Jump to content

Wat zou je graag hebben in het nieuwe jaar op scheergebied?

Snuff

Recommended Posts

met het nieuwe jaar in het vooruitzicht mag je even dromen en hier bekendmaken wat je droomwens is voor 2015. Of het nu iets zeldzaams of gewoon is maakt niks uit.

I want a big intimidating straight that makes grown men cower, ladies swoon at the man that yields it and makes small children cry at it's mere sight.

met het nieuwe jaar in het vooruitzicht mag je even dromen en hier bekendmaken wat je droomwens is voor 2015. Of het nu iets zeldzaams of gewoon is maakt niks uit.

I want a big intimidating straight that makes grown men cower, ladies swoon at the man that yields it and makes small children cry at it's mere sight.

Ik denk niet dat Joost zijn Anaconda verkoopt.

Ik ben afgelopen jaar begonnen met "leuker" nat scheren en heb inmiddels 3 mensen aangestoken die op hun beurt weer mensen aansteken. Ik hoop het komende jaar langzaam in de supermarkt en drogisten wat leuker scheerwerk te zien omdat er een markt voor is. Niet alleen online bestellen maar om de hoek ruiken en kopen. Zien dat het effect heeft, er positief over praten.

Als het mag van de Noord Koreaanse regering natuurlijk...

Voor de mensen met trage baardgroei: als onbaatzuchtig lid van het forum met heel sterke baardgroei ben ik bereid om de messen en krabbertjes die jullie nog niet konden uittesten voor jullie te proberen :)

Ik heb voor komend jaar een mooie Mühle synthetische kwast op mijn lijstje staan. En nog een Engels reukwater, maar ik weet nog niet precies wat.

Qua zepen en krabbers heb ik niet zoveel wensen, tenzij TFS weer met een mooie citrusvruchten zeep op de markt komt.

verheug me op de B&M zeep en zou graag een Ikon B1 kunnen aanschaffen.

maar een paar leuke nieuwe zepen is altijd fijn. Misschien dat er een Nederlandse/Belgische zeepmaker opstaat of een goede Nederlandse/Belgische after shave zoals Fine in de US of Myrsol in Spanje. Hoop dat Igor meer handvatten gaat maken... etc etc

Edited by Guest

Ik zou graag een Eclipse Red Ring bemachtigen... Ik ben op een of andere manier gegrepen door het onwerp van dit scheermes, dus mocht er dit komende jaar een op mijn pad komen, dan denk dat mijn aankooplust verder weer wat gestild zal zijn.

Minder van alles....... :mrgreen:

Ik kijk eigenlijk meer uit naar weer een boel gepiel met mesjes en krabbertjes maar een paar dingen wil ik nog wel; zepen van Cade en Valobra, een mix kwastje van Omega en eventueel nog een chique zeepdoosje/schaaltje. Misschien nog een Case in Best van Simpson, al was het alleen maar om mijn verzameling mini-Simpsons wat completer te krijgen, of anders een mix kwastje door hun laten maken. Een zelfbedachte Shavemac is ook een dingetje. Tja, daar staat dan weer voor een eurootje of 260........ :roll:

Cade en Valobra staan ook nog op mijn verlanglijst. Helaas was de Valobra Patchouli van Snuff al verdwenen voor ik er op kon reageren. Jammer, want het was een hele mooie prijs en patchouli is ook nog eens een van mijn favoriete geuren.

Maar ik denk dat ik nog te veel op mijn verlanglijstje heb in hier een zinnig, bondig antwoord te geven.

Nou vooruit, nog twee producten dan bovenop de twee die ik al genoemd heb:

Pinaud Clubman aftershave lotion en de splash en asb van LaToja Manantiales.

Enz... Enz.... Enz.....

Edit:

Nou vooruit, er is nog wel een gewild object waar ik erg nieuwsgierig naar ben: de synthetische 25mm kwast van Edwin Jagger die Ron (snuff) in een keer heeft gebombardeerd tot favoriet.

Dat moet wel een hele goeie kwast zijn dan. (is dit trouwens niet dezelfde als een Muhle silvertip fibre?? Die gasten gebruiken geloof ik alles van elkaar....)

Ik zou graag een Eclipse Red Ring bemachtigen... Ik ben op een of andere manier gegrepen door het onwerp van dit scheermes, dus mocht er dit komende jaar een op mijn pad komen, dan denk dat mijn aankooplust verder weer wat gestild zal zijn.

Een Eclipse is absoluut de moeite waard om in huis te hebben. Ik heb er zelf lang naar gezocht, maar vanwege beperkt budget lukte het pas afgelopen zomer om er een te pakken te krijgen.

Een erg fraai ontwerp inderdaad.

Een kamisori.

En de skills die te gebruiken en scherp te houden..

Als ik je een raad mag geven, probeer er eentje van iemand te lenen, de goede zijn vaak duur en het is zuur als achteraf blijkt dat het niet bevalt.

Ook ja, en nog scherper als een open mes. Je moet natuurlijk wel mesjes kopen maar als ik reken dat je €14 betaald voor een doosje van 20 is dat niet duur. Ik doe 15 scheerbeurten met één mesje.

Meer is ook mogelijk, er is een tijdje geweest dat ik ze stropte en dan kwam ik ruim over een maand met één mesje maar nu doe ik de moeite niet meer. Ze doen het trouwens fantastisch in mijn nieuwe speeltje de Mongoose! Erg milde en toch BBS beurten.