Shaggy Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Zo, mijn eerste poging tot een review op dit forum. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en wordt Met enige regelmaat kom in in Duitsland en daar zijn wat winkels zoals de DM wat vergelijkbaar is met de DA of het Kruitvat hier in NL. Gisteren dus maar even de winkel binnengeschoten en groot ingekocht. Te weten: 2 x Balea Sensitive Aloe Vera scheercreme 2 x Wilkinson low budget DE razor inclusief 5 mesjes Te beginnen bij de Wilkinson DE, Deze worden dus geleverd in een blister verpakking bestaande uit de krabber en een doosje met 5 mesjes. Na opening zag ik dat het heft was gemaakt van een soort gietaluminium met een eveneens metalen kern. De kop is gemaakt van een soort ABS plastic. Op zich ziet het er netjes uit, maar niet spectaculair. Geen scherpe randjes of bramen die je kan verwachten bij budget spullen. Deze krabber voorzien we dan uiteraard van de bijgeleverde Wilkinson mesjes De pasvorm van de kop tov de mesjes is prima. Stabiel, weinig tot geen merkbare speling of beweging te voelen. Eenmaal in het krabbertje gemonteerd steekt het mesje niet overdreven ver of agressief uit. De mesjes zelf zijn aardig. Niet agressief, en in mijn ogen vergelijkbaar met een Derby oid. Wat me wel opviel is de toch wat onregelmatige slijpfacetten op de kling. Je kan duidelijk de dubbele slijprand zien zitten. Het geheel past en sluit goed. Het gewicht is met z'n 43gr erg licht te noemen. Eenmaal in de hand en op het gezicht is het duidelijk merkbaar dat jet een erg licht mes is. Je mis de massa omdat je heel weinig feedback krijgt van het mes. Het gevoel in je handen tijdens het scheren is minimaal. En dan hebben we de scheercrème, Ik moet zeggen dat deze crème me toch wel aangenaam heeft verrast. De geur is prettig, beetje fris met Aloe Vera natuurlijk. De crème is niet te vet en ook niet te waterig. Voelt vrij zacht, silky aan. Het opschuimen gaat vrij makkelijk. Een strookje van 5cm+ zorgt voor een bruikbare hoeveelheid schuim. Hij verdunt heel makkelijk dus let op met toevoeging van water, dan kan hij snel te dun worden waardoor hij van je gezicht druipt. Het schuim voelt prima aan tijdens het opbrengen en voelt enigzinds verkoelend. Hij prikt niet, zelfs op mijn dameshuidje. En hij blijft goed zitten zonder uit te lopen. Bij het scheren krijg je ook mooie egale strepen en word er weinig gesmeerd. Het scheren zelf gaat vrij goed en vlot. Je moet even het gevoel vinden voor de hoek, en wennen aan het gewicht. Ik heb mezelf een prima scheerbeurt kunnen geven zonder sneetjes. de combinatie voelt erg vriendelijk aan voor zowel huid als haar. Geen agressief gedrag. Het mes glijd goed door het schuim, laat zich goed afspoelen in een bak met water. Ik moet zeggen dat de gehele scheerbeurt me prima is bevallen. En na de gewenning ging het vrij vlot en vloeiend. Ik denk dat je met deze combinatie een heel erg leuke beginners of reis set kan hebben. Het scheert glad, werkdag glad, niet zondag's glad maar is zeker voor de beginnende DE scheerder zeker een aanbeveling als die geen €30 voor een DE, €10 voor zeep, en €25 voor een kwast wil uitgeven. Een set bestaande uit de scheercrème en het DE mes kost je nog geen €5 als je het daar haalt. Een kwast erbij kost je een paar euro, en zo kan je dus voor €10 een prima natte scheerbeurt hebben. Een prima deal voor hetgeen je er voor krijgt denk ik. Als laatste, ik moet zeggen dat de crème idd redelijk goed is voor de gevoelige huid. Ik heb minder irritaties dan met normale zepen, maar hij is niet zo goed/verzorgend als TOBS Jermyn. Ik hou er toch een licht brandend gevoel en wat roodheid aan over, ondanks goede aftershave balsem. Dit zal ook liggen aan het feit dat het mesje een stuk milder is dan een Astra of een Feather. Tot zover mijn bescheiden poging tot een review, enjoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Je bevestigde het eigenlijk wel een beetje dat je toch best veel product moet gebruiken van de Balea Men scheercrème, ik heb hem zelf ook en heb hem eigenlijk op ongelukkige momenten gebruikt, met een nog niet in gewerkte Balea Men dashaar onder andere, dus echt optimaal was het niet en ik bleek te weinig lather plots hebben voor de tweede pass, maar bij eerste pass was het gewoon prima lather. De scheercrème doet het inderdaad gewoon goed, de geur daar in tegen is iets waar sommige denk ik echt aan moeten wennen, in begin zal je het waarschijnlijk te fris vinden, maar ik ben er zelf wel van overtuigd dat het na een week gebruiken plots went. Ik ben gewoon een fan van Duitse verzorgingsproducten en ik zelf heb Balea Men ook ontdekt, hun ASB Sensitive is ook heel goed en heeft ongeveer zelfde geur als de scheercrème en aan de ASB Sensitive van Balea Men ben ik ondertussen dan ook al gewend en deze Balea men scheercrème ga ik ook nog opgebruiken. Ik heb zelfs de shampoo van Balea Men nu en das ook een sensitive variant, je kunt eigenlijk bijna geen miskoop hebben met Balea Men, het is allemaal gewoon goed spul en vaak eindigen ze ook hoog in de testen van Okotest onder andere. Maar als ik heel eerlijk ben is de Balea Men scheercrème niet echt een musthave, als je in de DM bent dan zou ik hem gewoon meenemen, kost ja toch maar € 0,65 en daar is het dus de goedkoopste scheercrème die je in Duitsland kunt krijgen, maar voor € 0,75 krijg je bij de kaufland momenteel een tube Florena comfort scheercreme en Palmolive en Wilkinson kosten € 0,85 en ik vind die toch beter dan Balea Men scheercreme, maar natuurlijk voor de afwisseling is het leuk om Balea Men erbij te hebben, maar het is zo'n beetje mijn minst favoriete Duitse scheercrème. Maar echt een hele mooie duidelijke review, weet ik ook direct dat ik echt royaal moet zijn met die Balea Men scheercreme, dus zo'n tube zul je wel binnen 2 a 3 maanden op kunnen maken. Ohja de verpakking die jij hebt is anders dan de mijne, ik heb nog de oudere verpakking en deze nieuwe verpakking ziet er inderdaad wat mooiere uit, die oudere oogde een beetje saai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Mooie review Remco en super mooie foto's! (daar hoopte ik namelijk al op gezien je signature ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 14, 2013 Author Share Posted July 14, 2013 Haha, bedankt, maar heb weinig luxe gedaan met de foto's. Was nogal lastig om met een gezeept gezicht naar boven te lopen iedere keer om foto;s te maken, dus gewoon op de wastafel gedaan met natuurlijk licht haha. Maar nogmaals bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 43 gram is licht, maar voor een plastic krabber valt het me nog best mee. De "RVS"-Rimei weegt 41 gram. Een plastic krabber zou in theorie ook lang mee moeten kunnen gaan (ik heb eigenlijk nog nooit een Mach 3 echt versleten bijvoorbeeld), al ziet dat mechanisme voor de kop er wel wat fragiel uit op die foto's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Waar ik mijn vraagtekens bij heb, bij het zien van de 3e foto: hoe moet je dat bevestigen? Zit het handvat ook gewoon los, en moet je die dus draaien? Is het dus een 3-piece krabber? Of moet je met dat onderste gedeelte van het handvat draaien, beetje TTO-principe? Want je kunt natuurlijk niet met die bovenste plaat gaan draaien lijkt mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Waar ik mijn vraagtekens bij heb, bij het zien van de 3e foto: hoe moet je dat bevestigen? Zit het handvat ook gewoon los, en moet je die dus draaien? Is het dus een 3-piece krabber? Of moet je met dat onderste gedeelte van het handvat draaien, beetje TTO-principe? Want je kunt natuurlijk niet met die bovenste plaat gaan draaien lijkt mij Volgens mij is het een 2-piece krabber zoals ik de foto's zie en moet je of met dat mesje of met die bovenste plaat ronddraaien. Lijkt me ook niet helemaal ideaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Grappig, ik heb vanmorgen de Balea nog gebruikt. Hij heeft een beetje een ziekenhuisgeurtje vind ik (of een jaren '70 schoolgebouw met geboende linoleum-vloeren), maar hij schuimt goed, en laat het mesje goed glijden. Ik heb er wel meer van nodig dan van bijv. Palmolive of Proraso creme, dus de lage prijs van de Balea is een beetje relatief. Edit: ik zie net dat jij ook al opmerkte dat je van de Balea meer nodig hebt dan van andere cremes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 De Wilkinson krabber is eigenlijk een ge-rebranded Treet uit Pakistan. Mijn probleem met die krabber is zeker niet zijn prijs/kwaliteit verhouding al moet je wel oppassen met te strak aandraaien want dan knapt de plastic schroefdraad af (heeft mijn zoontje voor me geregeld... ). Wat ik wel een probleem vind is dat door de minimale vrijligging van het mesje er eigenlijk niet met scheerhoeken te experimenteren is waardoor hij meer als een cartridge scheert dan als een DE. Past de hoek goed bij je dan is het prima maar anders kan deze krabber je verleiden tot veel te veel druk gebruiken om tot een glad resultaat te komen en hij draagt in mijn optiek absoluut niet bij tot het ontwikkelen van een goede scheertechniek. Ik zou hem dan ook nooit aanraden als beginners-DE maar als reiskrabber of zo voor de wat meer ervaren DE-scheerder kan hij een budget alternatief zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
omnivac Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 deze recensie bevestigd wat ik ervaarde en toevallig voor vlak voor deze recensie aan me collega vertelde. de wilkinson scheert echt defensief en vind dit mes uitermate geschikt voor de feather mesjes die ik veel te agresief vind. tevens denk ik dat dit mijn reismes wordt, licht en makkelijk. ben ook bang dat ik over niet al te lange tijd in een onbewaakt moment ook de schroefdraad vernaggel. shaggy nogmaals bedankt voor de wilkinson. gr. omnivac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogatyr Posted July 10, 2014 Share Posted July 10, 2014 Ik gebruik de Wilkinsonkrabber al drie jaar en het is ondertussen mijn midweekkrabber geworden. Wat die schroefdraad kapotdraaien betreft: het zal wel waar zijn maar ik zie er mezelf niet toe in staat. Mocht het toch gebeuren, dan bestelde ik er ogenblikkelijk een nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CeesT Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 Hoi, Goede review, mooie plaatjes. De krabber interesseert me nou niet zoveel maar die Balea Sensitive creme wil ik over een aantal weken wanneer we weer met de auto richting Zweden gaan voor onze vakantie toch wel in Duitsland proberen op de kop te tikken. Gewoon uit nieuwsgierigheid . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 Mijn grootste problemen met de Balea creme waren dat je er toch best veel van nodig hebt, en dat het gewoon onaangenaam ruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts