zzz Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Ik ben een van die ongelukkigen met een extreem gevoelige huid, ik weet het bijna iedereen vind dat van zich zelf maar in mijn geval begint mijn huid al sporen van irritatie te vertonen door alleen maar naar een scheermes te kijken. Met het DE-scheren heb ik het minst last van extreme reacties en irritatie, ik heb een behoorlijke verzameling van meer dan 50 saftey razors van vintage tot modern. Een prettige scheerbeurt beperkt zich in mijn geval tot 2 passes met uitzondering van de feather DS2, daarmee zijn drie passes geen probleem. Tot op heden kon ik alleen met de Tradere SB in twee passes een meer dan DFS bereiken zonder irritatie, de Tradere vergt wel concentratie omdat hij naar mijn mening bovengemiddeld agresief is. Tot op heden, ik heb de onlangs uitgebrachte shave craft 102 slant aangeschaft via Connaugth Shaving in de UK, de kop koste 36 pond en ik heb er de Ikon special edition rvs handle bijgekocht voor 42 pond. Ik heb me er inmiddels drie keer mee geschoren en dat was een waar genoegen. Met een Plisson synthetic borstel en dr. Harris Windsor zeep een heerlijk slikke lather gegenereerd en aan de slag. Overigens wat een fantastische geur heeft die Harris Windsor zeep. Ik heb het mes voorzien van een astra en begon met scheren, ik hoor mensen op forums wel eens zeggen dat men een bepaald mes niet voelt op de huid en dat nam ik altijd met een korreltje zout, maar hier moest ik zelf echt opletten of ik wel aan het scheren was. Niet te geloven, wat is dit een smooth mes en tegelijkertijd behoorlijk effectief. In drie passes en wat touch ups BBS. Na het spoelen met koud water en een splash met Floid Blue was mijn huid perfect glad zonder zelfs maar in de verte een spoor van irritatie, ik sloeg zelfs het nasmeren met een hydraterende creme over. Bottom line, voor mij wordt dit waarschijnlijk voor langere tijd mijn daily shaver. Ik raad mensen met een gevoelige huid aan om het ding aan te schaffen, voor mijn gevoel is hij effectiever en tegelijktijd milder dan de Feather DS2.
Snuff Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Bedankt voor je review! Laat ons eens wat meer weten over je verzameling safety razors? Al bijna een jaar lid en nog maar slechts 3 berichtjes terwijl je toch heel wat qua ervaring kan inbrengen Weeral opmerkelijk hoe ervaringen kunnen verschillen, de door jouw als bovengemiddeld agressief beschreven Tradere SB werd door mij als mild ervaren, nooit of te nimmer een sneetje of scheerbrand mee gehad. De Shave Craft 102 slant heb ik in leen gebruikt en na weliswaar slechts 2 keer bestempeld als zijnde niet in aanmerking komende voor aankoop. Moge je nog veel plezier beleven met je verzameling, in de hoop eens een lijstje daarvan te zien verschijnen op het forum?
zzz Posted December 20, 2014 Author Posted December 20, 2014 De Tradere SB is niet super agressief, ik had het wellicht iets anders moeten formuleren. Ik heb me ook nog nooit gesneden met de Tradere SB maar de scheerhoek luistert bij dit mes in mijn geval heel erg nauw. Ik vind dat de "sweet spot" bij dit mes maar een kleine marge heeft en buiten die kleine marge leidt het bij mij al snel tot scheerbrand. Het is en blijft voor mij wel een van de meest fantastische messen in mijn verzameling qua uitstraling, kwaliteit en performance.
efsk Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Prima review. 50+ Krabbers, dat is éen review per week het komende jaar?
SakasakaHeyhey Posted December 20, 2014 Posted December 20, 2014 Welkom zzz. Ben ook er nieuwsgierig naar je verzameling:mrgreen:
Paljas Posted January 14, 2015 Posted January 14, 2015 Heb je toevallig ook andere slants om mee te vergelijken? Ik ben een beetje aan het kijken welke slant mij zou aanspreken - ik voel dat er in 2015 ergens wel eens een slant aangekocht kan worden.
zzz Posted January 15, 2015 Author Posted January 15, 2015 Ik heb de Ikon slant (dus niet de shavecraft) in leenbruik gehad en dit was het enige mes wat mijn elke keer weer ergenis opleverde bij het vervangen van de mesjes, deze slant heeft zoals bijna alle slants niet alleen een schuine scheer curve maar het mestje wordt ook getwist ingeklemt. Bij mij was 9 van de 10 keer het mesje niet goed tot slecht uitgelijnd. Eenmaal goed gepositioneerd gaf het een redelijk goede scheerbeurt, maar weggezet tegen de aanschafprijs van deze slant was het mij geen definitieve aanschaf waard. Ik heb nog de mercur 39C slant, bij dit mes wordt het mesje ook getwist ingeklemt maar het plaatsen gaat altijd moeiteloos. De 39C is een stuk agressiever dan de Ikon shavecraft 102 en scheert voor mijn gevoel toch niet effectiever dan de shavecraft. Maar het is wel gewoon een goede shaver. Qua handeling is de 39C net als de 38C een genot, deze messen zijn voor mij bij wijze van spreken blind te gebruiken. Maar ook dat zal wel persoonlijk zijn. De effectiviteit in combinatie met mildheid (dit hoeft geen tegenspraak te zijn) geven wat mij betreft de doorslag om de shavecraft 102 veel meer te gebruiken als de mercur 39C.
zzz Posted January 15, 2015 Author Posted January 15, 2015 ps. Beste scheerconfrères, ik ben ouderwets en heb geen digitale camera. Jullie verzochten om een 'groepsfoto' en ik heb er een kunnen maken met mijn mobile telefoon en met wat moeite op mijn pc gekregen. Ik wilde de foto vervolgens inplakken in mijn reactie maar dat blijkt niet te gaan, later las ik op de webpagina dat dit ook niet kon.
efsk Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 ps. Beste scheerconfrères, ik ben ouderwets en heb geen digitale camera. Jullie verzochten om een 'groepsfoto' en ik heb er een kunnen maken met mijn mobile telefoon en met wat moeite op mijn pc gekregen. Ik wilde de foto vervolgens inplakken in mijn reactie maar dat blijkt niet te gaan, later las ik op de webpagina dat dit ook niet kon. Een mobiele telefoon met camerafunctie. Noem dat maar ouderwets. Imgur. Uploaden en code overplakken.
Carloz Posted January 15, 2015 Posted January 15, 2015 Een telefoon met een camera, gekker moet het niet worden!! Sent by AppleGlass with integrated coffee vending machine
Recommended Posts