Shaving Silly Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Even een vraagje ?? Ik hoorde op een workshop scheren dat donkere mannen moeilijker te scheren dan blanke mannen? Dit zou met de stand van de haar te maken hebben. Is dat nou een fabel of feit ? Volgens mij hebben we wel een donkere man op het forum, die zal het vast wel weten ??
cutthroat Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Ik weet niks van de stand van het haar, maar ik heb wel gehoord dat ze, door het kroesende haar eerder last van ingegroeide haren kunnen hebben.
Shaving Silly Posted December 13, 2014 Author Posted December 13, 2014 Ja ter info : hoe meer een haar krult hoe schuiner de stand van de wortel is in de huid. Mijn tropische verassing heeft geen idee of hij kroeshaar heeft als hij zijn baard laat staan ?? Dus daar schieten we niet veel mee op
antonius Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Vragen naar de iets lagere regionen silly. Onder de oksels ofzo,is meestal het zelfde en meestal dunner haar.
Edsel Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Hoi Silly, Ik ben zelf een donkere man met kroes haar en dito baardgroei. Om ingegroeide haren te voorkomen is het belangrijk om nooit ATG te scheren. Ik scheer inmiddels al weer anderhalf jaar met DE mesjes. Altijd twee passes (WTG en XTG) met een DFS als resultaat, maar heel zelden een ingegroeide haar of irritatie. Kun je hier iets mee?
Shaving Silly Posted December 13, 2014 Author Posted December 13, 2014 Hahhahahha ik ga ff eerst alle WTG en XTV opzoeken en dan ga ik er vast iets mee kunnen Dank je wel Edsel
Shaving Silly Posted December 13, 2014 Author Posted December 13, 2014 Goed ??? Ik kan de afdeling informatie over afkortingen niet vinden dus : ATG WTG XTV DFS hebben we de NL versie ergens ???
highlander78 Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 ATG= tegen de haren in WTG = met de haren mee XTG = haaks over de haren DFS = damn fine shave
highlander78 Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Against the grain/ with the grain/ across the grain
cutthroat Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Misschien eens kijken bij de verklaring van ons vakjargon? Is wel verplichte kost hè
Shaving Silly Posted December 13, 2014 Author Posted December 13, 2014 Ja schat maar dat vakjargon van jullie kon ik niet eens vinden ??? Ergens zit er een systeem in dit forum wat voor mij niet helemaal duidelijk is ? [ zal wel aan mijn vrouwzijn liggen ]
cutthroat Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 [ zal wel aan mijn vrouwzijn liggen ] Dat denk ik ook
Scheerder62 Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Dan zal ik waarschijnlijk toch een vrouwelijke man zijn, want mij is de structuur van dit forum inderdaad ook niet helemaal duidelijk, en als nieuwkomer hier ben je (jammer dat ik het moet zeggen) binnen de kortste keren stapelgek van alle gebruikte afkortingen, dus zodra dat soort teksten (afkortingen) langst komen, begin ik maar vlug te zappen.
antonius Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Kalerolf. Alleen een snor en op het hoofd melkboer hondenhaar en geen krullen en al helemaal geen horlogeveer krulletjes. Gr ton
antonius Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Tsja donkere mannen hebben nu eenmaal dikker haar. Gr ton
Shaving Silly Posted December 13, 2014 Author Posted December 13, 2014 Tsja donkere mannen hebben nu eenmaal dikker haar. Gr ton Nee hoor kroeshaar is dunner van haardraad dan europees haar iig op je hoofd. Wisten jullie trouwens dat als je schaamhaar op je hoofd herplant dat dit na loopt van tijd de zelfde structuur aan neemt als hoofdhaar ?? Is ff off topic maar wel leuk om te weten. Ik denk dat kroeshaar op je gezicht sneller terug springt de huid in ?? Edsel weet jij dat ?
Edsel Posted December 14, 2014 Posted December 14, 2014 Ik denk dat het vooral te maken heeft met te kort af te willen scheren (om een baby glad scheerresultaat te krijgen) Als ik met een 4 voudig cartridge scheer worden de haren te kort afgeschoren waardoor de kans groot is dat het onder de huid gaat groeien. Dit gebeurde niet meer nadat ik op het scheren met een DE ben overgestapt.
Shaving Silly Posted December 14, 2014 Author Posted December 14, 2014 Ja ik denk ook dat het door het terug floepen van dat haartje in de huid is en kroeihaar groeit ook niet recht de huid uit. Of ik mijn collega eens ga scheren betwijfel ik hahahhah die keek me aan als of hij water zag branden toen ik zei: Mi Gudu ik ga je een keer scheren [ gaat het niet worden zag ik hem denken ]
Recommended Posts