marco Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Waar is Ramon? Moet ik weer zelf een sotd maken voor deze week EJ met Polsilver stainless Herbapharm Omega #48 TFS tabacco verde Brut original De Vergulde Hand asb Lekker hoor, die Brut. Doet me in de verte denken aan Aqua Velva. Het ruikt anders, maar er zit iets in wat hetzelfde is en ook herkenbaar is. Heb de blauwe Brut (oceans) ook maar aangeschaft. In het flesje ruikt het niet echt lekker. Maar ik had wat op m'n hand gedaan en mn vrouw vond het heerlijk! Over de musk versie waren we het beiden eens dat het niet echt geweldig ruikt. Zoals Harrie al zei is het een prettige splash die best verzorgend aanvoelt. Een blijvertje dus en helemaal niet duur (€3,99 bij Action)
Beun Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Mühle R89 Astra SP Palmolive crème Edwin Jagger dasje Nivea ASB Deze ochtend een hele fijne scheerbeurt. Ondanks dat ik nu al een tijdje op deze manier scheer, merk ik toch elke keer dat het steeds maar beter en sneller gaat. De Palmolive crème vind ik persoonlijk heel erg fijn. Daarnaast is het de laatste keer met deze kwast, omdat vandaag of morgen de kwasten van Lampuhkap binnen komen en ik daar mooi mee aan de slag kan.
LookOut Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Lord L6 Lord Classic / Green (2) Plisson L'Occitane kwast Nivea Mild scheercrème aluin Nivea Sensitive asb Weer 's morgens geschoren en slechts tijd kunnen nemen voor 3 passes. Resultaat is een goeie DFS, gladder dan ik had verwacht. Ben net ATG gegaan in de hals omdat het daar niet zo goed aanvoelde. De aluin prikte echter niet veel, dus het waren zorgen om niets. Ik vond het mesje ook nogal trekken eigenlijk.
Frog Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Daarstraks in de verkeerde week gepost, dus hier nog eens Fatip grande Gillette silver blue Omega 20102 TFS Anniversary Floid amber Mijn zoontje blaast vandaag 3 kaarsjes uit, dus vond ik dit wel een toepasselijke scheerbeurt.
cutthroat Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Ramon heeft vakantie, dus die hoefde eens niet om 4.45 uur zijn bed uit - Fatip grande - Voshkod - Jerusalem silvertip - TFS Italian fern - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Vandaag de derde beurt voor de Voshkod, en nog steeds prima. Geen spoor van trekken. Nog steeds voelt het mesje scherp en smooth. Toch bijzonder dat de eerste beurt zo'n drama was. Nu in twee gangen een DFS. Aluin doet helemaal niks, en ook de Pinaud houdt zich uiterst koest. Afgesloten met de tabacco verde en klaar voor de eerste week vakantie
marco Posted December 22, 2014 Author Posted December 22, 2014 Tjongejonge.... Ik werk wel hoor (met en voor klootzakken en klerelijers....)
Harkos Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Turkse varkenshaar (Lider 1), Mitchells Woolfat, Lord_L6, Super-Max_Super stainless 4e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Resultaat BBS, De Super-Max_Super stainless, voor de 4e x gebruikt. Voelt voor mij ongeveer niveau Derby. Daar doe ik 5x mee en heb dan redelijke scheerbeurten, niet bijzonder.Inmiddels 4 goede beurten en een 5e komt er aan. In de L6 ging het vanmorgen zacht en soepel. De Turkse varkenshaar (Lider 1) met de Mitchells Woolfat maakte een mooi vast schuim. Lekker ""slick"". Valt me op dat de zeep zich steeds makkelijker op laat kloppen. Ik week mijn kwasten nu even iets langer in en dat lijkt verschil te maken. Eerder spoelde ik de kwast onder de hete kraan, maar nu zet ik hem even te weken in de scuttle met heet water. Zo de zaak afgewerkt met mijn Bay Rum en weer klaar voor de dag.
Frog Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Nogmaals gefeliciteerd dan Van deze kant nogmaals bedankt!
marco Posted December 22, 2014 Author Posted December 22, 2014 Tjongejonge.... Ik werk wel hoor (met en voor klootzakken en klerelijers....) Wie zegt dan dat je niet werkt?? Maar wordt het niet tijd dat je andere job zoekt gezien de uitlatingen richting werkgever en cliënten, lijkt me dubbel zwaar zo. Ik werk wel sloeg op Ramon, omdat hij zei dat hij lekker vakantie heeft. Wat betreft andere baan: die liggen echt niet voor het oprapen en ik moet wel mijn hypotheek betalen en gezin te eten geven. Verder wil ik het hierbij laten, anders wordt het weer een heel andere discussie waarvan ik automagisch de schuld krijg natuurlijk
Robert79 Posted December 22, 2014 Posted December 22, 2014 Lord L 6 Rapira Platinum Lux L'Occitane Plisson TFS Tabacco Verde TFS Tabacco Verde ASB Op mn eerste vrije dag begonnen met de L6 en de Rapira Platinum Lux, dat nu voor de 3e keer meegaat en geen nog problemen gaf.Het mes gleed goed door de Tabacco Verde zeep, wat ik extra vochtig had gemaakt.De beurt afgesloten met de Tabacco Verde ASB en heb nu een mooie gladde hals.
Harkos Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Vero Black Fibre Harkos®, Monsavon_Bol a raser, Pearl TTO, Super-Max_Super stainless 5e x Pinaud-Clubman_Citrus Musk Eau de Cologne, Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem, Resultaat BBS, De Super-Max_Super stainless, voor de 5e x gebruikt. Mijn 5 norm is dus weer gehaald en er zit zeker nog een 6e keer in. In de Pearl weer moeiteloos geschoren. Lijkt dat dit mesje in de wat agressievere krabber beter presteert. Of kom ik er langzaam achter, dat ik het beter met een wat agressievere kan. De Vero Black Fibre Harkos® met de Monsavon_Bol a raser was weer een schuim bommetje. Kwast even vochtig, goed laden, iets warm water op de bodem van de scuttle en gaan. Na 20 tellen kloppen genoeg voor 5 passes, maar dat was natuurlijk weer te veel. Grappig, die Monsavon kost bijna niets, maar is eigenlijk best lekker fris met een licht mediterrane noot. Ruikt ongeveer net als de Lavanda, alleen is die laatste sterker van geur. Afgewerkt met de frisse Citrus Musk en de Nivea geeft het al een wat lente frisheid. Nou ja de gordijnen open en was dat iets te optimistisch. Zo en nu mijn vrouw helpen met de inkopen voor de kerst, want dat begint bij ons morgenavond. Dat heb je met een vrouw met "Deutsche Wurzeln".
marco Posted December 23, 2014 Author Posted December 23, 2014 Gillette Tech met Polsilver stainless Chinese Gillette Tech met Croma diamant L'Occitane Plisson TFS tabacco verde Floïd Black Kruidvat asb In de Gillette Tech scheert de Polsilver niet prettig, een beetje trekkerig. Dus maar weer teruggestopt in de EJ, maar eerst de beurt afgemaakt met de Chinese Tech. Eigenlijk is EJ/Polsilver de enige combinatie met die krabber en dat mesje wat echt lekker scheert. Het mesje scheert in andere krabbers niet lekker en andere mesjes scheren in andere krabbers bijna altijd lekkerder dan in de EJ. Gelukkig heb ik nog genoeg Polsilver liggen, dus deze combi kan ik voorlopig nog gebruiken. Maar het is niet meer mijn favoriete combi denk ik.
cutthroat Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 - Fatip grande - Voshkod - L'Occitane Plisson - TOBS sandalwood cream - Aluin - Pinaud Clubman Bay Rum - Nivea sensitive asb Vandaag de vierde beurt voor de Voshkod, en ik merk dat het mesje op begint te raken. Ik twijfel of ik 'm nog een kans geef of een ander mesje pak. Wel weer in twee gangen en een aantal touch-ups nagenoeg BBS. De aluin gaf twee prikjes, maar de Bay Rum deed daar een schepje bovenop. Niet wat ik verwacht had na alle verhalen die ik erover gelezen heb, maar wel een licht prikkelend gevoel over de hele huid. De laurier is behoorlijk aanwezig, wat logisch is in Bay Rum, maar had voor mij ietsje minder gemogen. Tenslotte afgemaakt met de Nivea sensitive asb.
Frog Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Merkur progress Gillette silver blue Plisson ToOBS Grapefruit Proraso groen asb
Robert79 Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Gillette Tech met Polsilver stainlessChinese Gillette Tech met Croma diamant L'Occitane Plisson TFS tabacco verde Floïd Black Kruidvat asb In de Gillette Tech scheert de Polsilver niet prettig, een beetje trekkerig. Dus maar weer teruggestopt in de EJ, maar eerst de beurt afgemaakt met de Chinese Tech. Eigenlijk is EJ/Polsilver de enige combinatie met die krabber en dat mesje wat echt lekker scheert. Het mesje scheert in andere krabbers niet lekker en andere mesjes scheren in andere krabbers bijna altijd lekkerder dan in de EJ. Gelukkig heb ik nog genoeg Polsilver liggen, dus deze combi kan ik voorlopig nog gebruiken. Maar het is niet meer mijn favoriete combi denk ik. Ik denk dat de blauwe 'Personna Lab Blue' het ook heel lekker doet in de Edwin Jagger
roland Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 - Fatip grande- Voshkod - L'Occitane Plisson - TOBS sandalwood cream - Aluin - Pinaud Clubman Bay Rum - Nivea sensitive asb Vandaag de vierde beurt voor de Voshkod, en ik merk dat het mesje op begint te raken. Ik twijfel of ik 'm nog een kans geef of een ander mesje pak. Wel weer in twee gangen en een aantal touch-ups nagenoeg BBS. De aluin gaf twee prikjes, maar de Bay Rum deed daar een schepje bovenop. Niet wat ik verwacht had na alle verhalen die ik erover gelezen heb, maar wel een licht prikkelend gevoel over de hele huid. De laurier is behoorlijk aanwezig, wat logisch is in Bay Rum, maar had voor mij ietsje minder gemogen. Tenslotte afgemaakt met de Nivea sensitive asb. Ik neem juist kruidnagel overheersend waar in de Bay Rum...
cutthroat Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Ja, die neem ik ook waar, maar voor mij steekt de laurier er bovenuit. Van de drie die ik heb binnengekregen vind ik deze de minste. De vanilla, waar ik nog over getwijfeld heb of ik deze zou nemen, vind ik uit de fles het lekkerst
FairArie Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 - kleine Fatip met HEMA mesje - Liojuny Silvertip Badger Shaving Brush - TOOBS Roses - Kouros edt - DVH asb Na de warme douche rustig een rozen schuimpje opgeklopt. Wat een heerlijk geurtje (uiteraard UEKAZ) en wat een mooi vol schuim produceert de TOOBS. Het mes rustig zijn werk laten doen, een heerlijke scheerbeurt met een glad resultaat. Aluin prikt een beetje onder de kin, Kouros niet meer en met DVH wordt het dicht gesmeerd. Eerst met de auto even naar de garage en dan door naar de kerstinkopen.
marco Posted December 23, 2014 Author Posted December 23, 2014 Gillette Tech met Polsilver stainlessChinese Gillette Tech met Croma diamant L'Occitane Plisson TFS tabacco verde Floïd Black Kruidvat asb In de Gillette Tech scheert de Polsilver niet prettig, een beetje trekkerig. Dus maar weer teruggestopt in de EJ, maar eerst de beurt afgemaakt met de Chinese Tech. Eigenlijk is EJ/Polsilver de enige combinatie met die krabber en dat mesje wat echt lekker scheert. Het mesje scheert in andere krabbers niet lekker en andere mesjes scheren in andere krabbers bijna altijd lekkerder dan in de EJ. Gelukkig heb ik nog genoeg Polsilver liggen, dus deze combi kan ik voorlopig nog gebruiken. Maar het is niet meer mijn favoriete combi denk ik. Ik denk dat de blauwe 'Personna Lab Blue' het ook heel lekker doet in de Edwin Jagger Dat klopt zeker, is ook zo'n beetje mijn favoriete mesje. (Alhoewel dat vreemd genoeg nog steeds wisselt. Ik vind nu bijvoorbeeld Feather in een Gillette Tech geweldig scheren, of alle mesjes van Lord in de Lord L6/s625. Feather vond ik voorheen niet prettig, net als Astra, maar ook deze scheren lekker in een Tech. Zo blijf je ontdekken he ) Maar dit mesje scheert eigenlijk in mijn andere krabbers minstens net zo lekker. Ondanks dat zal de combinatie EJ / Personna echt nog wel eens gebruikt worden.
Robert79 Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Dat klopt zeker, is ook zo'n beetje mijn favoriete mesje. (Alhoewel dat vreemd genoeg nog steeds wisselt. Ik vind nu bijvoorbeeld Feather in een Gillette Tech geweldig scheren, of alle mesjes van Lord in de Lord L6/s625. Feather vond ik voorheen niet prettig, net als Astra, maar ook deze scheren lekker in een Tech. Zo blijf je ontdekken he ) Maar dit mesje scheert eigenlijk in mijn andere krabbers minstens net zo lekker. Ondanks dat zal de combinatie EJ / Personna echt nog wel eens gebruikt worden. Zelf heb ik prima ervaringen met de 'lab blue' icm een Edwin Jagger.Ook ik heb met de Lord L6 goede ervaringen met vooral de 'Lord' mesjes, alleen de Shark vind ik niks meer. Maar praat jij nu over een 'Echte Tech' of een 'Chinese Tech' ?.Met de Chinese Tech werkte eigenlijk bij mij maar 1 mesje en dat was de 'Elios'.En dat was de reden dat ik m niet meer heb.
Daniel Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Muhle r89 met Derby mesje Palmolive scheer crème Vero kwast Tabac aftershave lotion Dit keer 3 passes omdat het mesje zacht aanvoelde. Lekker geschoten geen branderig gevoel en lekker glad!
Robert79 Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 Merkur Progress Rapira Platinum Lux L' Occitane Plisson Toobs Sandelwood scheercreme Floid Amber De Merkur Progress icm de Rapira was een goede combinatie.WTG scheerde het zo goed, dat ik mn 2e pass al gelijk ATG deed.Na de ATG nog wat touchupsen daarna had ik een BBS.Een goede scheerbeurd wat voor de 4e keer dus goed was.
marco Posted December 23, 2014 Author Posted December 23, 2014 Dat klopt zeker, is ook zo'n beetje mijn favoriete mesje. (Alhoewel dat vreemd genoeg nog steeds wisselt. Ik vind nu bijvoorbeeld Feather in een Gillette Tech geweldig scheren, of alle mesjes van Lord in de Lord L6/s625. Feather vond ik voorheen niet prettig, net als Astra, maar ook deze scheren lekker in een Tech. Zo blijf je ontdekken he ) Maar dit mesje scheert eigenlijk in mijn andere krabbers minstens net zo lekker. Ondanks dat zal de combinatie EJ / Personna echt nog wel eens gebruikt worden. Zelf heb ik prima ervaringen met de 'lab blue' icm een Edwin Jagger.Ook ik heb met de Lord L6 goede ervaringen met vooral de 'Lord' mesjes, alleen de Shark vind ik niks meer. Maar praat jij nu over een 'Echte Tech' of een 'Chinese Tech' ?.Met de Chinese Tech werkte eigenlijk bij mij maar 1 mesje en dat was de 'Elios'.En dat was de reden dat ik m niet meer heb. De lab blue in een EJ scheert fantastisch, maar wat mij betreft net zo fantastisch in een Lord L6 of in de echte Tech en de Chinese Tech. Beiden dus, om meteen je vraag te beantwoorden. Toch scheert de originele Tech denk ik wel iets lekkerder. Denk ik... Miscchien... Toch??? Maar dat is dus het mooie aan die Personna, die scheert volgens mij in elke krabber lekker
moxie66 Posted December 23, 2014 Posted December 23, 2014 merkur 34c polsilver (1) plisson fibre petal pusher fancies - briar speick asl mijn eerste en nog steeds mijn favoriete ppf!
Recommended Posts