kobus36 Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Hoi, ben nu twee weken aan het scheren met de Edwin Jagger en dat gaat heel lekker, nergens last van alleen mijn kwast. Ik heb nu een Wilkinsson en ik vind het niks. Hard en schuimt niet lekker... Als ik tenminste de youtube filmpjes allemaal bekijk. Oftewel maak ik de scheerzeep niet goed aan of mn kwast is niks. Ik zou toch graag eens gaan kijken voor een goede kwast, maar welke....... Ook ga ik eens op zoek naar een lekkere balsem, mag nog wat voor de kerst bestellen hahahaha Tips welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Scheerschuim maken zou, afhankelijk van welke zeep/creme je gebruikt, meer of minder makkelijk moeten gaan. Staar je daarbij niet blind op de youtubefilmpjes. Met name de daar aanwezige Amerikanen willen nogal overdrijven en onterecht overtuigd zijn van hun eigen gelijk. (Dit in tegenstelling tot ikzelf, ik ben dat terecht ) Wat weleens mis wil gaan is dat je ofwel te weinig zeep/creme in je kwast laadt, ofwel teveel water gebruikt, ofwel te weinig water gebruikt. Bij mij is het allemaal wat beter gegaan toen ik gewoon veel meer zeep in mn kwast begon te laden, tot dan staarde ik me blind op adviezen als "draai 15 rondjes" of "draai 20 seconden". In het scheerkwast subforum staan momenteel twee threads actief over welke scheerkwast men moet nemen. Ik denk dat je daar wel al een hoop info uit kunt halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Weinig toe te voegen aan efsk zijn post, ken de wilkinsson borstels niet dus kan dat ook niet inschatten maar er zijn zat goede zachte borstels te krijgen van goedkoop tot duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Afgezien van de kwaliteit van je kwast (in principe kun je zowel met goede als niet zo'n goede kwasten behoorlijk schuim maken) is de kans het grootst dat het aan de gebruiker ligt. Zoals efsk al aangaf is de verhouding waarschijnlijk het probleem. Meestal vooral een kwestie van meer product en rustig aan met water; bijvoegen kan altijd nog maar water er weer uit halen gaat wat lastig..... Het derde ingrediënt van een goed schuim is lucht en dat wordt ook nog wel eens onderschat; de tijd nemen en je kwast rustig gebruiken geeft een veel beter resultaat dan als een malle staan zwieren met je scheerborstel. En verder oefenen, oefenen en nog eens oefenen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kobus36 Posted December 23, 2014 Author Share Posted December 23, 2014 Thx weer voor de tips, ik ga me verder inlezen en oefenen oefenen en oefenen Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Jonges, het wordt weer tijd de boel te ontmythologiseren. Een kleine 50 jaar geleden - hier spreekt geen Zoroaster doch een jonge ouwe lul - stond ik elke ochtend in mijn Jansen en Tilanus ribbeltjesonderbroek en vedders niks, voor de spiegel in de badkamer van mijn roemrucht studentenhuis La Clique d'Onze. Met een staaf scheerzeep van De Vergulde Hand. Een halve eeuw na dato heb ik deze als ik alleen met cabinebagage reis (crèmes en vloeistoffen verboden) en met een paar DE mesjes in mijn schoenen, nog steeds als favoriet. Met een ordinaire varkenskwast. En, na applicatie, kwastend gewoon mijn hele bek vol met dik vast schuim. Ik kan niet anders zeggen, dit is zo simpel en doeltreffend, dit kan iedere b'lul. Hier is kul en gezever niet op zijn plaats. Terug met beide voeten op aarde. Bek toe beesiks. Houd het simpel. En speen je van zweef. Gewoon je gezicht inzepen. J Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 24, 2014 Share Posted December 24, 2014 Hmmmm wat zeg ie nou allemaal. Ik denk dat ze een verrekt goeie kerstborrel hadden, daar op de zaak...... Maar, hoewel de inhoud goed vergelijkbaar is met moderne politiek, de boodschap is fraai verpakt; geheel in lijn met de Angelsaksische kersttraditie!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kobus36 Posted December 27, 2014 Author Share Posted December 27, 2014 Plisson synthetische kwast besteld, ben heel erg benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts