Zilverleeuw Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Beste allen, Mijn naam is Huib en scheer me sinds oktober met een open mes. Meestal gebruik ik m’n Feather DX en soms m’n Koraat. Sommige onder jullie zullen dit vast zonde vinden maar ik ben heb het scherp houden nog niet onder de knie. De Feather mesjes lijken ook iets scherper dan de Koraat. Stroppen lukt me (denk ik) wel maar verder ben ik nog nier gekomen. Hiervoor zal ik een beroep op jullie moeten doen zeker nu er een Damascener Koraat in bestelling is. Dat is ook een manier om aan een scherp mes te komen. Het scheren zelf gaat eigenlijk veel beter dan ik had durven hopen na mijn allereerste scheerbeurt. De eerste weken scheerde ik me nog na met m’n Gilette Mach3 maar die heb ik nu weggetieft. Zo nu en dan nog een sneetje en een beetje opletten rondom de kin. Ik heb al veel aan het forum gehad en hiervoor mijn dank. Naast kennis en ideeën, heb ik bijvoorbeeld via de markt een aantal kwasten en zeepjes kunnen uitproberen. Daarom vind ik het jammer dat deze gesloten is voor ‘nieuwe’ leden ook al begrijp ik de reden. Als ik voor mijzelf spreek, neem je als beginner meer dan je kunt geven. Natuurlijk ben je er al als je tien leden ‘welkom’ heet maar of dat de bedoeling is… Groet, Huib.
Mooly Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Welkom. Ook vind het een beetje raar dat je als newby niet gelijk de markt op mag. Misschien is het wel in te stellen dat je geen nieuwe berichten mag plaatsen maar wel mag lezen zodat je wel aankopen kan doen.
Snuff Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Ik denk niet dat het onredelijk is om zo'n klein aantal bijdragen te leveren aan het forum vooraleer toegang te krijgen tot het markt gedeelte. Ik wist trouwens niet dat je dan ook niet kan lezen in het markt gedeelte, dat zou toch best mogen maar als het zo is dan moet je jezelf daar bij neerleggen.
moxie66 Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 welkom! begint al een mooie collectie te worden zo.
Shaving Silly Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Welkom , volgens mij ben jij de 2e Huib die nieuw is
efsk Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Nee joh, die gast heet Zilverleeuw, daarvan is er maar eentje. Ik ga er een hoop tikfouten mee maken, gezien dat zo'n beest normaliter zilvermeeuw heet. Och ja... Hoi, trouwens.
cutthroat Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Van harte welkom! En ik sluit me bij Rolf aan: foto's graag
3gor4 Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Dag huib, van harte welkom! En ook hier zijn we benieuwd naar je koraatje [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
Zilverleeuw Posted December 21, 2014 Author Posted December 21, 2014 Bedankt voor alle reacties. Ik wil best een foto van m'n Koraat plaatsen maar ik heb het beginners mes van Ulrik aangeschaft waarvan prima foto's op zijn site staan. Hopelijk kan ik jullie eind volgende maand het Damasten exemplaar tonen die niet helemaal standaard is. Bij de Feather gebruik ik meestal de super blades (PS-20). Die bevallen mij het best. Misschien omdat ik me niet dagelijks scheer. Ik had mijn naamgenoot ook gespot. Dit heeft mij aangespoord me ook eens voor te stellen. Een Zilvermeeuw zal weinig verwantschap hebben met een Zilverleeuw aangezien het een synoniem is voor een Poema.
efsk Posted December 21, 2014 Posted December 21, 2014 Kijk, dat van die poema, dat wist ik dan weer niet.
Noxa Posted December 21, 2014 Posted December 21, 2014 Welkom Huib, het is inderdaad jammer dat je niet meteen op de markt sectie kan. Helaas hebben jouw voorgangers daar misbruik van gemaakt en is de boel wat minder benaderbaar. Maar niet getreurd een paar berichtjes heb je zo binnen gesleurd. We zien nu al uit naar je Damasten Koraat. Veel plezier hier.
SakasakaHeyhey Posted December 21, 2014 Posted December 21, 2014 Welkom Huib! Ik kijk graag uit naar een foto van je Koraat:mrgreen:
Recommended Posts