Jump to content

Mijn allereerste keer scheren met een krabbertje.

nuuwnhuis

Recommended Posts

8QAOFdJ.jpg

M'n eerste krabbertje een Mühle R89 is vandaag binnen gekomen, ik kan er echt niet van af blijven. Dat voelt toch wel even anders dan zo'n plastic scheermesje. Ik ben nu alleen nog aan het wachten op een scheerkwast die ik hier op het forum gekocht heb.

Dat wachten, dat lukte me echter niet zo goed. En er was ook geen scheerschuim binnen handbereik, dus heb ik maar wat scheerzeep met de hand op m'n gezicht gekwakt. Heb wel eerst ff snel m'n baard naar standje '3 dagen' getrimd en er vervolgens wat olie in laten trekken. Ik moest en zou gewoon voelen hoe zo'n krabber op m'n gezicht voelde, ook al zou het dan misschien niet meteen aangenaam zijn.

En ik moet zeggen! Het viel me nog reuze mee, ik had het moeilijker verwacht. Ja m'n gezicht leek na 3 passes over dat dunne schuimlaagje wel allergisch voor de Aluin. (kan ook het plastic voetje geweest zijn) Maar dat had ik van te voren natuurlijk ook wel kunnen voorspellen. Ik hoefte die lucifers in ieder geval niet te gebruiken, grote delen van mijn gezicht en nek zijn nu babybilzacht en die irritatie die is al lang weer weg!

Het kan alleen maar beter worden, dat is één ding dat zeker is.

En ik vind het eigenlijk nu al niet eens echt verkeerd.

We missen essentiële informatie meneer nuuwnhuis. Ten eerste: wat voor olie? Ten tweede: wat voor mesje? De zeep is, neem ik maar aan, de op de foto afgebeeldde?

Verders: goed gedaan, en gefeliciteerd. De brandende aluin zal minder worden met gebruik van een goed schuimpie. En natuurlijk niet duwen met de krabber! Maar dat wist je al, want staat bij elk advies :-)

Mijn excuses! Als ik m'n baard wat langer heb laat ik er over het algemeen na het douchen even wat amandelolie in trekken om het zachter te maken.

Dit werkt voor mij altijd erg goed dus ik dacht zo de proraso rood ff een handje te helpen. Heb tevens m'n gezicht voor elke x inzepen een tijdje in een hete vochtige handdoek gedrukt.

Ik heb het bijgeleverde derby mesje gebruikt omdat ik toch wel een beetje bang was voor een bloedbad.

Gelukkig viel dat achteraf wel mee en zou ik eigenlijk wat scherpers willen proberen.

Maar ik blijf sowieso nog 3 mesjes bij derby om het scheren en wellicht het mesje wat beter onder de knie te krijgen.

Kan nu niet wachten op de ervaring met een goed schuimpje, dat zal vast vele keren beter zijn.

Ik heb de krabber echt zo ligt mogelijk onder aan de greep vastgepakt, maar denk dat ik nog iets te veel vast zat in oude gewoontes.

Voornamelijk met het niet aan passes denken, als ik een haartje voel haal ik het eigenlijk automatisch weg ook als dat beter even kan wachten.

Dat de haren makkelijker weg gaan dat kan ik nog wel makkelijk geloven, haha. Dat openhalen zal met ervaring moeten komen maar ergens klinkt het me wel logisch in de oren.

Ik ga na die derby's sowieso scherper, het kan aan mijn techniek liggen natuurlijk maar ik heb redelijk stug haar op de kin en daar leek het mesje wel een beetje aan te blijven haken. Dat deden de moderne merken overigens ook redelijk snel dus denk dat het met een scherp mesje wel opgelost kan worden.