jctsoares Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Leuke vondst in antiek winkel. Ervoor PhotoGrid_1418344930403 by João Carlos Soares, on Flickr Erna, paar uurtjes poetsen ... PhotoGrid_1418345132215 by João Carlos Soares, on Flickr
cutthroat Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Weet je zeker dat dat dezelfde krabber is . Serieus goed gedaan man!
bert Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Prachtig geworden. Mag ik vragen waarmee je deze hebt schoongemaakt?
FairArie Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Erna, paar uurtjes poetsen ... paar uurtjes maar? Goede vondst en mooi herstel!
Marcel Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Mooie vondst! Aan de andere kant van de grote plas gaan deze krabbers voor serieuze prijzen van de hand. Dit ontwerp heeft destijds een designprijs ontvangen.
Johan Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Ik dacht zelfs dat hij deel van de MoMA collectie uitmaakt, maar dat weet ik niet zeker.
Marcel Posted December 15, 2014 Posted December 15, 2014 Voor degenen die niet weten waarom deze krabber "Sticky" genoemd wordt: het kunststof geeft erg veel grip zodra het nat wordt. Dit is niet de officiele naam, die luidt namelijk simpelweg "The Wilkinson Sword Razor". De ontwerper is Kenneth Grange. Ik heb er een in nieuwstaat met alle toebehoren en dat is een feest om naar te kijken, IMHO.
jctsoares Posted January 2, 2015 Author Posted January 2, 2015 Sorry lui voor de late reactie maar ik kom hier niet zo vaak, zit meestal op het portugese forum ... Poetswerk is voornamelijk gebeurd met tandeborstel en tandpasta en later ook met luciferhoutje en chromiumoxide in lastige hoekjes. Daarna voor het wat hardnekkiger en moeilijker schraapwerk in kleine rothoekjes ook voorzichtig met piepklein schroefedraaiertje gekrapt (is wel link want kan krassen veroorzaken). De grotere vlakken met los stukje leder en chromiumoxide en als laatste vloeibaar poetsmiddel voor metalen Duraglit. Eerst aanbrengen met gewone doek, even laten drogen en daarna poetsen/opwrijven met zachte (stof) doek. Dat is alles en heb 'm al een paar keer gebruikt en beviel prima dus ondanks de aantrekkelijke prijzen die men ervoor biedt op ebay etc. doe ik deze toch niet weg en scheer er af en toe lekker zelf mee : Wat de naam Sticky betreft, klopt inderdaad dat deze kunststof niet glijdt als ie nat is. Hij is dan niet "sticky" (kleverig) zoals de naam doet vermoeden maar hij glipt inderdaad ook niet uit je handen. Is een niet agressief scheerapparaat, heel anders dan m'n R41 maar best wel efficient en BBS lukt redelijk met 3 passes (scherp mesje) en de wat moeilijker plekjes met 4e pass of de geavanceerde technieken zoals "buffing" met wel weer wat meer kans op razor burn ... Vind ´m minder efficient dan m´n R41 of Luso maar al met al erg prettig scheerapparaat wat qua gewicht en evenwicht erg lekker in de hand ligt en fijn scheert en is dus een blijvertje
Recommended Posts