Jump to content

Gillette Rubie Platinum Plus

Robert79

Recommended Posts

oETn5P3.jpg

Vorige week vond ik bij toeval dit mesje ergens in een kartonnetje, wat ik van Timbo(bedankt !)heb gekregen, dus besloot ik dit zoveelste Russische PPI mesje eens te testen.En ik ben aardig onder de indruk.Normaal doe ik zo'n vier comfortabe scheerbeurten maar na 7 scheerbeurten scheert het nog steeds aardig smooth en irritatieloos.Morgen voor beurt 8 !

Dit exemplaar werkte bij mij het beste in de Lord L6, en Fatip Grande en Gillette slim adjutable.In de Merkur Progress voelde het wel minder.

Wie de GSB heeft geprobeerd zou eigenlijk is de Rubie moeten proberen.Dit mesje scheert zeer smooth en glad.

Het enigste mesje van Gillette wat ik had was een variant van de Nacet. Verder ben ik groot fan van verschillende Lord mesjes. Dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Maar als ik weer eens een bestelling bij BdF doe zal ik sowieso eens een pakje van de silver blue bestellen, want daar hoor ik goede berichten over ;)

Ooit een keer fakes gekocht die niet eens geschikt waren als botermesjes. Sindsdien er ver van gebleven.

Kwamen die fakes 'Gillette Rubie's' af van ebay ?

Ik heb ze toen bij een Griekse verkoper op Ebay gekocht.

Duizend excuses en compensatie gekregen.

Toevallig heb ik laatst bij tryablade.com een aantal mesjes besteld en daar had ik 2 stuks van die Rapira Platinum Lux bij besteld.

Ik ben nu wel nieuwsgierig naar deze geworden en ga morgen starten met de 'Rapira Platinum Lux'.Ik heb ergens gelezen dat ze vergelijkbaar zijn met de 'Gillette Rubie' dus kan niet wachten om morgen te gaan beginnen. :D

Dat is ook wel waar, maar ik schreef wat ik ergens gelezen had.Iemand op B&B schreef dat hij 'Gillette Rubie platinum plus' en de 'Rapira Platinum lux' had geprobeerd en geen verschil kon opmerken.Alleen een andere fabriek, en dat schreef hij met een knipoog vanwege het prijsverschil.

Nou komen er op B&B heel wat mensen voorbij die sowieso (bijna) geen verschil tussen welke mesjes dan ook kunnen voelen en zijn daar dan nog trots op ook.... :roll: Maar het kan ook een gevalletje UEKAZ zijn (of op B&B, YMMV ;) ) natuurlijk. Eigenlijk heb je aan al die vergelijkingen pas iets als je de schrijver ervan al een beetje 'kent' en zijn inschattingen naast die van jezelf kan leggen. Niets zo UEKAZ als mesjes vind ik.

Daarom ben ik dus zelf ook maar begonnen om de vergelijking te zoeken tussen de 'Rapira Platinum Lux' en de 'Gillette Rubie Platinum plus'

Als die 'Rapira' net zo lang bij mij meegaat als die 'Gillette Rubie' ,dan zou ik het wel weten.

Maar ja, ik heb net pas 1 beurt erop zitten met de 'Rapira'

• 2 years later...

Een iconisch mesje is in mijn spaarpot verdwenen. De Gillette Rubie® Platinum Plus, geproduceerd in Rusland, heeft mij 10 prima scheerbeurten gegeven, met diverse krabbers. Er zat misschien nog wel meer in, maar heb enige tijd geleden besloten 10 als max aan te houden voor DE mesjes. Welnu die heb ik met vlag en wimpel met dit mesje bereikt. In combinatie met 10 verschillende krabbers heb ik geen kans gezien een combi te vinden, die absoluut tegenviel. Weinig problemen met hoekgevoeligheid gemerkt. Ook was er geen sprake van irritatie of wat dan ook. Ook de standvastigheid van het mesje vond ik opvallend. Het mesje gooit dus hoge ogen in mijn ordening.

Mijn oordeel: zeer goed. Blijvertje, zeker koopwaardig. ****

Wat me wel opvalt, na enig zoeken, is dat de mesje bij diverse Russische verkopers niet verkrijgbaar zijn en dat de prijzen niet in verhouding staan tot de Rapira Platinum Lux, die voor mij vergelijkbaar is.

P_M_GlletteRubie.jpg.2a744b3201a823bb1d74fa91889df489.jpg

1- Krabber: Above the Tie S1

Een nieuw mesje vanmorgen, de Gillette Rubie® Platinum Plus gesponsord door Jan Zoethout. Dit mesje moet weer degelijk aan de tand gevoeld worden. Eerste indruk iis een Rapira Platinum Lux.

In de S1 een mooi scherende combi. 3 rondes en absoluut glad. Niets op aan te merken. Als dat mesje dit volhoudt, is het veel belovend.

2- Krabber: Ikon X3

De Ruby voor de bevalt me wel. Goed scherend mesje.

In de X3 merkte ik weinig van het mesje qua agressie of hoekgevoeligheid. Eigenlijk merkte ik helemaal nets van het mesje. Nu heeft die X3 2 verschillende kanten en heb ik er op gelet de kant met de grootste bek te gebruiken. Dan is het mesje erg comfortabel bezig de baard te reduceren. Heb hier eerder nooit zo opgelet, maar hier maakt dat wel het verschil. Mooi glad.

3- Krabber: Merkur 510 Progress

Mesje in de krabber en gaan. Zo dat valt niet tegen. Mesje heeft goed snit een glijdt als een dolle door de baard.

In de Progress een goede combi. Op 3 net effectief genoeg. 3 rondjes glad. Nog even na werken op de strot en klaar.

4- Krabber: Fatip Grande Rutinia

De Rubie is een mesje, dat ik denk ik wel goed ga vinden. Het scheert echt als een Rapira Platinum Lux. Dit was dus de 4e x, maar niets wijst er op, dat he mesje minder wordt.

In de Fatip een erg effectieve beurt. Ik had al een Lord bovenplaat gepakt, omdat die wat soepeler scheert, dan met de orginele bovenplaat van Fatip. Dat leverde dus een heerlijk zachte en toch effectieve beurt op. Geen irritatie of wat dan ook. Het mesje is in deze combi absoluut niet hoekgevoelig. Mooi. In 3 rondes glad.

5- Krabber: Gillette Slim adjustable

De Rubie heeft mijn 5 norm gehaald. Alles daarboven is meegenomen, alles er onder is onvoldoende. Hij gaat nu op voor het gemiddelde, dat bij mij op 7,8 scheerbeurten per mesje ligt. Voorlopig ligt deze goed in de race, want heb de indruk dat het meje nog even volhoudt.

In de Slim adjustable in 3 rondjes glad met deze combi. Makkelijk scheren geen last van hoekgevoeligheid. Op de hals ook geen noodzaak tot bijwerken. Tevreden scheerder dus.

6- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole

De Gillete blijft in conditie. Nog steeds goede snit. Zit al even op E-bay te zoeken, waar voor een redelijke prijs deze mesjes te krijgen zijn, want deze verdient een plekje in mijn voorraad. Helaas zijn ze duurder dan bv. Polsilvers en dan slaat de twijfel weer toe, want Polsilver is ook erg goed en op voorraad. Neemt niet weg, dat de Rubie een geduchte concurent is.

In de 39c is het een prima combi, die erg efficiënt en toch lekker zacht en soepel zijn werk doet. Prima beurt weer. Er zit zeker nog 1 misschien wel 2 beurten in dit mesje, waarmee hij boven gemiddeld zou scoren in mijn mesjes vergelijk.

7- Krabber: Ikon Shavecraft 101

Zo weer een goede beurt uit het mesje gehaald. Deze wordt dus boven gemiddeld in de rangorde.

De Ikon #101 is een prima krabber voor dit mesje. Ligt er mooi in en laat zich zowel met de OC kant, als de SB kant goed gebruiken. Gewoon weer lekker.

8- Krabber: Apollo OC

Wat een volhouder is dit mesje. Ik merk iets van sleetsheid, maar denk hem morgen nog steeds te kunnen gebruiken. Vlot glad, zonder enige op of aanmerking. Mijn huidig gemiddelde van 7,8 is in elk geval gehaald.

In de Apollo OC een prima combi. Geen hoekgevoeligheid en wel mooi diep uitgeschoren. Merk het mesje wel meer in deze krabber, maar dat ligt aan de Apollo. Morgen mag het mesje nog een keer. Dan maar eens zien of in een mooi effectieve krabber hij nog zo comfortabel scheert.

9- Krabber: Mühle R41 (2013)

Blijft een volhouder deze Gillette. Nog steeds goed bruikbaar. Kan er nog weinig kritiek op hebben. Glad en soepel geschoren, dus nog steeds geen spaarpot. Morgen dus nog eens en de laatste keer, want ik ga niet meer verder, dan 10x per mesje.

In de R41 vlot en degelijk scheerwerk. Beetje opletten moet je met deze krabber altijd, maar dan heb je ook een goed resultaat. Zo ook met dit 9x gebruikt mesje.

10- Krabber: Qshave

Het mesje is nog steeds in conditie, maar heeft mijn maximum ereikt.10x prima toch. Eerlijk gezegd is hij zeker nog bruikbaar, maar het is goed zo. Een prima mesje, dat zich absoluut kan meten met een Rapira, eventueel Kai en Polsilver.

De Qshave (Futur klone) vanmorgen voor het eers in gebruik. Onze relatie was wat verstoord, want gisteren me flink in mijn duim gesneden met de combi met de Gillette Rubie. Tijdens het proberen van de instellingen gleed de duim van de kop en langs de snede van het mesje. Niet doen! Goed wist dus, dat het mesje goed uitsteekt en dus maar eens beginnen op 2, dat werd al vlot 3 voor de ATG op 4. Wat je er ook van mag vinden, het scheert goed. Beter dan ik ooit had verwacht. Het is niet echt mijn ding deze krabber, gezien de onbenullige grofheid, maar de afwerking is netjes en het werkt. Echter oppassen dus voor dat mesje en je vingers. De kop verdraaien met natte vingers vraagt aandacht.

Daar ik een beproefd mesje gebruikte kon ik me duidelijk richten op de prestaties van de krabber. De audio feedback is prima, je weet precies of je goed zit. Manouvreren in kleine hoekjes lijkt me ook prima te gaan. Onder de neus hoef ik niet, maar denk dat dat ook wel gaat. Verder vlot scheerwerk. 3 rondes prima glad.

Naar index Harkos

Heel mooi mesje dus Harrie en zoals Edsel ooit al eens schreef kijk heel snel en ook de verpakking is gelijk aan een Rapira Platinum Lux.

Toch en verschilletje. Na intensief googelen schijnt het dat de mesjes uit verschillende fabrieken komen. Ook opvallend is, dat op de Gillette alleen cyrillische schrift wordt gebruikt voor adres etc.

Ik heb er ook een aantal uit een russisch pretpakket. Ze scheren inderdaad wel goed al gebruik ik ze niet vaak (meestal pak ik een Feather of Captain).

De gelijkenis met de Rapira viel me ook meteen op. Die zaten ook in dat pakket.

• 1 year later...

Een vraag over deze mesjes. Vandaag heb ik mijn bestelling binnen gekregen. 100 Gillette Rubie Plus mesjes. Wat op de verpakking mist is het woord "platinum" wat ik op de hier boven getoonde foto's wel zie staan.  Gaat dit om (totaal) andere mesjes, of is dit een verpakkingskwestie?