Juul Posted December 8, 2014 Posted December 8, 2014 Mannen, Ik heb bijna één jaar een Simpson The Case in Best Badger.. Ik heb hem het afgelopen jaar 4/5 keer per week gebruikt met veel plezier. Nu valt mij op dat er af en toe een haar loslaat.. Ik denk gemiddeld zo'n 2 tot 3 haren per scheerbeurt. Is dat acceptabel of is heb ik een "slecht" exemplaar te pakken? Irritant is het in ieder geval wel; ik hoor graag van jullie.
michigalex Posted December 8, 2014 Posted December 8, 2014 Ik had dat ook, werd steeds gekker. Heb een nieuwe gekregen en tot op heden nog geen haar uitgevallen. Bij mij was het vanaf het begin al raak met de haaruitval.
DoubleB Posted December 8, 2014 Posted December 8, 2014 Een scheerkwast verliest meestal wat haren, zeker in het begin. Echter een jaar lang constant haar verlies zou niet mogen, zeker niet bij een premium merk als Simpson. Ik zou toch de verkoper eens informeren.
Juul Posted December 8, 2014 Author Posted December 8, 2014 Ok, bedankt! Ik houd het voor nu even in de gaten zodat ik de verkoper een concreet getal kan noemen..
Shaving-Fritz Posted December 24, 2014 Posted December 24, 2014 Ik heb dit ook gehad bij mijn Simpsons Chubby 2, en het werd ook bij mij steeds meer. Simpsons reageerde met een standaard email dat een paar haren normaal is en dat ik 'm moest wassen met shampoo en uitkammen etc. wat niet heeft geholpen. Daarna tegen een kleine vergoeding de kwast terug gestuurd en een nieuwe gekregen. Heb ook wel eens ergens gelezen dat er een korte periode is geweest tijdens de overname van Simpsons de Vulvix dat er slechte kwaste zijn gemaakt.
efsk Posted December 24, 2014 Posted December 24, 2014 Ach heb er mee leren leven verlies van haar Ik niet.
Edsel Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Mijn Kent Infinity synthetische kwast verliest ook regelmatig haren, ondanks het feit dat ik hem al weer enige tijd in gebruik heb. Inmiddels is de knot al minder dicht behaard en verliest de kwast de (lichte) backbone en wordt steeds meer floppy. Ik heb een mail naar de leverancier gestuurd, maar heb helaas geen reactie ontvangen. Jammer want het kwastje presteert erg goed en is inmiddels mijn meest gebruikte kwast geworden, naast mijn Omega 10019. Wellicht dat ik binnenkort een Plisson syntheet ga bestellen.
efsk Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Heerlijke kwast, de Plisson L'Occitane, maar voor zn ruggegraatje hoef je m niet te nemen: die heeftie niet. Vind ik niet bezwaarlijk bij deze kwast, maar ik wil er nog wel eentje bij met wél een beetje stevigheid. Vermoedelijk ten overvloede, maar toch ter info.
ceekee Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 De Shaving Society kwast extra dense is inmiddels terug naar zijn maker Rod Neep. De kwast verloor ook bij elke scheerbeurt haren. De kwast heb ik een maand in bezit en naar mijn weten spoelde ik deze na elke scheerbeurt goed uit, daarna uitschudden en drogen op een handdoek. Maar dit was zeker niet genoeg. Want na onderzoek van Rodney bleek er allemaal zeep residu in de basis van de knot zat. Dit was de reden dat de kwast in de basis ging rotten en veroorzaakte het afbreken van de haren. De knot is door Rod vervangen voor een nieuwe knot. Wat een uitstekende service maar ik moest wel beloven dat ik de kwast beter zou schoonmaken Moraal van dit verhaal, deze Rod Neep borstel, als je denkt dat deze schoon is, toch nog een keer extra naspoelen met heel veel water.
Noxa Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Nette service van Rodney, een echte vakman. Ik spoel, knijp, spel en schud mijn kwasten altijd flink uit. Daarna droog wrijven over een handdoek en als ik dan nog twijfel of er zeep resten in zitten (je hoort en voel het) begin ik opnieuw.
ceekee Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Zeker een nette service. Complimenten. Dat horen en voelen heb ik duidelijk niet maar voor de rest doe ik hetzelfde als dat jij beschrijft.
marco Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Mijn Herbapharm Omega blijft ook haar verliezen, maar is al sinds het begin. Ik spoel mijn kwasten bijna obsessief uit, dus daar kan het echt niet aan liggen. Soms heb je gewoon pech (bij mij al de tweede kwast trouwens, helaas). Wel een uitstekende service van Rod! Toen ik voor mijn tweeband knot een mail stuurde naar de winkel waar ik het vandaag had kreeg ik in eerste instantie alleen maar te horen dat ik even alle losse haren er uit moest kammen. Toen ik daarna een mail stuurde dat dat niet mocht baten kreeg ik uiteindelijk mijn geld terug.
marzman Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Nette service van Rodney, een echte vakman. Ik spoel, knijp, spel en schud mijn kwasten altijd flink uit. Daarna droog wrijven over een handdoek en als ik dan nog twijfel of er zeep resten in zitten (je hoort en voel het) begin ik opnieuw. Zelf vul ik tegenwoordig mijn kop met schoon water en spoel ik daar mijn kwast een paar keer in uit (dat vervang ik steeds, klop de kwast uit en spoel opnieuw tot het water niet meer troebel wordt). Maar ik wist niet dat zeep zo snel voor haarverlies door een rottende kwast kon zorgen (het zal dan wel niet goed drogen?). Misschien dan toch beter kwasten in een roulatie te gebruiken (zoals dat ook beter is voor schoenen)
ceekee Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Ik liet water in de scuttle lopen en dan met de kwast er doorheen totdat het water niet meer troebel werd. Daarna nog even naspoelen onder de kraan direct op de knot. Uitschudden en droogmaken op de handdoek. Maar blijkbaar toch niet genoeg. Het verbaasde mij ook dat na een maand, een rottende kwast al het resultaat was.
marzman Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Ik liet water in de scuttle lopen en dan met de kwast er doorheen totdat het water niet meer troebel werd. Daarna nog even naspoelen onder de kraan direct op de knot. Uitschudden en droogmaken op de handdoek. Maar blijkbaar toch niet genoeg. Het verbaasde mij ook dat na een maand, een rottende kwast al het resultaat was. Dat is precies wat ik doe.
marco Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Zat de knot niet gewoon te diep dan? Dan kan ik me voorstellen dat je er slecht bij komt.
marco Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Ik weet niet of je kon kiezen hoe diep de knot gezet moest worden. Weet ook niet hoe het bij de andere eigenaren van de shaving society kwast is.
ceekee Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Je kon in ieder geval niet kiezen. Maar ik heb dit gepost als een soort van waarschuwing voor de andere eigenaren.
PI56 Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Mij was ook al opgevallen dat er sinds vorige week wat haren uit de shavsoc kwast vallen. En dat terwijl ik toch heel bewust de kwast goed uitspoel (dacht ik) Dus nog beter spoelen.
Barbiere di Figaro Posted February 3, 2015 Posted February 3, 2015 Bedankt voor de waarschuwing! Misschien dat vanwege het extra dense er toch wat meer zeep wordt vastgehouden, maar dan nog...
ceekee Posted February 4, 2015 Posted February 4, 2015 Ik liet water in de scuttle lopen en dan met de kwast er doorheen totdat het water niet meer troebel werd. Daarna nog even naspoelen onder de kraan direct op de knot. Uitschudden en droogmaken op de handdoek. Maar blijkbaar toch niet genoeg. Bovenstaand is mijn schoonmaak ritueel voor de kwast. Heeft iemand nog aanwijzingen om het 'beter' te doen.....
Recommended Posts