Baske Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Bas (anno 1975) uit Geldrop hier. Ik wil van de dure Gilette mesjes af die me maar niet bevallen, maar wil een goed alternatief. Dus op zoek op het wereld wijde web. Al snel hier beland en nu mijn informatie aan het verzamelen om de eerste stappen in het klassiek scheren te maken. Al enkele tips gelezen dus vanavond naar Kaufland in Straelen (D) gereden om het assortiment daar te bekijken. Ik vind het tegen vallen hoeveel fysieke winkels er zijn waar scheermaterialen worden aangeboden in mijn regio (Eindhoven-Helmond) Maar ook het assortiment bij Kaufland valt ook vies tegen. Toch maar wel alvast een kwast € 5,80 met scheercreme € 0,89 gekocht. Dan toch maar weer een keer met mijn veel te dure Gilette geschoren, maar dan met kwast en creme. Dit viel overigens niet mee. Ik heb een Wilkinson kwast met everzwijnhaar (3 sterren) en Palmolive creme, maar deze kwast is alles behalve zacht. Ook de creme tot een mooie schuimlaag kloppen/strijken viel me tegen.Dit ging pas goed toen ik wat water had toegevoegd. De kwast was helemaal nat, maar toch niet voldoende om schuim te maken blijkbaar. Maar dit is nog het leerproces. Ben nu op zoek naar een goede makkelijke krabber voor een schappelijke prijs. Wat worden hier veel verschillende types van aangeboden, daar kom je als beginner bijna niet uit. Nu wilde ik eigenlijk naar Bladel gaan om daar bij Scheersalon eens te gaan kijken wat slim is, maar deze is op zaterdag alleen op afspraak geopend en op werkdagen maar tot 16.00u, Dat is niet echt fijn. Ik vind een afspraak maken al meteen tot zo'n verplichting leiden. Dus tips mbt winkels waar een goed assortiment wordt aangeboden zijn zeer welkom. Ik vind het wel prettig om ergens over materiaal te praten voordat ik aanschaf. Als ik mijn weg gevonden heb, ga ik wel over tot online aankopen. De ultimate goal is om volgend jaar een workshop open mes te volgen en dan daar op over te stappen, maar voor "the time being" wil ik met een safety razor scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scheerder62 Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Welkom hier. Als j morgen naar een winkel wilt gaan, zou ik de messenwinkel in Antwerpen aanraden. Keuze genoeg daar, en ook een goed advies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baske Posted December 19, 2014 Author Share Posted December 19, 2014 Welkom hier.Als j morgen naar een winkel wilt gaan, zou ik de messenwinkel in Antwerpen aanraden. Keuze genoeg daar, en ook een goed advies. Bedankt voor de tip, wel veel prijzige krabbers. Gelukkig ook een paar € 25,- krabbers. Maar helaas morgen al iets te veel afspraken. Ik hoop komende week eens te gaan mannenshoppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted December 19, 2014 Share Posted December 19, 2014 Welkom Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
skippy Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Welkom Bas, maar ik zal je uit de droom helpen. Als je de smaak eenmaal te pakken hebt, en lekker mee leest hier, zul je vanzelf je uitrusting uitbreiden. Steeds maar weer meer lekkere zeepjes en after shavejes enz. Dat overkomt zo'n beetje iedereen hier, zo ook mijzelf. Dusss...... Goedkoper kunnen we het echt niet maken. Wel leuker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Welkom Bas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 welkom op het forum. Houd er wel rekening mee dat niet alle fysieke winkels ook echt iets van scheren afweten. Ik zou me eerst hier een beetje oriënteren. Schijnbaar wil je een zachte borstel, dat is al iets om mee te beginnen. Kun je ook wat meer info geven over wat voor baardgroei je hebt en of je een gevoelige huid hebt, enz.... Daaruit is al een en ander af te leiden en kan je in de meest geschikte richting gestuurd worden qua aankoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gargoyle Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 (edited) Welkom. Edited December 20, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Welkom Bas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Hoi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baske Posted December 20, 2014 Author Share Posted December 20, 2014 Ik ben iemand die liever niet iedere dag scheert, maar als ik het doe, wel heel goed wil doen. Dus 2x /wk uitgebreid. De baardgroei valt dus ook wel mee. Ik heb alleen sinds 2 maanden last van een branderig gevoel tot 1 dag na het scheren. Dus naar alternatieven aan het zoeken. Het lijkt er op dat ik dus steeds gevoeliger wordt. Gisteren dus met palmolive crème, kwast en fusion geschoren. Nu nog last. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Goed. Ten eerste: een belangrijke horde heb je genomen, namelijk een kwast en zeep in plaats van een gore spuitbus. Da's goed. Varkentjes duren effe voor ze het lekker doen, dus dat komt vanzelf. Ten tweede: tieft de fusion weg. Ook als je nog geen krabber hebt. De hel voor je huid, die troep. Lees je even in in het krabbertjessubforum waar je diverse threads vindt over beginnerskrabbers en een hoop info over scheren met de krabber. Ten derde: ook met de fusion, die je net hebt weggetieft dus dit advies is overbodig, moet je niet op de huid drukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Welkom bas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Welkom Bas8-) Wat efsk zegt is helemaal waar. Dure troep is het waar je je niet lekker mee zal scheren. Goede tip is om je even in te lezen (de zoekfunctie is ook erg handig) op het forum en ga aan de slag met een krabber naar keuze. Heb je vragen, gooi het maar in de groep. Er zijn genoeg leden die je willen helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Welkom ! Ik lees dat je tot 1 dag na je scheerbeurt last hebt van een branderig gevoel, dus je zou voor een vrij milde krabber moeten gaan en voor een zeep en ASB voor de gevoelige huid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobus75 Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Bas (anno 1975) uit Geldrop hier.Ik wil van de dure Gilette mesjes af die me maar niet bevallen, maar wil een goed alternatief. Dus op zoek op het wereld wijde web. Al snel hier beland en nu mijn informatie aan het verzamelen om de eerste stappen in het klassiek scheren te maken. Al enkele tips gelezen dus vanavond naar Kaufland in Straelen (D) gereden om het assortiment daar te bekijken. Ik vind het tegen vallen hoeveel fysieke winkels er zijn waar scheermaterialen worden aangeboden in mijn regio (Eindhoven-Helmond) Maar ook het assortiment bij Kaufland valt ook vies tegen. Toch maar wel alvast een kwast € 5,80 met scheercreme € 0,89 gekocht. Dan toch maar weer een keer met mijn veel te dure Gilette geschoren, maar dan met kwast en creme. Dit viel overigens niet mee. Ik heb een Wilkinson kwast met everzwijnhaar (3 sterren) en Palmolive creme, maar deze kwast is alles behalve zacht. Ook de creme tot een mooie schuimlaag kloppen/strijken viel me tegen.Dit ging pas goed toen ik wat water had toegevoegd. De kwast was helemaal nat, maar toch niet voldoende om schuim te maken blijkbaar. Maar dit is nog het leerproces. Ben nu op zoek naar een goede makkelijke krabber voor een schappelijke prijs. Wat worden hier veel verschillende types van aangeboden, daar kom je als beginner bijna niet uit. Nu wilde ik eigenlijk naar Bladel gaan om daar bij Scheersalon eens te gaan kijken wat slim is, maar deze is op zaterdag alleen op afspraak geopend en op werkdagen maar tot 16.00u, Dat is niet echt fijn. Ik vind een afspraak maken al meteen tot zo'n verplichting leiden. Dus tips mbt winkels waar een goed assortiment wordt aangeboden zijn zeer welkom. Ik vind het wel prettig om ergens over materiaal te praten voordat ik aanschaf. Als ik mijn weg gevonden heb, ga ik wel over tot online aankopen. De ultimate goal is om volgend jaar een workshop open mes te volgen en dan daar op over te stappen, maar voor "the time being" wil ik met een safety razor scheren. Uit een vanavond op me facebook-pagina ontvangen bericht van de scheersalon blijkt dat ze morgen,zondag de 21 dec koopzondag hebben wegens de naderende kerst en wel van 13 tot 16 uur. groetjes.Co. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Van harte welkom Bas uit Geldrop! Weer een Brabo erbij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted December 20, 2014 Share Posted December 20, 2014 Welkom en veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
$ander Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 Welkom en veel plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
nuuwnhuis Posted December 21, 2014 Share Posted December 21, 2014 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Van harte welkom! Mag ik je even wijzen op de door de leden samengesteld probeerpakket? Kijk maar eens in de "Help" sectie, en dan in het subforum "Probeerset". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baske Posted December 24, 2014 Author Share Posted December 24, 2014 Van harte welkom! Mag ik je even wijzen op de door de leden samengesteld probeerpakket? Kijk maar eens in de "Help" sectie, en dan in het subforum "Probeerset". Oeps, lees het nu pas. Gisteren naar scheersalon.nl geweest en daar even gebabbeld en met een mooie Timor 1320 thuis gekomen. Ook meteen een leuk doosje scheercreme "Tayler of old Bondstreet" bij gekocht. Echt een hele vriendelijke herenkapsalon met een mooie gastenruimte waar ze echt de tijd voor je nemen ondanks een roodgloeiende telefoon. Waar de webshop klanten om advies vragen. De Timor 1320 is een mat chromen korte krabber 63gr. met vlindersluiting. Ik ben vooral voor z'n looks gegaan. Het lijkt wel geanodiseerd aluminium. Hij heeft een grof profiel waardoor deze niet alle kanten uit draait in je hand. Dit leek me wel fijn. Nu al 2x geprobeerd met derby blades en ik heb weer babybillen wangen. Op een klein puntje na mezelf ook nog niet gesneden, dus dat viel niet tegen. Alleen nog goed oefenen op onderkant kaak. Dat wil niet superglad worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts