skippy Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Toen ik een maand of 4 geleden op dit forum kwam en een beetje had rondgekeken, heb ik tegen mezelf gezegd; "aan die gekkigheid doe ik niet mee. Ik wil alleen maar goed scheren". Vanmiddag kwam mijn laatste bestelling van BdF binnen, en toen ik dat ook weer ging opbergen bleek mijn kast te klein. 4 maanden geleden: Nu: Voorlopig maar even stoppen, denk ik.
kobus36 Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 , Dus er staat mij ook nog wat te wachten..... Ik zeg nu ook, ik ga dus echt niet meedoen met die gekkigheid
Noxa Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Doet me denken aan een quote uit Shawshank Redemption: "Me? My lawyer fucked me. Everybody's innocent in here. Didn't you know that?" Zo klinkt dat hier vaak: "Ik? Ik wil vooral goedkoper scheren. Iedereen komt hier om goedkoop te scheren."
3gor4 Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Maar dit 'goedkope' manier van scheren veranderd zich snel in een uit de hand gelopen hobby.
vandefrische Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Plaatsgebrek: heel herkenbaar. Remedie: kastjes erbij kopen/verbouwen/verhuizen. Kosten: alles is relatief, een jaar fusionscheren met schuimbussen kost ook zo´n 200 euri . Het belangrijkste: levensqualiteit! Hoe vond je het scheren met de cartridges, en hoe leuk vind je het nu.
3gor4 Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Het belangrijkste: levensqualiteit! Hoe vond je het scheren met de cartridges, en hoe leuk vind je het nu. En zo is het maar net! Want het scheren is nog nooit zo leuk geweest!
skippy Posted December 9, 2014 Author Posted December 9, 2014 Klopt, mij ging het niet eens om het financiële aspect. Ik wilde gewoon eens irritatievrij scheren. Helemaal vrij van irritatie is het nog niet, maar zeker stukken minder. Daar komt trouwens ook het grootste deel van de aanschaf vandaan. Een nog grotere drang naar minder irritatie. Laatste aanschaf is de Fatip. Nog niet geprobeerd maar denk morgen eens een poging wagen.
FairArie Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Ik wilde gewoon eens irritatievrij scheren. Ook herkenbaar. En doordat de irritatie praktisch weg is, scheer ik me zelfs regelmatiger dan voordat ik overgestapt was op de DE.
efsk Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Ik wilde gewoon eens irritatievrij scheren. Ook herkenbaar. En doordat de irritatie praktisch weg is, scheer ik me zelfs regelmatiger dan voordat ik overgestapt was op de DE. Dan heb je vanzelf meer zeep en mesjes nodig natuurlijk.
Harkos Posted December 9, 2014 Posted December 9, 2014 Als je behoeftevoldoening en psychische tevredenheid uitdrukt in euro's en dat afweegt tegen de kosten van het noodzakelijk "kwaad" om de baard te verwijderen en wat de aanschaf van de daartoe noodzakelijke hard- en software kost, valt het laatste in het niets. Ergo wat is duur. Deze visie mag je vrij gebruiken in debat met je vriendin, ega of ego.
cutthroat Posted December 11, 2014 Posted December 11, 2014 Wacht maar tot je met een open mes aan de gang gaat... Voor de rest sluit ik me van harte bij Snuff aan.
Snuff Posted December 11, 2014 Posted December 11, 2014 Snuff zegt aan één open scheermes heb je genoeg voor de rest van je leven, nooit meer mesjes kopen En je kan zeggen wat je wil, eenmaal onder de knie is er geen enkel krabbertje dat een scheerbeurt geeft die zoveel voldoening geeft
skippy Posted December 11, 2014 Author Posted December 11, 2014 Heb idd al gekeken naar een DOVO 5/8 met zo'n mooi zwart lemmet. Maar een half jaartje wachten. Er komt toch nog wel het een en ander bij kijken.
Snuff Posted December 11, 2014 Posted December 11, 2014 Heb idd al gekeken naar een DOVO 5/8 met zo'n mooi zwart lemmet. Maar een half jaartje wachten. Er komt toch nog wel het een en ander bij kijken. ik zou voor iets anders gaan, voor die prijs is veel beter verkrijgbaar naar mijn bescheiden mening.
skippy Posted December 11, 2014 Author Posted December 11, 2014 OK. Heb mij er nog niet echt in verdiept. Vond het wel een mooi mes. Zal tegen die tijd nog wel informeren bij mede-forumleden.
Daniel Posted December 11, 2014 Posted December 11, 2014 Ik ben kort geleden ook overgestapt van een potje goedkope gel en wegwerp mesjes naar DE en Pomade. Het resultaat in een paar weken:
Recommended Posts