Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gisteren voor het eerst hier een post gedaan, maar mezelf nog niet voorgesteld, dus bij deze.

Al jaren scheer ik met mach 1,2 of 3.

Vroeger ooit ook nog electrisch bezig geweest, maar dat vond ik dus echt helemaal niks.

jaren terug al eens aan mijn kapper gevraagd voor een open mes, maar die raad dat ten strengste af.

Onlangs begon het weer te kriebelen, en ben toen na lang zoeken en inlezen toch maar op een zaterdag naar messenwinkel in Antwerpen afgereisd.

Thuis gekomen met een Merkur 23 C, een dovo open mes met ebbenhouten scales, een pot scheerzeep van Penhaligon, de bijbehorende after shave balsem, en natuurlijk een mooie nieuw kwast van Omega, de super badger, zou het echte werk kunnen beginnen.

Ben eerst maar begonnen met de Merkur, en hiermee mijn oude scheerzeep van vergulde hand opgemaakt.

De rest is blijven liggen voor pakjes avond.

Mooie van het verhaal was op die avond, dat zoonlief bij dezelfde kapper komt als ik, en toevallig ook aan hem de vraag gesteld had over het open scheermes, en eigenlijk ook hetzelfde antwoord kreeg. Toen ik mijn zelfgekochte kado uitpakte was hij daar zeer verrast over, en zal waarschijnlijk op korte termijn ook in Antwerpen te vinden zijn.

De eerste scheerpoging met de Dovo heeft gisteravond plaats gevonden, en ik moet zeggen het gaat niet helemaal vanzelf, maar had gelukkig ook geen wondjes.

Heb uiteraard alleen de makkelijker bereikbare plaatsen eerst gedaan, een beetje oefenen, en dan volgt de rest.

Ooh, sorry is intussen een lang verhaal geworden.

Posted

Die ruikt inderdaad erg lekker, schuimt twintig keer makkelijker als die vergulde hand waar ik de afgelopen jaren mee aan geklooit heb, maar is wel erg duur vind ik, dus of het volgende keer dezelfde word? Ik weet nog niet.

Posted
Allereerst welkom maar ik als kapper vraag mij dan toch af wat de reden was van jou kapper om het ten strengste af te raden??

Het was maar linke soep om zelf met een open mes aan de slag te gaan ivm snijden, en hij kan zichzelf er blijkbaar ook niet mee scheren omdat hij alleen rechtshandig kan werken, en dan ben je soms het zicht in de spiegel kwijt.

Dat was het relaas richting mijn zoon afgelopen vrijdag.

Natuurlijk is het oefenen, maar dat was auto rijden ook, en als je rechterhand door omstandigheden uit de roulatie is, kun je snel links schrijven volgens mij.

Posted

Welkom!

De messenwinkel is een geweldig winkeltje!

Goede service,leuke producten en kennis van zaken.

Ze verkopen ook heel veel D.R. Harris spullen,dus als je volgende keer

een wat goedkoper zeepje wil (dat zeker ook van topkwaliteit is)

Kan ik je die zeker aanraden :)

Posted

Hmmm, verkopen gaat goed maar service verlenen heb ik absoluut geen goede ervaring mee bij de Messenwinkel. Ieder zo zijn mening. Ik heb elders veel betere ervaringen (waaronder de forumsponsor(s)).

Posted
Hmmm, verkopen gaat goed maar service verlenen heb ik absoluut geen goede ervaring mee bij de Messenwinkel. Ieder zo zijn mening. Ik heb elders veel betere ervaringen (waaronder de forumsponsor(s)).

Ow,dat is wel jammer. Ik kom er regelmatig en ben er altijd goed geholpen.

Maar ik moet je gelijk geven,de service bij de Nederlandse webwinkels ( en dan naar mijn mening zeker bij BDF) is van een uitzonderlijk goede kwaliteit :)

Posted

Tja, je merkt pas hoe goed de service is als je het nodig hebt. En uiteraard heeft eenieder recht op z'n of haar beleving. En BdF is prettig om zaken mee te doen. Normaal gesproken vind ik als Nederlander overigens de Belgische service dan weer echt top.

Snel weer on topic voor Scheerder62 die ondertussen goed bezig is.

Posted

Welkom hier. Ik heb (via de mail) goede service van de messenwinkel gehad. Geen klagen dus.

Posted

Heren allemal alvast bedankt voor het warme welkom.

Voorlopig heb ik nog wel wat te lezen hier om een en ander bij te leren.

Indien ik met vragen kom te zitten, of tegen een probleem aanloop zal ik zeker hulp zoeken op dit forum.

Ben er nu al van overtuigd dat ik hier indien nodig geholpen ga worden.

Posted

Welkom en leuk om te lezen dat je toch het advies links hebt laten liggen:)

Was zelf ook nieuwsgierig naar het open mes en heb via dit forum de overstap durven maken. Heb er geen moment spijt van. Nadat je het onder de knie hebt, geeft het een hele fijne scheerbeurt.

Posted

Van harte welkom! Het leren scheren met een open mes vergt heel veel oefening, en natuurlijk zul je jezelf nog wel eens snijden. Maar eenmaal onder de knie geeft het een ongeëvenaarde scheerbeurt. En je blijft daardoor nog eens langer glad ook :D