Jump to content

Roedter & Lord

roland

Recommended Posts

Beste Amigos,

wie weet of de combinatie Roedter krabber & Lord mesjes, de Captains en de blauw/wit (super), 'n goede scheerbeurt opleveren?

M'n vriendin heeft m'n Lord krabber intussen ontdekt, dus die plastic bagger mesjes blijven voortaan bij de Jumbo vrees ik...

Beste Amigos,

wie weet of de combinatie Roedter krabber & Lord mesjes, de Captains en de blauw/wit (super), 'n goede scheerbeurt opleveren?

M'n vriendin heeft m'n Lord krabber intussen ontdekt, dus die plastic bagger mesjes blijven voortaan bij de Jumbo vrees ik...

Bij mij bevalt de combi Roedter/Captains en de combi Roedter/Lord (blauw/wit) not.

Bij mij bevalt de combi Roedter/Captains en de combi Roedter/Lord (blauw/wit) not.

In welke agressieve krabber bevallen de mesjes bij jou wel?

Eigenlijk alleen in de mildere krabbers zoals de EJ89. Ik gebruik nu alleen nog maar agressievere krabbers omdat die beter bevallen (Fatip Grande en de Roedter 1909). De, voor mij, beste mesje in de agressieve krabbers zijn Captains, Gillette Silver blue en Polsilver SI.

• 3 weeks later...

Ik heb niet veel mesjes geprobeerd. Maar ook bij mij is de Feather way to go met de Roedter. Deze combinatie wordt dagelijks gebruikt. En ondertussen hark ik net zo geschift als met een milde krabber.

Vind het echt een top krabber.

De Astras in de roedter vind ik weer niks (te bot).

Maar in de fatip vind ik ze weer geweldig (daar vond ik de feathers helemaal niks).

Raar maar Waar!!'

Ja waarom niet? Sommige scheren zich dagelijks met een open mes!?

En die zijn nog minder vergevingsgezind [WINKING FACE]

Heb nu aan boord mee roedter en een oude gillette uk tech alu voor me nek lijn en me ballen haha. Dat durf ik niet aan met een roedter hoor.

Ja waarom niet? Sommige scheren zich dagelijks met een open mes!?

En die zijn nog minder vergevingsgezind [WINKING FACE]

Heb nu aan boord mee roedter en een oude gillette uk tech alu voor me nek lijn en me ballen haha. Dat durf ik niet aan met een roedter hoor.

Joh!

Gewoon ook met een straight aan je taas! :twisted:

Hahaha laat de recensie maar zitten als je het gaat doen.

Ik krijg het nog niet voor elkaar om nou echt dagelijks te scheren met mijn roedter, daarvoor is mijn handigheid nog niet perfect. Misschien dat dit met feathers totaal anders is. Ik heb zojuist eens een keer een 100stuks gekocht op ebay.

Haha nee ik ga me daar echt niet aan wagen!! Heb nog een kinderwens hoor ;)

Gewoon blijven oefenen en druk is het belangrijkste. De snijhoek kun je bij een Roedter heel makkelijk bepalen omdat het mesje zo achterlijk ver uitsteekt (vind ik fijn).

Net als met een open mes, zie je het snijhoek veel beter. Maar nogmaals druk is heel belangrijk.

In het begin had ik vreselijke scheerbrand met een open mes. Maar X scheerbeurten later heb ik daar ook geen last meer van.

Vind het ook een super mes! Het kost mij alleen veel tijd om echt glad en bloedvrij te scheren, heb een behoorlijke dikke stugge baardgroei dus dat maakt het ook zeker niet makkelijker. Maarja zo als jij het zegt zal het na veel oefenen goed komen.