Jump to content

Recommended Posts

Posted

Al een tijdje in gebruik, en nu echt tijd voor een review.

De Speick aftershave is samen met de Proraso aftershave verreweg mijn favoriete aftershave. Voor ik splashes gebruikte heb ik eerst veel balsems geprobeerd (Nivea, Chanel, body shop, Palmolive), met een hete, vettige bakkes en irritatie als gevolg.

Nu een compleet ander verhaal. Zelfs als ik het redelijk bont maak (eerste straight scheerbeurt, bijvoorbeeld) heb ik na een half uur compleet geen last meer van het feit dat ik mijn huid weggeschraapt heb met een scherp stuk staal. De aftershave geeft in vergelijking met andere aftershaves niet bijzonder veel verkoeling (er schijnt wel menthol in te zitten, maar echt een bevroren gezicht krijg je er niet van), maar zorgt bij mij wel voor een rustig gevoel (geen getrek, niet droog, niet vet, niet warm, geen jeuk).

De geur is volgens mij betrekkelijk snel vervlogen. Of ik dit nou jammer vind ik niet weet ik niet. De geur is voor mij even wennen, maar niet onprettig. Ik zou er geen EdT van kopen, maar voor een aftershave prima.

Conclusie: werkpaard van een aftershave, verzorgend als geen ander. Aanrader, vooral voor de mindere scheerbeurten.

• I like it 1
Posted

Speick is voor mij ook een goed verzorgende AS. Ik schat de (goedkopere) Pitralon Classic wat dat betreft nog net iets hoger in maar dat is muggenziften. De geur is idd licht maar dat heeft als groot voordeel dat-ie bij geen enkele gelegenheid in de weg zit. Een EdT hiervan (bestaat die trouwens?) zou ik ook niet zo zien zitten; niet vanwege de geur maar juist vanwege de afwezigheid/vluchtigheid ervan.

• I like it 1
Posted

Komt hier ook regelmatig uit de kast. Voor mij een lekker frisse en verzorgende aftershave :)

• I like it 1
Posted
Een EdT hiervan (bestaat die trouwens?) zou ik ook niet zo zien zitten; niet vanwege de geur maar juist vanwege de afwezigheid/vluchtigheid ervan.

Jep. Zie hier.

Waarschijnlijk zal die geur minder snel vervliegen, wat is het nut van een EdT anders? :)

• I like it 1
Posted
k schat de (goedkopere) Pitralon Classic wat dat betreft nog net iets hoger in maar dat is muggenziften.

Interessant. Hoe zou je de geur van Pitralon omschrijven? Ben altijd op zoek naar een nog prettigere/lekkerdere aftershave, natuurlijk :)

• I like it 1
Posted
Interessant. Hoe zou je de geur van Pitralon omschrijven? Ben altijd op zoek naar een nog prettigere/lekkerdere aftershave, natuurlijk :)

Groen, kruidig (maar toch ook licht) en cederolie. Een aardige topic vind je hier

• I like it 1
Posted
Groen, naaldbomen, kamfer (ondanks dat dat er niet in zit) ... blijft ook best lang hangen bij mij.

Is voor mij een blijvertje die Pitralon.

• I like it 1
Posted

Ik bedacht mij gisteren nog hoe fijn ik de Speick vind (de fijnste zelfs). Ruikt prettig en verzorgt prima. Heb de Pitralon ook staan, maar deze heb ik nog weinig gebruikt. Zal de Pitralon deze vakantie weer eens opnemen in de roulatie.

• I like it 1
Posted

Als het goed is komt mijn exemplaar vandaag binnen. Ik zal de volgende keer een recensie plaatsen, maar jullie hebben mij zeker nieuwsgierig gemaakt na deze goede verhalen.

• I like it 1
  • 4 months later...
Posted

Ik heb deze ook alle 2 maar mijn voorkeur gaat dan toch naar de pitralon.

Even goed maar goedkoper! :P

• I like it 1
  • 5 years later...
Posted
talibeard schreef op 17-12-2014 om 01:18:

Groen, kruidig (maar toch ook licht) en cederolie. Een aardige topic vind je hier

Was even benieuwd in dit oude topic naar de link, die bij mij niet werkt? Iemand enig idee welk topic bedoeld wordt?

• I like it 1