resultaat: Mooi gedaan Snowmiss. Altijd leuk om je zelfgemaakte knutsel werkjes te gebruiken.
PI56 Posted December 26, 2014 Posted December 26, 2014 Net stukje werk. Ga je aan de andere kant ook nog leer bevestigen? ik heb nog een tweede stuk, wat ik eventueel aan de andere kant ga plakken en daar dan CrOx opsmeer. Maar eerst deze gewoon zo in gebruik nemen. Ik weet uit ervaring dat (met name dunner) hout nog wel eens wat krom wil trekken als je het aan 1 kant beplakt. Vandaar mijn vraag. Ik zou het dus wel zo snel mogelijk aan twee kanten beplakken en 1 kant insmeren met Crox.
Snowmiss Posted December 26, 2014 Author Posted December 26, 2014 Net stukje werk. Ga je aan de andere kant ook nog leer bevestigen? ik heb nog een tweede stuk, wat ik eventueel aan de andere kant ga plakken en daar dan CrOx opsmeer. Maar eerst deze gewoon zo in gebruik nemen. Ik weet uit ervaring dat (met name dunner) hout nog wel eens wat krom wil trekken als je het aan 1 kant beplakt. Vandaar mijn vraag. Ik zou het dus wel zo snel mogelijk aan twee kanten beplakken en 1 kant insmeren met Crox. Dit is een 2 cm dikke bedbodemlat van IKEA, mocht het kromtrekken dan pak ik een nieuwe uit de voorraad en haal ik een nieuw stuk tuigleer bij de leerlooier zodat ik het dan aan twee zijden kan beplakken. Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval. Even een ander vraagje over stroppen, als men het heeft over +/- 20x stroppen of bijv. 50x bedoelt men dan met 1x, heen en weer of is heen 1x en terug weer 1x?
Scheerder62 Posted December 26, 2014 Posted December 26, 2014 Dan begint dat stroppen aardig op werken te lijken.
cutthroat Posted December 29, 2014 Posted December 29, 2014 Ziet er erg goed uit. Netjes man! Wat wordt de volgende stap? Verwisselbare panelen? Dan bestellen we ze voortaan bij jou in plaats van in Duitsland
Recommended Posts