gargoyle Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Bij een oude scheerset zat een pakje met deze mesjes. Ik kon er niets over vinden. Iemand die ze kent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Heb ze wel zien liggen op de rommelmarkt, is een persoon die allemaal oude spulletjes zoals zepen, knopen, lucifers, scheermesjes, enz.... verkoopt. Waren bestemd voor een ouder type krabbertje maar ontglipt me even, dacht dat Marcel daar ooit iets over schreef. Nooit zelf gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Ze zien er toch wel uit als vroege DE-mesjes, die hadden ook drie gaten. Ik denk dat de mesjes (en krabbers) waar Snuff op doelt van het merk Wardonia zijn en die hebben een andere afstand van de buitenste centreerpinnen (twee typen zelfs) terwijl de bijbehorende mesjes op die plek flinke slobgaten hadden, veel meer dan deze op de foto. Hierdoor konden Wardonia mesjes wel in de DE maar DE mesjes niet in de Wardonia. Leek slim maar Gillette bestaat nog wel en Wardonia dus niet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gargoyle Posted December 24, 2014 Author Share Posted December 24, 2014 Dus deze mesjes zouden mogelijk wel kunnen passen in gewone krabbers. Ergens vind ik het zonde het plastic van een oud pakje te halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Let op; deze passen dan alleen in krabbers die uitsluitend met de twee pinnen en de schroefdraad het mesje centreren. Er zijn ook veel krabbers die nog 4 nokjes op de hoeken hebben of die de hele breedte van de sleuf van moderne mesjes gebruiken; daarin passen ze dus nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts