Jump to content

SOTD 15 december - 21 december

cutthroat

Recommended Posts

- Fatip Grande

- Lord Red Captain

- Jerusalem silvertip

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Nivea sensitive asb / Arko C

Om maar met de deur in huis te vallen: het Captain mesje (waar ik normaliter gek op ben) is voor mij in de Fatip compleet ruk. De gang met de groei mee was nog wel te doen, maar tegen de groei in trekken als een gek. Dus maar eens kijken wat wel een prettig mesje is. Misschien een Rapira, of een Permasharp. Iemand tips?

Toch in twee gangen nagenoeg BBS. De aluin gaf redelijk wat prik, net als de Pinaud. Voor de broodnodige verzorging een drupje Arko C met de Nivea sensitive asb gemengd. Heerlijk! ;)

Om maar met de deur in huis te vallen: het Captain mesje (waar ik normaliter gek op ben) is voor mij in de Fatip compleet ruk. De gang met de groei mee was nog wel te doen, maar tegen de groei in trekken als een gek. Dus maar eens kijken wat wel een prettig mesje is. Misschien een Rapira, of een Permasharp. Iemand tips?

Captain, Rapira en Permasharp werken voor mij niet in een Fatip. Wel top (voor mij althans) zijn Feather/Iridium/Polsilver/Personna.

Voor mij werken de Astra ss en de gillette silver blue wel goed in de Fatip

Rod Neep_Silverip extra dense,

Klar Kabinett,

Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole,

PolSilver_stainless 5e x

Pinaud-Clubman_Citrus Musk Eau de Cologne,

Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem,

Resultaat BBS,

De PolSilver_stainless, voor de 5e x gebruikt. De 5 norm is weer gehaald en hoe. 5 prima scheerbeurten. In de slant voelt hij zich prima op zijn plaats. Perfect glad in 3 keer. Nu 2 uur later geen irritatie of wat dan ook. :mrgreen:

De Rod Neep_Silverip extra dense met de Klar Kabinett is een droom om schuim mee te kloppen. Heerlijke roosjes op stevig, maar toch zacht haar. Een verlokking om 6 passes te doen, maar daar is de baard onvoldoende voor. :twisted: Een nadeel (?), de kwast vreet zeep, maar geeft dan ook wel wat terug, hoewel ik bij de laatste schuimbeurt wel even moet knijpen om het schuim voor in de kwast te krijgen. Anders blijft me te veel in de kwast achter.

Afgewerkt met de Pinaud en de Nivea was ik er weer helemaal klaar voor, kom met een lente gevoel (roosjes, Citrus, Musk en de nivea de badkamer uit en zie dan herfstbuien. :ugeek:

- Mühle R89

- Feather 1e X

- VP kwastje

- DVH zeep

- Aluin

- DVH ASB

Voor het eerst met een Feather mesje geschoren. Was er een beetje huiverig voor vanwege de agressiviteit. Viel me meer dan mee. Een beetje bloed door een onthoofd puistje.

Gewoon comfortabel geschoren met een heerlijk scherp mesje.

Wordt wel tijd dat m'n nieuwe Semogue binnenkomt want m'n oude VP is zo goed als overleden.

Vandaag voor de derde keer met mijn straight geschoren, en ik moet zeggen: de trillende handjes worden minder.

Ook merk ik dat ik zekerdere halen durf te gebruiken, en dat dit het comfort enorm ten goede komt. De eerste twee scheerbeurten "stuiterde" het mes nog wel eens over een paar probleemplekken, maar dat was nu veel minder.

Ik merk wel dat alles nu veel gevoeliger en rauw aanvoelt dan normaal met mijn DE, maar ik neem aan dat dit door mijn gebrekkige techniek komt. Hopelijk wordt dit beter!

Trouwens, ik heb even naar het merk van mij mes gegoogled, en het merk is in 1875 gestopt met messen fabriceren. Dat maakt dit mes minstens 139 jaar oud. Wauw.

TOBS Avocado

AMERICAN KNIFE CO. Plymouth Hollow 5/8 mes

Aluin

Speick AS splash

Schick Krona

Rapira SS (2*)

Kent Infinty silvertex

Arko stick

Splash@Edsel

Nivea sensitive ASB

Vanochtend een hele fijne scheerburt in twee passes met de Krona. Het is een milde krabber waarin de Rapira zich goed houdt. Twee passes en een enkele touch-up met als resultaat DFS.

De Krona wordt een geduchte concurrent voor mijn beide Lords (S625 en L6) :D

Vandaag voor de derde keer met mijn straight geschoren, en ik moet zeggen: de trillende handjes worden minder.

Ook merk ik dat ik zekerdere halen durf te gebruiken, en dat dit het comfort enorm ten goede komt. De eerste twee scheerbeurten "stuiterde" het mes nog wel eens over een paar probleemplekken, maar dat was nu veel minder.

Ik merk wel dat alles nu veel gevoeliger en rauw aanvoelt dan normaal met mijn DE, maar ik neem aan dat dit door mijn gebrekkige techniek komt. Hopelijk wordt dit beter!

Trouwens, ik heb even naar het merk van mij mes gegoogled, en het merk is in 1875 gestopt met messen fabriceren. Dat maakt dit mes minstens 139 jaar oud. Wauw.

TOBS Avocado

AMERICAN KNIFE CO. Plymouth Hollow 5/8 mes

Aluin

Speick AS splash

Heel goed man! Dat rauw en gevoelig is nog techniek, dat gaat vanzelf over, nog een maand of zes ;-) Gedurende die tijd word je ook steeds makkelijker steeds gladder trouwens.

Doet eens een foto van die bejaarde.

Voor de eerste keer geschoren met een krabber.

- Edwin Jagger DE86

- Personna super

- Valobra Patchouly

- Wilkinsonn kwast

- aluin vgh

- aftershave balm davidoff coolwater

Ging eigenlijk best goed, alleen irritatie onder de neus, en een heel klein wondje.

In de hals lijkt het minder glad te voelen als met een gilette fusion ( oefenen denk ik)

Maar de wangetjes echt super glad.

Voor de eerste keer geschoren met een krabber.

- Edwin Jagger DE86

- Personna super

- Valobra Patchouly

- Wilkinsonn kwast

- aluin vgh

- aftershave balm davidoff coolwater

Ging eigenlijk best goed, alleen irritatie onder de neus, en een heel klein wondje.

In de hals lijkt het minder glad te voelen als met een gilette fusion ( oefenen denk ik)

Maar de wangetjes echt super glad.

super! wordt alleen maar beter..!!

Gisteren geschoren met:

Pre hete douche

Muhle R89 met HEMA mesje

TOOBS James collection

Omega kwast

Balea After shave

Was een vreselijke scheerbeurt. Ontzettend branderig gevoel en tevens maar max 2 passes. Wtg en Xtg. De laatste was al doorbijten.

Nu mijn hele baardsteek met aluin gedaan. Nu wel minder last van puistjes

Wellicht kan ik beter de kin 3x wtg doen. Of ik heb net een verkeerd mesje gehad van HEMA.

Nou, als het alleen maar beter wordt... Heb totaal geen branderig gevoel of trekken van de huid. Soms had ik het idee, dat ik niet aan het scheren was. Misschien niet het mesje in de goede houding. Ga nog maar eens oefenen hahahah

Kan ook zeker aan de mijn techniek liggen (waarschijnlijk)

Ik heb het idee als ik 30 graden aanhoudt dat er niks vanaf gaat. Maar welk gedeelte moet 30 graden zijn? Wellicht houdt ik het mes helemaal verkeerd.

De brand klinkt als teveel druk. Goed onthouden: niet duwen, aaien. Houd je krabber vast tussen duim en wijsvinger helemaal aan het eind van het steeltje en laat m alleen op het gezicht leunen.

Voor wat betreft hoek: zet de kop van je krabber tegen je wang met de steel horizontaal. Laat de steel langzaam zakken, zodat de kop over je wang kantelt. Zodra je het mesje in je baardhaar voelt "grijpen" heb je de hoek wel min of meer te pakken. Vanaf dan gewoon het geheel laten zakken, de hand waarme je je krabber vasthoudt alleen gebruikend om hem niet te laten vallen.

Onthoud: Aaien! Niet Duwen!