Daniel Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Hallo iedereen. Ik heb een vraagje. Ik heb vaak de dag na het scheren best vaak kleine puistjes op mijn kin. Zijn er niet veel maar is wel vervelend. Hebben jullie daar ervaring mee? Ik weet nog niet of dat in combinatie is met ASB of zeep of iets. Alvast bedank Gr Daniel
moxie66 Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 herken dat en heb dat met bepaalde zeep, een soort van allergische reactie. probeer eens andere zeep oid. welke zeep gebruik je?
Daniel Posted December 12, 2014 Author Posted December 12, 2014 Ik heb afgelopen keer dvh zeep gebruikt en nu net proraso rood. Ik zal eens een paar keer met dezelfde zeep scheren. Ook heb ik nou het gevoel alsof mijn huid in brand staat. Lijkt wel of ik te hard geschoren heb vandaag.
FairArie Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Zorg dat je bij de rode Proraso genoeg water toevoegt. Ik vind dat deze een behoorlijke slok water verdraagt. Merk het niet eens zozeer tijdens het scheren maar vooral erna; doffe aanslag op de krabber en een brandend gevoel na afloop.
Snuff Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Teveel druk gezet op het mes? Arko C helpt tegen scheerbrand. Kan inderdaad allergische reactie zijn, dat heb ik bijvoorbeeld met TOBS Sandalwood.
SakasakaHeyhey Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Wat ook een mogelijkheid is dat je je huid te strak hebt getrokken en de baard haar te kort afgeschoren hebt. Resultaat een ingegroeide haar met een puistje als gevolg.
Mooly Posted December 12, 2014 Posted December 12, 2014 Kan ook liggen dat je gereedschap niet goed schoon is voordat je het hebt gebruikt. Probeer eens alles eens een keer in de alcohol te leggen af te spoelen met schoon water en dan gebruiken.
Shaving Silly Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Het heeft volgens mij sowieso altijd met hygiëne en of irritatie te maken ?Want puisje is pus en pus is witte bloedlichaampjes die vuil er uit werken. Ik denk dat het ook invloed heeft omdat je het haar tilt met je mes en daarna afscheert en daardoor de opening van het haarzakje in de huid even open staat en ontvankelijk is voor ........................... noem het op. Ik merk het zelf [ maar dan bij de bikinilijn ] dat ik het heb als ik ff snel met een minder scherp mesje er langs fiets en helemaal als ik begin tegen de stoppeltjes in, geheid rooie bultjes en als dan een haartje in je huid blijft zitten gaat dat ontsteken gevolg puistje. Dus goed met de haarrichting mee scheren , goed aluin gebruiken na het scheren dat neutraliseert het scheerschuim en ik las ergens 2 aspirientjes in water oplossen en daarmee na deppen.
skippy Posted December 13, 2014 Posted December 13, 2014 Had het indertijd met de cartridge scheerzooi altijd in de hals. De hoofdreden dat ik ben overgestapt naar de safety razor. Nu nog sporadisch een op de hals.
Daniel Posted December 15, 2014 Author Posted December 15, 2014 Bedankt voor jullie tips! Ik ben nu weer opnieuw begonnen om de hele scheerstreek te behandelen met aluin. Dit lijkt goed te helpen. Gr Daniel
earlybird Posted December 27, 2014 Posted December 27, 2014 Ik heb hier ook nog wel eens last van. Vooral in de hals en onder mijn neus. Ik kan er ook nog niet echt achterkomen hoe het komt, ik weet wel dat ik een aardig vette huid heb. Gebruik ook af en toe ook scrub of zeep voor het scheren. Ook wel eens geprobeert?
QuantumCat Posted December 27, 2014 Posted December 27, 2014 Mooi! goed te horen! Ik had er juist heel veel last van als ik met cartridges scheerde, Mach3, Fusion5. Nu met de straight: nauwelijks.
Daniel Posted January 5, 2015 Author Posted January 5, 2015 Probleem lijkt nu opgelost. Sinds ik nu alles met Aluin nadoe heb er geen last meer van. Ook doe ik nu eerst AS op voordat ik ASB gebruik (al houdt ik dit echt tot een minimum)
efsk Posted January 5, 2015 Posted January 5, 2015 Fijn dat dat probleem weg is. Ook fijn dat je de mogelijke oplossing nog effe post, draagt bij aan onze collectieve wijsheid.
SakasakaHeyhey Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Fijn dat je geen last meer hebt Daniel; dat horen wij graag:mrgreen: Laat je de aluin zitten op je huid? Dat gaat namelijk bij mij irriteren wanneer ik het langer dan 5 minuten laat zitten. Ik dep mijn gezicht en hals altijd met koud water na de aluin.
efsk Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Aluin kun je ook beter afwassen na gebruik, als het droogt gaat het trekken. Da's niet fijn. Ik smeer mn gezicht en hals in met aluint, maak mn mes, kwast en afstrijkspons schoon, en was dan mn gezicht en hals met koud water. Daarna ga ik stroppen.
Daniel Posted January 6, 2015 Author Posted January 6, 2015 Fijn dat je geen last meer hebt Daniel; dat horen wij graag:mrgreen: Laat je de aluin zitten op je huid? Dat gaat namelijk bij mij irriteren wanneer ik het langer dan 5 minuten laat zitten. Ik dep mijn gezicht en hals altijd met koud water na de aluin. Eigenlijk vergelijkbaar met efsk. Ik doe aluin overal waar ik geschoren heb. Dit laat ik heel even zitten. In die tijd ruim ik meestal mijn scheerspullen op. Daarna was ik het met koud water af en dep ik droog en doe ik de aftershave op. Ik denk dat het meestal zo'n 30 seconden tot een minuut intrekt. Als ik het laat zitten wordt het te trekkerig voor mij. Ook mijn proraso begint te kruimelen ipv in te trekken als ik de aluin niet afspoel.
earlybird Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Ik gebruik nu al een tijdje een andere kwast voor de schuim. Het is een synthetische. Puisten zijn nu ook echt bijna verdwenen maar of het nu door de kwast of aluin komt weet ik niet haha
SakasakaHeyhey Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Grappig dan hebben wij dezelfde routine. Eerst aluin bij mij, vervolgens opruimen en daarna met koud water deppen. Ik smeer daarna mijn hals en gezicht in met een asb. Vervolgens stroppen (60x). Dan voor 't lekker Alcolado Glacial met glycerine toegevoegd en aspirine. Dat laatste schijnt goed te werken tegen scheerbrand.
3gor4 Posted January 13, 2015 Posted January 13, 2015 Ik krijg nog steeds af en toe wel eens een klein wit kopje te zien. Vooral aan boord waar ik vaker vieze handen heb en daardoor langs mijn kin strijk met mijn vieze handen. Gevolg verstopte en vieze poriën met als resultaat een wit kopje. Na het scheren altijd aluin en heel vaak alcohol houdende aftershave gevolgd door een verzorgende aftershave balsem. Daar ik vroeger met de fusions gewoon deed scheren zonder aluin of alcohol houdende aftershave en veeel meer last had van witte kopjes na het scheren. Heb ik daar nu amper last van. Of dat nou komt door een alcohol houdende aftershave te gebruiken/ aluin/ krabber. Ik weet het niet maar het heeft me in ieder geval, alle drie, geholpen.
QuantumCat Posted January 13, 2015 Posted January 13, 2015 Ik het het idee dat het het totale plaatje is. Ik heb er ook minder last van. Maar naast de verminderde huidirritatie door het scheren met de straight, doe ik ook véél méér aan huidverzorging.
Daniel Posted January 23, 2015 Author Posted January 23, 2015 Nou na de scheerbeurt met de pearl had ik nogal een droge gevoelige huid. Kan ook met het weer te maken. Was nogal koud en guur. Maar goed ik heb die dag erna in de avond ASB balea sensative opgesmeerd. De dag erna zit mijn hele kin weer onder de minuscule puistjes. Mijn puistjes lijken wel van de ASB af te komen. Zijn hier meer mensen die dat ervaren?
talibeard Posted January 23, 2015 Posted January 23, 2015 (edited) @Daniel; begrijp ik dat je die puistjes had na gebruik van een ASB maar verder niets? Dus geen aluin en geen alcoholhoudende AS? In dat geval komen ze denk ik niet zozeer van de ASB maar eerder door het gebrek van iets ontsmettends. Edited January 24, 2015 by Guest
Daniel Posted January 24, 2015 Author Posted January 24, 2015 Nee ik denk dat ik het verkeerd uitgelegd heb. Ik heb woensdag avond net als altijd geschoren alleen met de pearl. Ook na met de aluin en tabac aftershave. Echter donderdag voelde mijn huid wat gevoelig. Wellicht droog en wat trekkerig. Was ook wel guur weer. Op donderdag ochtend alleen edt gebruikt. In het begin van de avond ASB gebruikt om de huid te voeden. Toen zijn ook al die puistjes gekomen. Nu vandaag lijkt alles wel weer rustig te worden. Gisteren nog vol puistjes gezeten.
Recommended Posts