Snuff Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Vond dit wel leuk om te zien, een uit elkaar gehaalde Gillette Fatboy (niet van mij trouwens) Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 En dan durven ze een TTO op de Engelstalige fora ook wel een one-piece te noemen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scheerder62 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Als je dit in elkaar zet is het weer een one piece, Zoals op de foto gewoon een compleet bouwpakket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Mooi bouwpakketje. Maar ik heb toch het gevoel dat er een sluitringetje/veerringetje mist. Het onderdeeltje dat de ring rechtsonder op de foto aan de lange pen (in het midden) fixeert. Of is die ring rechtsonder juist de fixatiering? Ik heb ook wel eens de neiging om mijn slim adjustable te demonteren, maar ben bang dat ik juist op dat punt de boel onherstelbaar beschadig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Mooi dingetje, als die nou weer eens in productie genomen werd Patenten zullen al lang verlopen zijn dus Gillette hoeft het niet eens te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Tja het is geen Gillette, maar die gaan dat toch nooit meer maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 @P156 Goed gezien. Deze Fat Boy is niet meer te monteren. Er zijn twee sluitingen. De ouderen hebben de ring rechts onder met schroefdraad en de latere hebben een geperste ring zoals deze. Verwijder je die ring, dan heb je een nieuwe nodig om weer te kunnen monteren. De oudere draai je gewoon los met een omgebogen paperclip. Het verschil zie je daar de oudere twee inkepingen in die ring heeft en de nieuwere geklemde niet. Ik heb beide, maar blijf er mooi van af. Regelmatig schoonmaken en ze zo nu en dan gewoon in de Balistol zetten is afdoende. Laat dat er van boven inlopen. Is voldoende onderhoud. Echter wil je ze replaten, dan zal je deze ingreep moeten toepassen en zien dat je dus een nieuwe sluitring krijgt of maakt als je een zonder schroefdraad koopt. Ergo altijd naar vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Rechts kan je losschroeven, links is er op geperst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 13, 2014 Share Posted December 13, 2014 Mijn Merkur Vision kan ik inderdaad ook redelijk ongestraft voor een deel uit elkaar halen. Maar er is ook een deel wat niet zomaar gedemonteerd wil worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts