Jump to content

Restauratie straight razor in België?

baart

Recommended Posts

Ik heb onlangs een straight razor van mijn grootvader gekregen. Een mooi cadeau, maar helaas aangetast door roest. Is er een plaats in België waar ik deze kan laten restaureren? Desnoods maak ik de trip naar Nederland wel, maar misschien is het in België ook mogelijk. Alvast bedankt!

Ha die Baart!

Het lijkt me wenselijk dat je eerst een stuk of vijf tot acht gedetailleerde plaatjes vanuit diverse invalshoeken genomen van deze "heirloom" aan dit forum prijsgeeft. Zodat de euvels zichtbaar worden.

Daarnaast een beschrijving. Materiaal scales? Type mes? Maatvoering?

Want zoals nu gesteld past jouw amorfe vraag in de categorie: "Wat kost het reviseren van mijn aquarium?"

Daar komt geen zinnig antwoord op ;)

J

Inderdaad Joost heeft gelijk. Plus eventueel waar je ongeveer woont en jezelf even voorstellen op het forum word op prijs gesteld. Indien het doenbaar is zal er vast wel iemand zijn die je helpt hoor!

Bartmans zijn goede scheermessen, deze is wel ver heen. Tenzij het echt emotionele waarde heeft zou ik er geen geld aan uitgeven om die te restaureren, veel werk aan en echt mooi zal het niet worden. Er zit te weinig metaal op om echt in de diepte te gaan reinigen.

Over de rest kan ik trouwens niets zeggen, want ik ken er niets van...

Kan ik daar uit opmaken dat het eigenlijk niet de bedoeling is om er mee te scheren maar alleen weer toonbaar te maken? Handvaatjes zien er inderdaad niet rot uit zoals Rolf al aanhaalde.

Beste Baart,

Ik kan aan de betogen van voorgaande schrijvers niks toevoegen. Want ik ga graag de competitie met hen aan wanneer het gaat om hun kennisniveau maar ik mankeer per definitie de fijnbesnaardheid waarmede ze - terecht - de restanten van het mes van je grootvader, naar de bliksem schrijven.

J

Toffe community hier precies :-)

Inderdaad, het zou gewoon gaan om een visuele restauratie, ik ben niet van plan om mijzelf ermee te scheren. Ben nog maar net begonnen met de shaving dus straight razor is nog een eindje weg.

Ben ondertussen in contact gebracht met iemand uit België die professioneel sr hersteld en hij zegt dat het bijna niet meer te redden valt. Scales zouden rot zijn. Ik bekijk even met mijn grootvader wat hij ermee wilt doen. Beetje jammer dat hij zo'n prachtig mes heeft laten liggen rotten in zijn garage.

Je zou ook een vervangend exemplaar kunnen overwegen. Door op het betreffende subforum alhier of elders een Te Koop Gevraagd te plaatsen. Ik zou in dat geval mijn exemplaar onder je aandacht brengen.

2q83pl0.jpg

Edited by Guest