Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na jaren nooit geschoren te hebben vanwege de irritatie, de wondjes en de krankzinnig dure mesjes ben ik een half jaar geleden overgestapt naar natscheren met een DE. Nog nooit heb ik zoveel plezier in het scheren gehad, en heb ik er zo weinig irritatie aan overgehouden.

Deze week mijn eerste open scheermes gekocht, en daar nu mee aan het oefenen. Auw.

Posted
Deze week mijn eerste open scheermes gekocht, en daar nu mee aan het oefenen. Auw.

Als het pijn doet als je je snijdt is je mes niet scherp genoeg. Je hoort het pas te merken doordat de scheerzeep rood wordt.

:mrgreen:

Posted

Goed bezig Huib! Het is een kwestie van heel veel oefenen. Scheren met een open mes heeft nou eenmaal een lange en steile leercurve. Maar eenmaal onder de knie is de scheerbeurt ongeëvenaard.

Verder sluit ik me aan bij Rolf en Richard. Enne... oh ja, van harte welkom! :D

Posted

Dank voor het warme welkom!

Met de "auw" doelde ik meer op het eindresultaat: wondjes in de probleemzones en razorburn her en der. Ik heb mijn mes gekocht bij een verkoper met een goede naam, en hij is daar shave ready de deur uit gegaan. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, is er iemand in de buurt van Delft die er een kijkje naar zou willen nemen?

Posted

Je stropt het mes wel erg goed voor het scheren?

Zorgt ook erg goed ervoor dat je haren nat,warm en zacht zijn?

Je gebruikt wel een goede scheerzeep die eenmaal opgeschuimd, het mes over je gezicht laat glijden als een curling steen op ijs?

Als je hier "JA" op kunt antwoorden, zou ik idd nog eens naar het mes laten kijken,

Posted

Het hoeft niet aan het mes te liggen, het zou heel goed de nog gebrekkige techniek kunnen zijn. Maar het mes voor de zekerheid door een goede slijper laten slijpen, om die factor uit te kunnen sluiten, kan nooit kwaad.