Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag voor het eerst geschoren met mijn nieuwe Fatip Grande Chroom. Had hem al enkele dagen binnen, maar was nog niet toe aan een volgende scheerbeurt. Vanavond eens rustig een scheerbeurt gewaagd. Een sample scheermesje erin van Gillette silver blue (was bijgeleverd door BdF). Rustig aan een prep gedaan met warme handdoeken en preshave.

Mooi schuimpje gemaakt van Proraso wit en voorzichtig begonnen. De reputatie was al bekend van dit scheermes, en het is inderdaad wel even wat anders dan mijn BBR scimitar. Het eerste wat opvalt is dat er in de eerste pass al veel meer verwijderd wordt. Je bakkebaarden zijn meteen recht (kleine bijkomstigheid).

Ik ben uiterst voorzichtig te werk gegaan, en heb een twee pass scheerbeurt, op een enkel klein plekje na, schadevrij en irritatievrij afgerond met een DFS als resultaat. Alleen onder mijn kaaklijn nog geen BBS.

De scheerbeurt lekker afgerond met Proraso Aftershave.

Kortom, tot nu toe vind ik de Fatip echt een topper. Super blij mee, en denk dat de BBR even de kast in gaat.

Posted

Met BBR bedoel je Blue Beards Revenge? Een DE 89 onder een andere naam als ik het goed heb. De Fatip is in ieder geval andere koek ja. Open kam, een stuk agressiever en effectiever dan wat je gewend was. Mooi dat de resultaten zo goed zijn!

Posted

Idd een bluebeards revenge. Je vind hem onder vele namen. Morgen nogmaals de Fatip proberen. Kijk er nu al naar uit.

Posted

De Fatip Grande is een efficient mes. Je moet er wel voorzichtig mee omgaan. Daarom wissel ik o.a af met een Gillette Tech (gesloten kam)uit de jaren vijftig. Geeft ook een prima resultaat, een nadeel vind ik dat hij vederlicht is.

Posted

Mooi dat het een succes is geworden, heb er onlangs drie verkocht die nog ongebruikt waren en blijkbaar waren die ook allemaal blij ermee.