Jump to content

Voorstellen

Fulco

Recommended Posts

hallo een ieder,

u alle prettige feestdagen en een goed 2015.

Nu mijn naam zal zich wel laten raden, Fulco. Wonend is het al om bekende geprezen Dordt.

Voor de kost werk ik bij een bedrijf die van alles doet met Staal, RVS, Alu en Koper, denk aan lasersnijden/ponsen/kanten van plaatwerk tot lassen van frames of draaien/frezen van scheepsvaartmotor onderdelen.

Na de zoveelste verhuizing kwam het open scheermes, Sollinger 4/8" weer eens te voorschijn die ik destijds in het Duitse Kleve gekocht heb.

Inmiddels is er een tweede mes bij gekomen een Sheffield 6/8" eens zo breed als het andere mes, maar scheert voortreffelijk. Als heb ik het nog niet volledig onder de knie. Het is nog steeds geen bloedbad.

Ik ben er weer mee begonnen doordat de modernere mesjes steeds duurder en duurder worden. Het verdere punt is je hebt even moment voor je eigen.

Update.

Witte is de Sollinger mes is een Dovo

Zwarte is Sheffield is 194 World Master zilverstaal (Kayser Ellison & co's)

Nog er 1 bij gekocht dat is een Wostenholm sheffield (de befaamde "wosty pipe razor".)

rC2zxGV.jpg?1

Edited by Guest

Welkom! En ook prettige feestdagen toegewenst.

- Een foto kun je uploaden op een website als imgur.com

- Wanneer de foto geüpload is klik je met de rechtermuisknop op de foto waarna je "afbeeldingslocatie kopiëren" selecteert.

- Vervolgens kun je de foto hier op het forum plaatsen, dit doe je door de zojuist gekopieerde link tussen img tags te plaatsen.

Een tag is niets meer dan een woord met haakjes eromheen, let op dat dit word afgesloten met een /.

[img=hierplakken]

Het is een kleine omweg maar het is er wel 1 die op veel forums toegepast moet worden, dus altijd handig om te weten! ;)

Welkom Fulco! Waar in het altijd gezellige Kleve heb jij dat open mes gekocht?

Dat was bij een kappers benodigdheden zaakje in de binnenstad, dat is weer ettelijke jaren geleden 10a13 jaar geleden.