Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb nu meer dan een jaar met veel plezier m'n DE89 gebruikt, maar ik merk dat ik toch weleens een wat agressiever exemplaar zou willen proberen.

Iemand tips voor een andere safety razor?

Posted (edited)

Fatip?

Ik moet trouwens wel kwijt dat ik de 89-modellen toch niet zo geweldig vind; qua scheren is het dat voor mij net niet en er zijn andere milde krabbers die me nog wel prima bevallen zoals de Lord L6 en de Merkurs 15/23/25/33C.

Edited by Guest
Posted

Elke goeie collectie heeft natuurlijk een paar soorten messen, helemaal mee eens.

Naast je 89ers is een Fatip altijd een goed idee, ik denk dat de Pearl Open acombs ook ardig in die buurt komen.

Ook van harte aanbevolen is de Muhle Twist, ook een open kam.

Al aan een SE gedacht?

EEn gem mIcromatic kost heel weinig via bijvoobreeld Ebay Uk en dat is een hoop lol vol weinig geld!

Posted
Fatip?

Ik moet trouwens wel kwijt dat ik de 89-modellen toch niet zo geweldig vind; qua scheren is het dat voor mij net niet en er zijn andere milde krabbers die me nog wel prima bevallen zoals de Lord L6 en de Merkurs 15/23/25/33C.

Ik ben het wel eens met talibeard,dat de Lord L6 wat meer efficienter is dan de Edwin Jagger.Toch vind ik de Edwin Jagger wel beter dan mn 'Gillette slim adjustable' ,Chinese Gillette Tech en de Feather Popular.

Posted

Ik vind de Lord ook wel iets agressiever/efficiënter scheren als de EJ DE89L, en zeker in combinatie met Lord mesjes een erg fijne krabber. Ik heb sinds afgelopen weekend een Fatip, en dit is duidelijk andere koek! Het is wel nog even zoeken naar de juiste mesjes, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed komt. Maar, deze is wel een behoorlijk stukje agressiever en zeker efficiënter als voornoemde krabbers. Wat door velen al gezegd is, is waar: in twee gangen BBS.

Posted

Een BBS in twee gangen lees ik ook wel vaker, maar zelf kan ik me niet herinneren dat het mij gelukt is.Het is maar net (denk ik)hoe zwaar de baard is en ook wat voor mesje er in de Fatip zit.

Zelf vind ik de 'Derby Extra' en de Gillette 7 O clock sharpedge zeer geschikt voor de Fatip, maar dat is zeer persoonlijk.

Posted

Ik heb een hele zware baardgroei, maar desondanks maakte de Fatip er beide keren dat ik gebruikt heb korte metten ermee. Ik doe één gang met de groei mee, en één er tegenin. Nu heb ik ook een vrij lastige baardgroei, dus recht op en neer is er niet bij. Het is wel wat gemanoeuvreer, maar dan heb je ook wat :D